AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Jeg og min samboer har vært sammen i godt over 5 år. Jeg er utrolig glad i henne og hun har mange fantastiske kvaliteter som jeg setter stor pris på. Samtidig er det en ting som plager meg mer og mer. Vi har for lite sex etter min smak og alt av sex skjer på hennes premisser. Her må jeg kanskje avklare to ting. Nr 1. Jeg er villig til å ikke ha sex like ofte som jeg ønsker. Nr 2. Det at jeg sier hennes premisser handler mer om at hun ikke viker interessert i min sexualitet og at hvis hun ikke opplever å være 100% i fokus blir hun merkbart uinteressert. Jeg mener ikke at jeg på noen måte forsøker å presse henne til å gjøre ting hun ikke har lyst til. Jeg har fortalt henne hvordan jeg opplever dette. At det får meg til å føle meg trist, tilsidesatt, ignorert og også latterligjort til tider. Jeg har forsøkt å introdusere nye ting på soverommet, gitt henne mer oppmerksomhet som ikke skal lede til sex og diverse andre ting. Hun plukker aldri opp tråden etter en slik samtale og skylder som regel på jobb, formen sin, mensen og forskjellige typer stress. Det kan hende at hun gjør et slags desperat forsøk for å tilfredstille meg en gang, men da anser hun sitt tilskudd til vårt intime samliv som nok til det har gått 6 mnd og jeg kanskje tar det opp igjen. Vi har ikke barn og en annen grunn til at jeg opplever dette som mer og mer frustrerende er at jeg stadig har jern i ilden for å øke vår relativt gode levestandard som hun bidrar mye mindre til en meg. Er det håp for oss på lang sikt? Har noen av dere andre støtt på lignende utfordringer i et forhold og har dere klart å løse dem? Hvis ja, hvordan? Anonymkode: e60c6...7e1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nr 2. Det at jeg sier hennes premisser handler mer om at hun ikke viker interessert i min sexualitet og at hvis hun ikke opplever å være 100% i fokus blir hun merkbart uinteressert. Er det håp for oss på lang sikt? Har noen av dere andre støtt på lignende utfordringer i et forhold og har dere klart å løse dem? Hvis ja, hvordan? Anonymkode: e60c6...7e1 Tror du en gang for alle må innse at de fleste kvinner ønsker å bli forført og at deres partner gir de et topp sexliv. Det er kun 1 kvinne på dusinet som lytter til mannens behov og ønsker. De aller færreste spør ikke om det engang. Utad er de flinke til å si hvor mye de kommuniserer om det med partneren, men i realiteten er det kun en monolog hvor kvinnen snakker om seg og sine behov. Håp vil det alltid være, hvis du tar innover deg at mannens sexliv er underordnet kvinnens sexliv, og at deres sexliv avhenger ene og alene av deg og din innsats. Som nevnt over, alle menn har støtt på dette problemet. Utfordringen er å treffe på den enhjørningen av en kvinne som er opptatt av mannens sexualitet, ikke bare under forelskelsen, men over tid som partnere. Anonymkode: 1cf76...854 2 2
Fioljenta Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 Jeg liker innstillingen din! Jeg er ikke sikker på om jeg (eller andre her) har rådene du trenger, men for meg er det sånn at et godt sexliv begynner lenge før vi havner i sengen. Har du prøvd å snakke hennes kjærlighetsspråk aktivt? Det høres sikkert sært ut for mange, men i perioder når vi har lite sex, er det der det har sviktet. (tips) Å sutre/klage seg til mer sex fungerer ikke her i huset. Vil jeg ha endring, må jeg begynne med meg. Og han med seg hvis det er han som vil ha endring. Det høres jo ut som om du gjør mye, men noen ganger handler det mer om å gjøre det som treffer enn å gjøre mye. Det kan være en god ide å søke hjelp! Mange par venter for lenge med å søke hjelp… 2
Scoops Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 Jeg har støtt på lignende ja,bare at det var motsatt. Endte til slutt opp med null sex og jeg gjorde det slutt. Jeg er veldig opptatt av mannens seksualitet,og har en høy lyst, men vi var bare helt forskjellige når det kom til den seksuelle delen,og det funker ikke for meg i lengden 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 Har det alltid vært sånn eller har det blitt sånn etterhvert? Og i såfall hvor lenge siden er det hun endret seg? Kom det gradvis og snikende eller mer plutselig disse endringene? Hun høres veldig uinteressert ut i å ha sex med deg hvertfall. Anonymkode: ce7af...250 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 Slik jeg leser innlegge ditt så finnes det små sjangser for at dere vil få et sexliv som fungere i lengden.. mulig terapi vil hjelpe 14 dager men så er dt tilbake til dt vanlige.. tenk deg da på hvordan det vil bli om dere får barn😅 småbarns perioden er hektisk og om dere sliter allerde nå så kan jg garantere deg at dt blir null sex i lange perioder😂 ta et godt råd fra en kvinne som valgte å bli i forholde og trodde dt kunne jobbes md.. i dag etter 14 år er dt lik null sex her i heimen, selv om jeg bjudar på titt og ofte.. nå går jg etter sex md samboer for å føle en varm kropp, ikke for å bli tilfredsstilt.. jeg har prøvd alle knep i boka uten hel, et slikt sex liv unner jg ingen og forstår de som har forhold på si🤷🏽♀️.. så tenk deg godt om.. Anonymkode: dc602...2d8 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Tror du en gang for alle må innse at de fleste kvinner ønsker å bli forført og at deres partner gir de et topp sexliv. Det er kun 1 kvinne på dusinet som lytter til mannens behov og ønsker. De aller færreste spør ikke om det engang. Utad er de flinke til å si hvor mye de kommuniserer om det med partneren, men i realiteten er det kun en monolog hvor kvinnen snakker om seg og sine behov. Håp vil det alltid være, hvis du tar innover deg at mannens sexliv er underordnet kvinnens sexliv, og at deres sexliv avhenger ene og alene av deg og din innsats. Som nevnt over, alle menn har støtt på dette problemet. Utfordringen er å treffe på den enhjørningen av en kvinne som er opptatt av mannens sexualitet, ikke bare under forelskelsen, men over tid som partnere. Anonymkode: 1cf76...854 Dette er så spot on at det bør pinnes på forsiden av KG. Anonymkode: c30a2...ddd
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 Hvis du ikke bedriver daglig sexmas og heller ikke ber om pervosex av typen anal eller andre motbydeligheter, synes jeg hun virker lite lydhør overfor dine ønsker og behov. I så fall er det kanskje på tide å vurdere å avslutte forholdet. Anonymkode: ab01b...7df 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 Hvorfor nevner du at du tjener mest penger, ts? Anonymkode: 42c76...025 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #10 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det håp for oss på lang sikt? Har noen av dere andre støtt på lignende utfordringer i et forhold og har dere klart å løse dem? Hvis ja, hvordan? Det kan det vel være. Men da må jo begge være enige i at det er et problem og være villig til å se på saken og se hva som kan gjøres. De første årene av forholdet vårt fikk han aldri nok. Han var dessverre veldig ærlig om hvor mye for lite sex det var, og det var umulig å ikke kjenne presset, noe som ikke akkurat hjalp på lysten min. I tillegg hadde jeg noen ganger smerter under og etter samleie, så det la jo en demper på ting. Etter hvert så begynte jeg å trekke meg unna, unngikk å legge meg samtidig med han, unngikk kos og nærhet for det endte jo alltid i en invitasjon. Alt i alt hadde han sex altfor sjeldent i forhold til hva han ønsket og jeg oftere enn jeg ønsket. Det som gjorde at det løsnet... var at livssituasjonen min endret seg slik at noen store stressfaktorer ble borte og jeg kom litt ovenpå psykisk. Smertene ved samleie forsvant med tiden også. Pluss det som står lengre nede om svangerskap. Det sies at sex er hyppigst i starten av et forhold men vi har gjennomsnittlig mer sex nå etter 6 år enn vi hadde første året. En annen ting er at det har vært viktig for meg å strekke meg på dette. Ikke ha sex uten å ønske det, men å åpne for at jeg kan få lyst selv om jeg ikke hadde i utgangspunktet. Jeg har visst lenge hvor viktig sex har vært for han, hvor stor innvirkning det har på humør og velvære. Kanskje ikke skjønt det fullt ut og samtidig har det variert veldig hvor mye kapasitet jeg har hatt til å strekke meg for å gjøre han glad på denne fronten. Jeg har hatt mye annet på gang i livet og er ikke så flink til å satse for fullt på mange ting samtidig. Så... Jeg har strukket meg på sexfronten, men kanskje ikke fått det helt godt nok til på andre områder. Vet ikke hvor mye nytte det var i dette her da😆 Tror at det at jeg har vært innstilt på at sex er viktig for han og for forholdet, har gjort at jeg har vært mer raus enn jeg ellers hadde vært. Din samboer høres litt lite raus ut, kanskje? Du skriver at du føler deg latterliggjort, hva legger du i det? AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Slik jeg leser innlegge ditt så finnes det små sjangser for at dere vil få et sexliv som fungere i lengden.. mulig terapi vil hjelpe 14 dager men så er dt tilbake til dt vanlige.. tenk deg da på hvordan det vil bli om dere får barn😅 småbarns perioden er hektisk og om dere sliter allerde nå så kan jg garantere deg at dt blir null sex i lange perioder😂 ta et godt råd fra en kvinne som valgte å bli i forholde og trodde dt kunne jobbes md.. i dag etter 14 år er dt lik null sex her i heimen, selv om jeg bjudar på titt og ofte.. nå går jg etter sex md samboer for å føle en varm kropp, ikke for å bli tilfredsstilt.. jeg har prøvd alle knep i boka uten hel, et slikt sex liv unner jg ingen og forstår de som har forhold på si🤷🏽♀️.. så tenk deg godt om.. Anonymkode: dc602...2d8 Utrolig nok var det å få barn som snudde bordet her. Det åpnet øyene for både han og for meg, for hvordan det føles å stå i den andres posisjon. Før var det han som hadde mye lyst og jeg som var den begrensende faktoren. I svangerskapet og etter at vi fikk barn, ble det motsatt. Nei, sexlivet går ikke på skinner nå, det må prioriteres. Men forståelsen for den andre er en annen nå, når begge har erfart hvordan det er å ha mer lyst enn man får sex/føle at en ikke strekker til. Før kunne han ikke begripe at jeg ønsket å prioritere søvn foran puling, det skjønner han nå😅 Mens jeg opplevde veldig økt sexlyst i svangerskapet (hormoner er rare greier) og etter fødselen har den holdt seg høyere enn den var før jeg ble gravid, så nå kunne jeg godt hatt oftere enn vi har. Anonymkode: 74801...e71 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå