AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Dattera mi som er 11.5 mnd gammel har hatt tørr hodebunn siden hun var 4-5 mnd gammel Men nå i det siste har det blitt veldig mye. Spurte helsesøster da hun var 5 mnd gammel hun mente at dette vil gå over av seg selv når hun blir 1 år gammel. Men ser ut som det blir verre og verre isteden for å bli bedre. Hva skal jeg gjøre? Babyen er snart 1 år Anonymkode: 60326...344
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 TS HER det er ikke i hele hodeunn. Bare i midten. Liksom ved panna Anonymkode: 60326...344
Kakaoen Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 Det der er vel Skurv, ikke generelt tørr hodebunn. Det jeg gjorde var å gni det inn med babyolje og så børste det bort med en kam eller myk børste. Dagen etterpå. Eller rett og slett plukke det vekk. Veldig vanlig at babyer får Skurv. Jeg synes det er så ekkelt at jeg taklet det ikke på mitt eget barn 😂 måtte fjerne det med en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 Kakaoen skrev (54 minutter siden): Det der er vel Skurv, ikke generelt tørr hodebunn. Det jeg gjorde var å gni det inn med babyolje og så børste det bort med en kam eller myk børste. Dagen etterpå. Eller rett og slett plukke det vekk. Veldig vanlig at babyer får Skurv. Jeg synes det er så ekkelt at jeg taklet det ikke på mitt eget barn 😂 måtte fjerne det med en gang. Ok skal prøve brukte du vanlig kam eller sånn kam man bruker til lus? Ts Anonymkode: 60326...344
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 Den ene min hadde også skurv. Vi brukte også babyolje, og brukte lusekam til å gre det ut. Du kan sikkert også bruke vanlig kam. Se hva som fungerer. Om det ikke blir borte med olje (la oljen trekke godt inn, gjerne over natta eller flere timer) og greing, kan du gå på apoteket og få noe sterkere. Husker ikke hva det heter, men det vet de på apoteket. Veldig rart helsesøster ikke sa det var skurv. Anonymkode: d5b97...7c0
Kakaoen Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ok skal prøve brukte du vanlig kam eller sånn kam man bruker til lus? Ts Anonymkode: 60326...344 Jeg brukte nok bare vanlig kam. Er en del år siden, så husker ikke helt. Enig i at det er rart HS ikke sa dette var skurv..
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Kakaoen skrev (2 timer siden): Det der er vel Skurv, ikke generelt tørr hodebunn. Det jeg gjorde var å gni det inn med babyolje og så børste det bort med en kam eller myk børste. Dagen etterpå. Eller rett og slett plukke det vekk. Veldig vanlig at babyer får Skurv. Jeg synes det er så ekkelt at jeg taklet det ikke på mitt eget barn 😂 måtte fjerne det med en gang. AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Den ene min hadde også skurv. Vi brukte også babyolje, og brukte lusekam til å gre det ut. Du kan sikkert også bruke vanlig kam. Se hva som fungerer. Om det ikke blir borte med olje (la oljen trekke godt inn, gjerne over natta eller flere timer) og greing, kan du gå på apoteket og få noe sterkere. Husker ikke hva det heter, men det vet de på apoteket. Veldig rart helsesøster ikke sa det var skurv. Anonymkode: d5b97...7c0 Måtte du gjenta denne prosessen flere ganger? Eller holder det å bare gjøre det en gang? Anonymkode: 60326...344
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 NAF olje i badevannet. Vask håret med bare vann, bruk kun shampoo hvis håret er skikkelig møkkete. Anonymkode: 6dd77...07e
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #10 Skrevet 18. april 2022 Merkelig at ikke du har fått beskjed om at dette er skurv Anonymkode: 71230...236
Flua Skrevet 18. april 2022 #11 Skrevet 18. april 2022 Dette er da helt vanlig, merkelig at du ikke fikk gode råd. Lenke til råd fra apotek
Kakaoen Skrevet 18. april 2022 #12 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Måtte du gjenta denne prosessen flere ganger? Eller holder det å bare gjøre det en gang? Anonymkode: 60326...344 Jeg plukket det vekk ganske med en gang. Mulig du må gjøre det flere ganger ja. har hørt om flere barn som fikk bedre hårvekst etter skurven forsvant. Men husker ikke om det hadde noe å si hos mine hårløse gutter 😂
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #13 Skrevet 18. april 2022 Skurv er dette, ja. Og smør aloe vera på ørene hennes, hun ser solbrent ut. Anonymkode: 6c473...30e
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #14 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skurv er dette, ja. Og smør aloe vera på ørene hennes, hun ser solbrent ut. Anonymkode: 6c473...30e Ok boss😆 Anonymkode: 60326...344
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #15 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Måtte du gjenta denne prosessen flere ganger? Eller holder det å bare gjøre det en gang? Anonymkode: 60326...344 Vi måtte gjøre det flere ganger i løpet av det første halvåret. Plutselig ble det mindre og borte. Anonymkode: d5b97...7c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå