Gå til innhold

Redd for stille drukning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan barn dø av stille drukning når de har drukket vann og svelget feil? Eller må det større mengder til?

Anonymkode: ab432...3b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må nok større mengder til. Med mindre barnet har drukket et helt glass/tåteflaske feil. Er det snakk om en slurk eller to er det ingen fare. De fleste begynner jo å harke/hoste med en gang det svelges feil slik det er ingenting eller minimalt med væske som går feil. 
Det er selvsagt noe annet dersom personen har svelgvansker/lidelser som gjør at en ikke har refleks for å hoste opp igjen og risikerer å drikke feil uten å merke noe feil. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det må større mengder til. Typisk sluke vann når de har hodet under, hoste opp men ikke få ut alt. Jeg var veldig redd for stille drukning selv da barnet mitt var yngre. Har sittet på ferie våken for å overvåke barnet et par ganger… Hvor gammelt er barnet? Alder har litt å si. Jeg ville ringt legevakt og spurt de hvis jeg var veldig bekymret. De har ofte gode råd og kan vurdere situasjoner.. 

Anonymkode: e6295...fb6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror det må større mengder til. Typisk sluke vann når de har hodet under, hoste opp men ikke få ut alt. Jeg var veldig redd for stille drukning selv da barnet mitt var yngre. Har sittet på ferie våken for å overvåke barnet et par ganger… Hvor gammelt er barnet? Alder har litt å si. Jeg ville ringt legevakt og spurt de hvis jeg var veldig bekymret. De har ofte gode råd og kan vurdere situasjoner.. 

Anonymkode: e6295...fb6

Rett over året. Det bruker å gå greit, men noen ganger når hun drikker av åpen kopp så heller hun kanskje litt mye og da kan hun få for mye. Da blir det hosting og gråt og hun ser panisk ut. Det er jo ikke store mengder men de er jo små på den alderen så kom til å tenke på om det kunne være farlig. 

Anonymkode: ab432...3b5

AnonymBruker
Skrevet

Man drukner ikke av å svelge feil

Anonymkode: 3c202...6e8

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Man drukner ikke av å svelge feil

Anonymkode: 3c202...6e8

Ja, ærlig talt. Når hørte du om noen som druknet av å drikke vann?? 

Anonymkode: 6a616...e14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...