AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Leier leilighet hvor hovedveggen på stua/kjøkkenet (ett rom) er dekket med store vinduer som ikke kan åpnes. Sola steker der hele ettermiddagen. Forslag til hva jeg kan gjøre for å redusere den intense varmen? Dette har jeg prøvd: spurt om å få henge opp rullegardiner (nei - får ikke skru opp noe som helst) hengt opp lystette gardiner (de dekker ikke ordentlig fordi gardinstengene henger ca 50 cm ut fra vinduet Hengt gardiner på utsiden av vinduet. Beste mot varmen, men blåser vekk og ser ikke pent ut Alufolie på utsiden (samme som over) Jeg skal selvsagt flytte, men tviler på at jeg finner noe før sommeren. I fjor var det rundt 50 grader inne, helt grusomt. Anonymkode: 95dca...1cf
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 Hvis det er varmepumpe der så kan du bruke aircondition-funksjonen, hvis ikke så kjøper du portabel aircondition. Anonymkode: e0736...ba2 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 Tar utsikten, men mal på kefir på vinduene! Lukter ikke noe etter det har tørket, og reddet meg i en dum leilighet som slet med det samme... Vaskes enkelt bort igjen når høsten kommer Anonymkode: 122ad...d2f 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 Snekre en ramme som passer i vindusposten og sett rullgardin på de! Anonymkode: 122ad...d2f 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvis det er varmepumpe der så kan du bruke aircondition-funksjonen, hvis ikke så kjøper du portabel aircondition. Anonymkode: e0736...ba2 Ikke varmepumpe. Har selvsagt kjøpt vifte, men det holder ikke. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tar utsikten, men mal på kefir på vinduene! Lukter ikke noe etter det har tørket, og reddet meg i en dum leilighet som slet med det samme... Vaskes enkelt bort igjen når høsten kommer Anonymkode: 122ad...d2f God ide, men det skal helst se pent ut. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Snekre en ramme som passer i vindusposten og sett rullgardin på de! Anonymkode: 122ad...d2f Tror ikke jeg klarer det, gitt…. Hm. Klarer ikke se det for meg. Anonymkode: 95dca...1cf
MissPierce Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 Bærbar air conditioner, om du har vindu som kan åpnes ikke alt for langt unna. For der er det en slange som skal puttes ut vindu/dør. De er gull 😊 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Da får utleier henge opp rullegardiner eller komme med en bedre løsning. Det der er jo uholdbart. Anonymkode: a15a5...120 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 Rullegardiner på innsiden av vi eier bil ha liten effekt. Dersom det skal ha effekt må blendingen være utvendig, slik at varmen stoppes på utsiden av glasset. Anonymkode: af697...cb8
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rullegardiner på innsiden av vi eier bil ha liten effekt. Dersom det skal ha effekt må blendingen være utvendig, slik at varmen stoppes på utsiden av glasset. Anonymkode: af697...cb8 Noen skrivefeil: Rullegardiner på innsiden av vinduet vil ha liten effekt. Anonymkode: af697...cb8
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #10 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rullegardiner på innsiden av vi eier bil ha liten effekt. Dersom det skal ha effekt må blendingen være utvendig, slik at varmen stoppes på utsiden av glasset. Anonymkode: af697...cb8 Ja, var det jeg tenkte. Lurer på om jeg skal henge opp et solseil eller lignende foran vinduene. Kan det hjelpe? Anonymkode: 95dca...1cf
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #11 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen skrivefeil: Rullegardiner på innsiden av vinduet vil ha liten effekt. Anonymkode: af697...cb8 Vi har mørke rullegardiner på innsiden på våre soverom mot sør. De funker utvilsomt bra, for det er ulevelig om de står oppe hele dagen, nå er det tålelig. Men enig i at det hadde vært mer effektivt å ha noe på utsiden av vinduet. Anonymkode: e5f30...9bd 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #12 Skrevet 19. april 2022 vi har kjøpt tårnvifte 😊 Det fungerer veldig bra ☺️ Anonymkode: 5f541...f94
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #13 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): vi har kjøpt tårnvifte 😊 Det fungerer veldig bra ☺️ Anonymkode: 5f541...f94 Jeg har også det, synes det hjelper minimalt. Anonymkode: 95dca...1cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå