Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

På jobben har vi 4 timer ubunden tid hver uke. Denne uken skulle jeg tatt 2 timer i dag og 2 timer på fredag. Men i dag er jo barnehagen stengt, så da får jeg jo bare de 2 timene på fredag. Hva skjer med ubunden tid på slike helligdager? Jeg får jo 2 timer mindre tid til å planlegge denne uka? Skal jeg skrive dem opp å ta det igjen en annen uke? Hva skjer om man for eksempel er syk en dag man skal ha 2 timer ubunden tid? 

Anonymkode: 80f9c...e14

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det går opp i opp. En gang forsvinner en mandag, en annen gang forsvinner en tirsdag. Men kanskje dumt å ha plassert all ubundet tid mandag og fredag? Det er vel flest mandager og fredager som forsvinner?

Anonymkode: a4fe3...d81

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at når din ubudne tid faller på en helligdag så utgår den.. Samme om du hadde fordelt de fire timene over ukens fem dager (vet mange praktiserer det) så hadde du ikke tatt de 50min igjen.. Det går jo kun ut over bemanningen ellers på avdelingen..  Så her tenker jeg man må ta og gi, sånn er det bare. Kjipt når man mister tiden en dag men.. 

Anonymkode: 4f44e...f90

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da forsvinner de timene.

Men det du må huske på, er at 4 timer er hva du minimum har krav på. Trenger du flere timer denne uken på grunn av helligdagen, må du gå og be om det. Men da tenker jeg du bør ha en klar plan for hva du trenger timene til og, eller vurdere om det er noe planlegging som kan utgå denne uka. Da mener jeg om det er en viktig rapport til annen instans som må ferdigskrives eller noe.

Anonymkode: 67485...20b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Nå har jeg ikke ubunden tid på kun mandager og fredager, vi har en vaktplan hvor 5 uker rullerer gjennom hele året. Jeg tenker også at det går helt fint å ikke ta de 2 timene altså, jeg skal få gjort det jeg må gjøre. 

Anonymkode: 80f9c...e14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne uken må du regne utifra 4 dagers uke. Det er slik vi gjør det hos oss.

Anonymkode: 2dee2...e9f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner aldri på ubunden tid jeg. Noen uker bruker jeg mindre tid andre uker mer. Det går opp i opp og det viktigste er at jeg får gjort jobben min?

Anonymkode: a1d8f...b5a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg regner aldri på ubunden tid jeg. Noen uker bruker jeg mindre tid andre uker mer. Det går opp i opp og det viktigste er at jeg får gjort jobben min?

Anonymkode: a1d8f...b5a

Slik praktiserer vi det og. Noen ganger passer det seg å ta litt ekstra, andre ganger er en ansatt syk og man er nødt til å være på avdeling. Får gjort det jeg må likevel.

Anonymkode: 7109f...204

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi en hel ubunden dag annehver uke. Er man syk/andre syke så man må stille på avdeling så tar vi det igjen en annen dag, men slik som i dag så har jeg egentlig ubunden dag, men den utgår ettersom det er en helligdag.

Anonymkode: d6afe...8ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg jobbet hadde jeg 45 minutter hver dag, da fikk jeg alltid den tiden jeg hadde krav på uavhengig av helligdager. Vi hadde ikke kontor vi kunne benytte så alt måtte tas hjemme på privat pc (utenom møter da, vi hadde møterom). Hvis jeg skal jobbe i bhg igjen vil jeg foretrekke å ha egnet kontor på jobb og hele ha muligheten til å gjøre alt skriftlig arbeid der. Ufattelig tiltak å måtte jobbe hjemme, ble fort mye gratis arbeid da i fht å ha fast tid på kontor.

Anonymkode: e5fee...09c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når jeg jobbet hadde jeg 45 minutter hver dag, da fikk jeg alltid den tiden jeg hadde krav på uavhengig av helligdager. Vi hadde ikke kontor vi kunne benytte så alt måtte tas hjemme på privat pc (utenom møter da, vi hadde møterom). Hvis jeg skal jobbe i bhg igjen vil jeg foretrekke å ha egnet kontor på jobb og hele ha muligheten til å gjøre alt skriftlig arbeid der. Ufattelig tiltak å måtte jobbe hjemme, ble fort mye gratis arbeid da i fht å ha fast tid på kontor.

Anonymkode: e5fee...09c

Der jeg jobber virker det heller motsatt. Pedlederne tar seg fri hele tiden, sitter ellers mye på møterommet ved PCen og surfer på nettet.

Anonymkode: 98584...f57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...