Gå til innhold

Hva tenker dere når dere ser feite folk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker ikke noe særlig på det. Jeg har vært litt jojo i vekt selv gjennom livet. Gikk på en smell pga medisiner jeg fikk å la på meg masse på kort tid. 

Men vil jo anbefale dere å tenke mer på helsen. Skal si det merkes når man plutselig får svangerskaps diabetes å må ta insulin sprøyter daglig. Å må konstant passe på hva man spiser. Ikke bare får egen del, men får barnets del også. Å jeg var heller ikke på alvorlig fedme grensen, men kan man si "normal overvekt"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ser jeg ei feit dame tenker jeg at hun kunne fått livet snudd på hodet hvis hun bare slanket seg. Veltrente jenter kan faktisk få knulla hvem de vil. Folk ser helt annerledes på dem enn de som er feite.

Som mann har man faktisk ikke så mye å vinne på å bli tynn. Så forstår at mange ikke har motivasjonen til å gjøre livsstilsendringen som kreves.

Anonymkode: e747d...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker ikke feite folk. Syns de er late, og blir direkte uvel.

Anonymkode: 9c621...124

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker ingenting. Ser et menneske, og overvekten deres har jeg ikke noe som helst med.

Anonymkode: 8588e...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har aldri sett et menneske og tenkt at de ser vemmelig ut 😮 Har møtt mennesker som har en vemmelig personlighet da, det har jeg.

Anonymkode: bf7da...9d2

Ser de hver dag. Skikkelig kvalmt 

Anonymkode: 36ede...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert tenker jeg! Syns rett og slett det er vakkert! 
Har aldri likt tynne/magre eller hardtrente kropper. Syns det er mye finere med mennesker som kan kose seg og nyte livet!

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenker nok ikke over det før en person nærmer seg 200 kg, men selv da tenker jeg ikke noe spesielt mye på det. Det jeg reagerer på er overvektige barn under 10 år. Da er det i 99% av tilfellene utelukkende foreldres feil og jeg blir så utrolig lei meg på barnets vegne. Så da tenker jeg elendige foreldre. 

Anonymkode: a7fb9...c4f

Om jeg ser overvektige barn, tenker jeg at jeg håper barnet har støttende og gode foreldre og familie, som bygger selvtillit og forteller barnet at hen er vakker og flott. 
Syns det er trist om barnet må vokse opp med å stadig føle at man ikke er bra nok, eller passer inn! 
Har selv en niese som alltid har vært go og rund. Rundt henne har både foreldre og vi andre i familien vært nøye med å rose, skryte og bygge selvtillit! Hun er nå 14 år, mellom 155-160 høy og veier 85kg. Nå er vel kanskje den perioden i livet hvor presset på kropp, og det å passe inn kanskje er størst. Hun er ei flott, sprudlende, utadvendt og livsglad jente, som ikke skammer seg over kropp eller vekt. Hun kler seg som andre 14-åringer, i klær som gjerne viser kropp og hud, og går gjerne i bikini på stranda! Hun er populær blant venner og har allerede kjæreste. Det tenker jeg er et resultat av at hun har hatt god støtte rundt seg, og er trygg på seg selv! 

Anonymkode: b47e8...3d5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker ikke noe spesielt om en overvektig person går forbi meg på gata. Det kan være mange årsaker bak overvekt, noe mange her ser ut til å ha problemer med å få inn i den trangsynte nøtta si.

Ser jeg derimot direkte feite mennesker, sånne som knapt kan gå, sitte og stappe i seg masse usunn mat, så fordømmer jeg dem i tankene, men jeg ville aldri sagt noe. Ikke fordi de plager meg, men fordi de er på god vei til å bli en belastning for helsevesenet, de har kanskje barn som fortjener at foreldrene ikke plutselig stryker med av et hjerteinfarkt, etc. 

Ser jeg overvektige barn, tenker jeg at her har foreldrene en jobb å gjøre.

Anonymkode: cc792...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Om jeg ser overvektige barn, tenker jeg at jeg håper barnet har støttende og gode foreldre og familie, som bygger selvtillit og forteller barnet at hen er vakker og flott. 
Syns det er trist om barnet må vokse opp med å stadig føle at man ikke er bra nok, eller passer inn! 
Har selv en niese som alltid har vært go og rund. Rundt henne har både foreldre og vi andre i familien vært nøye med å rose, skryte og bygge selvtillit! Hun er nå 14 år, mellom 155-160 høy og veier 85kg. Nå er vel kanskje den perioden i livet hvor presset på kropp, og det å passe inn kanskje er størst. Hun er ei flott, sprudlende, utadvendt og livsglad jente, som ikke skammer seg over kropp eller vekt. Hun kler seg som andre 14-åringer, i klær som gjerne viser kropp og hud, og går gjerne i bikini på stranda! Hun er populær blant venner og har allerede kjæreste. Det tenker jeg er et resultat av at hun har hatt god støtte rundt seg, og er trygg på seg selv! 

Det er kjempebra at dere har hjulpet henne med selvtillit og selvfølelse. Men jeg håper foreldrene også hjelper henne med hvorfor hun har blitt så stor. Tilby sunn mat, passelige porsjoner osv. Psykisk helse er viktig, men det er fysisk helse også. 

Anonymkode: 75b6c...d23

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker det må være tungt. Håper jeg ikke blir alt for tung selv. Har normalvekt, men var ti kilo tyngre en stund, og syntes all slags gjøremål ble mye tyngre å gjennomføre. Dessuten var det ikke kjekt å kjøpe klær i den perioden. 

Anonymkode: d320d...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg tenker det må være tungt. Håper jeg ikke blir alt for tung selv. Har normalvekt, men var ti kilo tyngre en stund, og syntes all slags gjøremål ble mye tyngre å gjennomføre. Dessuten var det ikke kjekt å kjøpe klær i den perioden. 

Anonymkode: d320d...214

Fatter ikke at du kan merke så mye forskjell på 10 kg ekstra… Jeg er 182 cm og veier 180 kg. Før korona veide jeg 130kg. Syns ikke ting er spesielt tyngre nå, enn da jeg var 50 kg lettere! Eneste er at magen er litt mer i veien 😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei jeg er en feit fyr som er fornøyd med det jeg har lagt på meg mye i 2019 veide jeg 83 og er 178 nå per dags dato veier jeg 132 jeg har ikke brydd meg noe om dette men jeg kjenner min  godt og hun er også svært tjukk vi var i et selskap her for litt sia hvor vi snakka om vekt hvor både hun og jeg sa vi ikke brydde oss om utseende hvor mange familie medlemer var uenige og en sa så klart vis ikke hadde dere ikke vært så store jeg var også i et baseng dor litt sia hvor jeg merker mange ser på meg og tenker fort de legger godt merke til det nå som sommeren kommer hva tenker dere om sånn som meg ser dere på meg som en slapp gris liksom eller legger ikke folk merke til sånn sånn som i fjor sommer når jeg var på en Strand møtte jeg en gammel kamerat som sa jøss du har lagt på deg mye det kan jeg skjønne når folk ser en feit valeros  med strekkmerker men spørsmålet er hva tenker dere når dere ser feite folk som meg å kommenterer dere det eller lar dere vær

Anonymkode: f7540...7b5

Jeg tenker mer om deg når jeg ser hvordan du skriver. 

Anonymkode: 42fea...ab7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fatter ikke at du kan merke så mye forskjell på 10 kg ekstra… Jeg er 182 cm og veier 180 kg. Før korona veide jeg 130kg. Syns ikke ting er spesielt tyngre nå, enn da jeg var 50 kg lettere! Eneste er at magen er litt mer i veien 😅

Ja før korona veide jeg 85. Og nå veier jeg 130 liksom. Er gått fra normal vektig til fedme. Det er 50 kg det…😂 på 2 år. For å si det sånn hadde. Jeg flat mage og trente. Nå bluber fleske over alt. Det er en ganske stor forskjel, men av en rar grunn. Liker jeg å ha stor mage.😅😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja før korona veide jeg 85. Og nå veier jeg 130 liksom. Er gått fra normal vektig til fedme. Det er 50 kg det…😂 på 2 år. For å si det sånn hadde. Jeg flat mage og trente. Nå bluber fleske over alt. Det er en ganske stor forskjel, men av en rar grunn. Liker jeg å ha stor mage.😅😂

Synd at helsen din ikke liker det, da. Vet ikke hvor gammel du er, men så rask og stor vektøkning kan gi hormonforstyrrelser og insulinresistens. Sjekk blodsukkeret. 

Anonymkode: 87d9f...117

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg har ikke lest tråden. Jeg gadd heller ikke å lese HI pga manglende tegnsetting. Men jeg har likevel en kommentar til overskriften: 

På den butikken jeg fyker innom hver morgen for å kjøpe noe til lunch, arbeider det en veldig overvektig kvinne. Jeg regner med at hun arbeider 100% i og med at jeg "alltid" ser henne der inne. Hun er så stor at hun har problemer med å gå normalt. Likevel holder hun på med å fylle på varer høyt og lavt, gå fram og tilbake med alle mulige traller og styrer på med ulike gjøremål. Ser henne aldri sitte i kassa f.eks. 

Det kan umulig være et enkelt liv hun har. Likevel virker hun fornøyd. 

Det jeg tenker om henne er rett og slett "wow.. dette er en kvinne med flid". Et arbeidsjern. På tross av at jeg ikke egentlig vet noe om henne, har jeg har faktisk stor respekt for henne. 

Anonymkode: 9829c...a0f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre personen er ekstremt stor, tenker jeg ikke noe spesielt. Vi er alle forskjellige. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Lover meg selv at jeg aldri skal ende opp sånn. 

Anonymkode: 8b36e...29e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du begynt på noen nye medisiner? Det er både en voldsom vektendring samt muligens en litt endret personlighet? Endringer i hjernen kan også påvirke personligheten på denne måten. Har du snakket med legen din? Kjempebra at du er fornøyd med kroppen altså, du bare virker litt…hva skal jeg si, litt vel munter og overrasket over det selv også. 

Anonymkode: 75b6c...d23

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tenker ikke noe spesielt om en overvektig person går forbi meg på gata. Det kan være mange årsaker bak overvekt, noe mange her ser ut til å ha problemer med å få inn i den trangsynte nøtta si.

Anonymkode: cc792...b59

Kniv & gaffel skrev (16 minutter siden):

Med mindre personen er ekstremt stor, tenker jeg ikke noe spesielt. Vi er alle forskjellige. 

Anonymkode: bdd72...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker ikke noe spesielt sånn generelt. Men her jeg bor har jeg til stadighet sett en mann, han var sikkert nærmere 200 kilo, men han har gått turer OFTE, og helt sikkert lagt om kostholdet dramatisk. Han har gått ned helt vanvittig mye og jeg har sett han har vært ute å gått i flere år nå, så han har virkelig vært flink og klart å holde motivasjonen oppe. Har faktisk tenkt på å stoppe han for å si at jeg syntes han er dritflink, men tør ikke, kan jo hende han tar det helt feil.. 

Anonymkode: 275bb...cd8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...