Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2002 #1 Skrevet 16. oktober 2002 Hei alle gravide Jeg er gravid, ca 7+3 på vei i dag. Det å bli gravid er det herligste som noen gang har hendt meg. Men istdet for å gå rundt å kunne glede meg over det som er skjedd så er jeg så redd for at noe skal gå galt. Går ofte på do for å se om det kommer noe blod, og tenker konstant på at noe kan gå galt. Dette er så slitsomt Leser at det er veldig vanlig å miste, spesielt første gang og det bekymrer meg veldig. Har jo ikke lyst til å miste det lille nurket inni meg (har blitt så utrolig glad i det allerede ) Noen som kan komme med noen betryggende ord? Hvor vanlig er det egentlig å miste? Skal snart til første legetime, og det ser jeg veldig frem til. Hvordan har dere andre gravide det? Klem
Padmee Skrevet 16. oktober 2002 #2 Skrevet 16. oktober 2002 Det er nok vanlig å miste, men det er enda vanligere å beholde spiren. Jeg tror nok at du engster deg unødig, men det er normalt å være litt bekymret. Jeg ville ha tatt det opp med legen jeg, fått luftet tankene og kanskje fått noe fakta. Du må også tenke på at de fleste om mister ikke engang vet at de er blitt gravid, dette fordi fosteret blir støtt ut før det har festet seg. Det går nok bra skal du se, lykke til.
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2002 #3 Skrevet 17. oktober 2002 Jeg er nok enig med Padmee der ja. Ved tilfeller av spontanabort, så er det som regel en grunn til at det ender slik (kromosonfeil, sykdom osv). Det er naturens måte å kvitte seg med det som er sykt. Det går bra skal du se. Om noen måneder sitter du med verdens beste gave i hendene. Lykke til med nurket ditt! Klem
Mistyen Skrevet 22. oktober 2002 #5 Skrevet 22. oktober 2002 Jeg engster meg litt jeg også - hver dag egentlig. Kjenner etter om noe kan være galt..... Men jeg gjør mitt for at lille knøttet skal ha det bra, tar vitaminer og spiser riktog, sånn at det ikke skal stå på meg hvertfall. Gleder meg til de magiske 12 ukene er over og man kan gå inn i andre trimester og bare kose seg med magen og glede seg.......... Tror det er helt normalt for hvertfall førstegangsgravide å engste seg litt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå