Gå til innhold

Han snakker om utseende mitt hver gang - hele tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er hyggelig med komplimenter, men han snakker om utseende mitt flere ganger i timen gjennom hele dagen. Vi har møttes ca 15 ganger nå og han prater fremdeles gjentatte ganger om hvor pen jeg er og hvor perfekt kroppen min er. Kjenner jeg blir ukomfortabel bare av å skrive dette, er ikke spesielt glad i fokus på utseende mitt og blir selvbevisst. Mine bekymringer med han er: hvordan takler en som er så opptatt av utseende negative endringer med utseende som aldring? Hvis jeg blir styggere av en ulykke, vil han dumpe meg momentant?   Hvis utseende betyr så sykt mye for han, hva hindrer han i å dumpe meg hvis han treffer noen som er penere?

Føles ikke særlig trygt ut sånn langsiktig med en som er så opptatt av utseende. Er det best å bare ha kos og hygge med denne fyren og unngå forhold? Vet han helst skulle hatt et forhold med meg, men blir skeptisk av dette.

Anonymkode: fe9ed...03f

• Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han virker veldig enkel

Anonymkode: 2e060...bdb

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han virker veldig enkel

Anonymkode: 2e060...bdb

Ja man skulle tro det, men grunnen til at jeg trives så godt med han er at han behandler meg bra, kan prate om alt og har vært mye snillere enn hva jeg er vant til når det gjelder menn. Så han er en god mann, men føles ikke aktuelt ut med forhold pga dette utseendehysteriet

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Geitis
Skrevet

Min første tanke er at han er kjempe forelsket og vil så veldig gjerne at du skal vite hvor flott han synes at du er. Tror du må forklare hva du føler, helt ærlig, men ikke anklagende og se hva han sier. 

Skrevet

Jeg synes du skal ta det opp med han, rett og slett. Ellers blir du aldri klokere, og kan hende du har tolket det hele feil. Kanskje er det bare en forelsket manns svermeriske uttalelser du hører? Han er så begeistret for deg at i hans øyne er du det peneste som finnes?

Jeg synes du skal si det omtrent som du skrev til han. Si at du faktisk føler deg ukomfortabel med hans utseendefokus, og spør rett ut om han er ekstremt opptatt av utseende generelt. 

Har han sett deg uten sminke og i joggebukse hjemme en søndag formiddag, for eksempel? Eller er du alltid stylet og sminket når dere treffes?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Geitis said:

Min første tanke er at han er kjempe forelsket og vil så veldig gjerne at du skal vite hvor flott han synes at du er. Tror du må forklare hva du føler, helt ærlig, men ikke anklagende og se hva han sier. 

2 minutter siden, Million said:

Jeg synes du skal ta det opp med han, rett og slett. Ellers blir du aldri klokere, og kan hende du har tolket det hele feil. Kanskje er det bare en forelsket manns svermeriske uttalelser du hører? Han er så begeistret for deg at i hans øyne er du det peneste som finnes?

Jeg synes du skal si det omtrent som du skrev til han. Si at du faktisk føler deg ukomfortabel med hans utseendefokus, og spør rett ut om han er ekstremt opptatt av utseende generelt. 

Har han sett deg uten sminke og i joggebukse hjemme en søndag formiddag, for eksempel? Eller er du alltid stylet og sminket når dere treffes?

Ja, jeg kan jo ta det opp neste gang vi treffes. Men han vil neppe innrømme at mine bekymringer er berettiget hvis han tenker det, så er derfor jeg har latt det gå og håpet han skulle slutte å fokusere så mye på det ytre. Har aldri opplevd maken, har opplevd forelska menn som snakker mye om utseende men dette er et nytt nivå. Og ofte etter han har dratt hjem skriver han en melding hvor han fortsetter på hvor pen jeg så ut og om mulig enda penere enn kvelden før osv.

Går kledd som jeg gjør i hverdagen så har ikke vært spesielt stylet, men har begynt å føle at jeg må «perfekt» ut hver gang. Og det er ikke hans feil, han oppfordrer meg ofte til å hive på meg en lodden stor ullgenser. Men føler det blir så sykt fokus på utseende at jeg blir overfokusert på det selv.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg kan jo ta det opp neste gang vi treffes. Men han vil neppe innrømme at mine bekymringer er berettiget hvis han tenker det, så er derfor jeg har latt det gå og håpet han skulle slutte å fokusere så mye på det ytre. Har aldri opplevd maken, har opplevd forelska menn som snakker mye om utseende men dette er et nytt nivå. Og ofte etter han har dratt hjem skriver han en melding hvor han fortsetter på hvor pen jeg så ut og om mulig enda penere enn kvelden før osv.

Går kledd som jeg gjør i hverdagen så har ikke vært spesielt stylet, men har begynt å føle at jeg må «perfekt» ut hver gang. Og det er ikke hans feil, han oppfordrer meg ofte til å hive på meg en lodden stor ullgenser. Men føler det blir så sykt fokus på utseende at jeg blir overfokusert på det selv.

Jeg synes du skal spørre han jeg, og fokuser på ansiktsuttrykket hans når du gjør det. Kan hende du ser at han blir skikkelig overrasket og kanskje flau over seg selv, liksom "Har jeg virkelig gitt det inntrykket at jeg er så utseendefokusert?" kanskje han tenker. Det vet  vi ikke. Som sagt bør du ta denne praten med han, og fortelle om din bekymring. Det er realt.

Men uansett er jo også menn mer opptatt av ting de SER enn oss kvinner. Vi kvinner blir ofte forelsket i en personlighet, mens menn som oftest forelsker seg i og tenner på det de ser først, så kommer resten etterpå. Litt forenklet sagt, men sånn generelt.... Jeg tror det er derfor mange menn innbiller seg at dick-pics blir en hit hos kvinner som mottar dem 😛 

Endret av Million
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du må jobbe med deg selv. Fordi det er kun positivt men fra hans side. 
Det er du som gir utseende mer verdi enn det har. 
Jeg forstår hvordan du tenker, men det er synd å sette han på plass fordi du selv har et problem. 

Anonymkode: 49327...44e

AnonymBruker
Skrevet

Greit å snakke om det slik at du ikke bare er et vandrende trofé

Anonymkode: 55b7d...57a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Million said:

Jeg synes du skal spørre han jeg, og fokuser på ansiktsuttrykket hans når du gjør det. Kan hende du ser at han blir skikkelig overrasket og kanskje flau over seg selv, liksom "Har jeg virkelig gitt det inntrykket at jeg er så utseendefokusert?" kanskje han tenker. Det vet  vi ikke. Som sagt bør du ta denne praten med han, og fortelle om din bekymring. Det er realt.

Men uansett er jo også menn mer opptatt av ting de SER enn oss kvinner. Vi kvinner blir ofte forelsket i en personlighet, mens menn som oftest forelsker seg i og tenner på det de ser først, så kommer resten etterpå. Litt forenklet sagt, men sånn generelt.... Jeg tror det er derfor mange menn innbiller seg at dick-pics blir en hit hos kvinner som mottar dem 😛 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker du må jobbe med deg selv. Fordi det er kun positivt men fra hans side. 
Det er du som gir utseende mer verdi enn det har. 
Jeg forstår hvordan du tenker, men det er synd å sette han på plass fordi du selv har et problem. 

Anonymkode: 49327...44e

Takk, det er jo litt beroligende egentlig. Jeg sier ofte takk og i lige så de første gangene, men så sier han det igjen og igjen og jeg blir forknytt og sier ingenting. Sånn er hvert møte. Et luksusproblem sikkert, men har følt meg veldig usikker på om jeg tør å satse pga dette. Men da nevner jeg det forsiktig neste gang 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bare nyte komplimentene å slutte og overanalysere alt 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: e57a3...217

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva med å bare nyte komplimentene å slutte og overanalysere alt 🤷🏼‍♀️

Men det er så voldsomt at jeg tror mange ville reagert på det i lengden? En typisk dag åpner jeg døren når han ringer på, og han sier herregud så nydelig du er i dag, ser ut som en supermodell som alltid. Så setter vi oss i sofaen og han sier han har savnet kroppen min siden han så meg sist for to dager siden. Så har vi sex og skal ikke nevne alt han sier når jeg kler av meg, kjenner rødmen står i kinnene. Så sier han igjen at jeg er pen et par ganger og så sender en melding om det etter han har dratt. Dette hver eneste gang. Så når for eksempel aldringen setter inn, hva da liksom? Hadde ikke følt meg særlig trygg da. Men skal ta en liten og hyggelig prat med han om det, skjønner han bare mener det vel.

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns også folk jeg knytter meg til er pene. Er jeg dypt forelsket blir mannen vanvittig nydelig, uavhengig av hvordan han objektivt ser ut. Og jeg er ute av stand til ikke å gi uttrykk for det. Klart man er i stand til å se det som objektivt sett kan anses som skavanker. Det betyr liksom bare ikke noe, når man syns personen er aldeles nydelig uansett 💕 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hippogriff said:

Jeg syns også folk jeg knytter meg til er pene. Er jeg dypt forelsket blir mannen vanvittig nydelig, uavhengig av hvordan han objektivt ser ut. Og jeg er ute av stand til ikke å gi uttrykk for det. Klart man er i stand til å se det som objektivt sett kan anses som skavanker. Det betyr liksom bare ikke noe, når man syns personen er aldeles nydelig uansett 💕 

Ja, det er et godt poeng og kan kjenne meg igjen. Han har riktignok vært sånn fra første øyeblikk vi møttes. Men høres ut som at jeg kan slappe litt av og prøve å ikke overanalysere. 

• Liker 1
Skrevet

At han er begeistret for ditt utseende utelukker jo ikke at han setter pris på dine andre kvaliteter også.

SÅ enkle er vi mannfolk tross alt ikke...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men det er så voldsomt at jeg tror mange ville reagert på det i lengden? En typisk dag åpner jeg døren når han ringer på, og han sier herregud så nydelig du er i dag, ser ut som en supermodell som alltid. Så setter vi oss i sofaen og han sier han har savnet kroppen min siden han så meg sist for to dager siden. Så har vi sex og skal ikke nevne alt han sier når jeg kler av meg, kjenner rødmen står i kinnene. Så sier han igjen at jeg er pen et par ganger og så sender en melding om det etter han har dratt. Dette hver eneste gang. Så når for eksempel aldringen setter inn, hva da liksom? Hadde ikke følt meg særlig trygg da. Men skal ta en liten og hyggelig prat med han om det, skjønner han bare mener det vel.

Ja, vi er forskjellige 😊

Jeg hadde et forhold til en som snakket slik, herregud for en selvtillitsboost 🤩 Jeg har aldri følt meg så fin før. 

Hvis du syns det blir for mye så sier du selvsagt ifra. Eller bare nyyyt 💕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo mer du skriver, jo mer ser jeg det som røde flagg.

Det er noe unaturlig over det hele sant?

Dette kan være lovebombing som det heter, dette kan være en "sjarmør" som etterhvert blir en tyrann. Høres ut som om han jobber hardt for at du skal huke deg fast i ham, gjøre det vanskelig for deg å gå.

Anonymkode: 5c0dd...ad8

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo mer du skriver, jo mer ser jeg det som røde flagg.

Det er noe unaturlig over det hele sant?

Dette kan være lovebombing som det heter, dette kan være en "sjarmør" som etterhvert blir en tyrann. Høres ut som om han jobber hardt for at du skal huke deg fast i ham, gjøre det vanskelig for deg å gå.

Anonymkode: 5c0dd...ad8

Ja, tanken har slått meg siden jeg har erfaring med manipulerende sjarmører som har skremt meg. Det som skiller han her fra disse er at de var ganske kalde og perfekte i tilnærmingen og virket alltid noe uanfektet, mens han her klosser og rødmer når han ser meg og ser han skjelve på hendene noen ganger når jeg setter meg inntil han. Har tenkt at det er positivt mht at han ikke virker kald og kalkulerende. Men ja, for meg har det føltes unaturlig ut fordi det er så ekstremt mye av det. Men prøver å ha tvilen litt til gode. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres fryktelig ukomfortabelt ut, og forstår godt hvorfor du reagerer. 

Har du en dårlig magefølelse? Jeg ville ha fulgt magefølelsen om jeg var deg. Underbevisstheten vår plukker opp og analyserer situasjoner (for eksempel, små ansiktsuttrykk stemmer ikke med ordene som blir sagt eller stemmeleiet), men gir oss ikke nødvendigvis full tilgang til konklusjonen av de analysene. Vi får derfor en vag følelse av at noe er galt, men klarer ikke helt å sette fingeren på HVA som er galt.

TS, føles komplimentene genuine, eller føles det litt ut som om han har en baktanke av å overøse deg med komplimenter? Noen over nevnte love bombing. Det kan definitivt være noe å tenke på.

Perwonlig ville jeg blitt svært betenkt om noen snakket så mye om utseendet mitt. Jeg ville nok lurt på hvorfor de går så hardt inn for å smigre og sjarmere meg. 

Anonymkode: a57b1...135

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, tanken har slått meg siden jeg har erfaring med manipulerende sjarmører som har skremt meg. Det som skiller han her fra disse er at de var ganske kalde og perfekte i tilnærmingen og virket alltid noe uanfektet, mens han her klosser og rødmer når han ser meg og ser han skjelve på hendene noen ganger når jeg setter meg inntil han. Har tenkt at det er positivt mht at han ikke virker kald og kalkulerende. Men ja, for meg har det føltes unaturlig ut fordi det er så ekstremt mye av det. Men prøver å ha tvilen litt til gode. 

Neste gang han gir deg et kompliment, si "har du noe fint å si om personligheten min også, eller er det kun utseendet mitt du bryr deg om?", og se hvordan han reagerer. 

Anonymkode: a57b1...135

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...