Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater å sove lenge. Føler jeg kaster bort halve dagen, mens mannen gjerne kan ligge til kl. 10 når han har fri. 
Jeg krever ikke at han skal stå opp sammen med meg. Storkoser meg i fred og ro. Men mannen blir ofte sur fordi jeg «stresser opp». Og kommer gjerne med sleivete kommentarer om det til stadighet. 
Er det så ille at man vil stå opp når man våkner??

Anonymkode: 2ebac...dfe

• Liker 3
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre dere har barn, så hadde jeg listet meg stille ut av rommet.

Anonymkode: afbc8...7b6

• Liker 24
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei så lenge man får sove selv uten mas og kommentarer så bryr ikke jeg meg. Men skal sies at mannen kommenterer ekstremt ofte hvor sent jeg legger meg, så hvis du gjør det må du tåle å få kommentarer også.

Anonymkode: 1433a...605

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Overhode ikke! Jeg er stort sett oppe aller senest kl seks, om jeg har fri eller ikke. Skikkelig morgenmenneske. 

Det kan virke som om han får dårlig samvittighet fordi han sover lenge og dermer reagerer så snurt

Anonymkode: aeef8...f76

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker heller ikke sove bort dagen, nå er jeg småbarnsmor, står gjerne opp 7,30 for å drikke kaffe og se barnefilm jeg😊 skjønner ikke hva folk klager etter

Anonymkode: 8a0bd...aaa

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du bråker når du står opp så skjønner jeg ikke hva problemet hans er? 

Anonymkode: fe6b7...22d

• Liker 22
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min lå ofte og purket og sov til kl 13 når han hadde fri, før vi fikk barn... Gamet halve natten, ofte oppe til kl 03...

Anonymkode: 5b6d8...10d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mannen min lå ofte og purket og sov til kl 13 når han hadde fri, før vi fikk barn... Gamet halve natten, ofte oppe til kl 03...

Anonymkode: 5b6d8...10d

Mannen eller sønnen din?

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet

Men våkner mannen din av at du står opp da, ts? Du får liste deg forsiktig ut av sengen og ta med klærne ut av rommet før du begynner og kle på deg, så forstyrrer du han minst mulig. Kanskje han ikke våkner av at du står opp da?

Jeg skjønner godt at det er kjedelig å ligge der når man først er skikkelig våken. Jeg legger meg tidlig og står opp tidlig selv, rett og slett fordi jeg får ikke sove lenger. Før kunne jeg sove halve dagen, men det går ikke lenger nå. De siste årene (jeg er i femtiårene) har jeg bare våknet tidlig, og ferdig med det. Hadde ikke orket at noen skulle drive med sure kommentarer fordi jeg sto opp når jeg våknet.

Spør om han vennligst kan kutte ut de kommentarene, fordi det er helt unødvendig. Du har din døgnrytme, han har sin: spør om han bare kan innse at dere er forskjellige på det området og at dere akseptere hverandres ulikheter.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår litt at det er irriterende og skuffende når den ene står opp så tidlig alltid. Når man har fri så er det kos å vakne opp og ha en sløv morgen i senga. 

Anonymkode: e97bb...a9e

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår litt at det er irriterende og skuffende når den ene står opp så tidlig alltid. Når man har fri så er det kos å vakne opp og ha en sløv morgen i senga. 

Men krever du at din partner også ligger der, eller er det nok at du får en sløv morgen? Jeg står alltid opp to timer før samboeren min, han koser seg med å lese bøker og høre radio/podcast mens jeg trives med å drikke kaffe i sofaen. Tror han gleder seg til jeg står opp, så får han gjøre hva han vil mtp radio osv. 

Anonymkode: cd497...e8c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er godt voksen og sover gjerne til 12 om jeg får mulighet. 

Anonymkode: e93b6...592

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg kunne også tenkt meg en sløv morgen i senga, og har det forsåvidt også, men selv om jeg sløver lenge etter jeg har våknet så et det fremdeles minimum to timer til mannen min våkner og begynner å sløve. Jeg kan faktisk ikke ligge så lenge og vente hvis han skal få sove så lenge han vil..

(ikke ts)

Anonymkode: cc2ea...20b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han har ingenting å bli sur for...pleier han å legge seg samtidig eller seinere enn deg? Regner med at han legger seg seinere siden han sover lenger enn deg - i så fall, spør ham om hvordan det hadde vært for ham om du blir sur på ham for det?

Jeg pleier å stå opp lenge før typen - og sto også opp før exen - og syns det er kjempedeilig å få litt egotid på morgenen. Akkurat som både typen og exen syns det er deilig med egotid på kvelden.

Anonymkode: 38e6d...35b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er godt voksen og sover gjerne til 12 om jeg får mulighet. 

Anonymkode: e93b6...592

12`? Hadde jeg ikke klart....da er jo "hele" dagen borte før man har stått opp ;) 

Anonymkode: 38e6d...35b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en litt rar ting å bli sur for, sålenge du ikke vekker han kan det da ikke gjøre noe. Her legger vi oss og står vi opp når vi vil, kunne ikke falle meg inn å reagere på det. 

Anonymkode: 82812...12e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sånn i 09 - 10 tiden har vi sex på fridagene. Det utgår jo hvis dama har stått opp...

Glad jeg har dame som liker rolige morgener i senga, det er ikke tilfeldig.

Anonymkode: 36458...b50

• Liker 10
Gjest mariama
Skrevet (endret)

Har du spurt hva han syns er dumt med at du står opp?

Og har du sagt at du bare våkner og ikke får sove mer, og derfor heller koser deg med kaffe til han våkner?

Her står mannen opp først og ser på vintersport (med lav lyd). Gjør meg ingenting. Men, jeg kunne blitt sur hvis:

- Han styrte rundt og vekket meg 

- Han kommenterte på at han sto opp for å ikke kaste bort dagen

- Han var ferdig med å være i rolig morgenmodus før jeg sto opp, slik at jeg ble kastet rett i husarbeid/frokost/«styr» før jeg også fikk min rolige kaffekopp 

Edit: Kan godt være det bare er mannen din som er teit altså. Men for å hjelpe med mulige ting han burde satt ord på selv.

Endret av mariama
Skrevet

Jeg liker også stå opp tidlig, koser meg i mitt eget selskap. Jeg bråker ikke, og lar mannen sove ut. Det hadde vært veldig rart om han skulle bli sur for det. 

AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (34 minutter siden):

Mannen eller sønnen din?

Hjelpes! Jeg sover også glatt til kl 1300…. Er 48 år. Er jeg da et barn i dine øyne? 

Anonymkode: f1b8b...2b8

• Liker 24
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...