AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Med oppfølging, de ansatte osv? Lurer på hvor vanlig det er å være veldig fornøyd Anonymkode: 5be63...09b 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 Min bestemor har det helt fantastisk er på skjermet. De ansatte er så gode, sykehjemmet har skikkelige kokker som virkelig lager god mat som frister. I sansehagen kan de plukke litt div bær om sommeren. Helt nydelig 🥰 Anonymkode: 35c22...961 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 Ja, er fornøyd. Krevende jobb, lite bemanning og de gjør så godt de kan. Anonymkode: 5d3c3...882 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 Vi var veldig fornøyd der bestemor bodde på slutten av sitt liv. Anonymkode: 71925...135
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Nei, min mor var på skjermet og det var grusomt. Lite personale, lite kunnskap og generelt lite interesse for hva de jobbet med. Anonymkode: 9db27...2ce 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 Nei, alt for lite bemanning Anonymkode: 3d096...580 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 Nei, kortidsplass, et par flinke folk, resten med svak kompetanse, som åpenbart verken kan fordra jobben, pasientene eller pårørende. Den eneste jeg har sett smile er en assistent fra Burma som serverer mat. Jeg ber til Gud om å slippe å havne en slik plass. Anonymkode: ca4f2...08f 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #10 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, alt for lite bemanning Anonymkode: 3d096...580 Det kan ikke de som jobber der noe for. Anonymkode: 1c77b...555 3
Høna79 Skrevet 18. april 2022 #11 Skrevet 18. april 2022 Hadde først mor, så far, på palliativ avdeling på sykehjem (avdelingen som i praksis er en korttids oppbevaringsboks fordi pasientene er i ferd med å dø og det er ikke mer enn smertelindring de kan tilby den korte tiden pasienten er igjen). De ansatte som jobbet der kan jeg ikke få fullrost nok. Makan til nydelige, hjertevarme mennesker. Hvis det er noen her som jobber på den type avdeling: dere er engler på jord, etter min erfaring. Takk ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #12 Skrevet 18. april 2022 De har ikke tatt livet av faren min (enda), så de er åpenbart både profesjonelle og dyktige. Faren min er et forferdelig menneske, som lager drama for den minste lille ting, beskylder dem for å stjele alt fra sjokolade til dopapir og konstruerer hendelser for å få meg til å ringe og kjefte på dem. I tillegg er han fullblods rasist, noe som er utfordrende i helsesektoren. Jeg skammer meg sånn over han, men de er alltid hyggelige Anonymkode: c7f0e...4e2 2 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #13 Skrevet 18. april 2022 Nja. Det er endel aktiviteter og veldig god mat. Det er mange utenlandske ansatte som snakker dårlig norsk (elendig ide til gamle mennesker med kognitiv svikt, nedsatt hørsel etc). Mange uten helsefaglig utdanning, flere som ikke har forståelse for sykdom og/eller har liten motivasjon/dårlige holdninger (gjelder ikke bare ufaglærte). Men også noen som virker dyktige, vennlige og genuint interessert i geriatri. Dessverre virker det som et slitsomt sted å arbeide grunnet det som er nevnt overfor + stadig lav bemanning, sykefravær etc, så frykter at de gode ansatte vil bli utbrente og/eller velge å slutte. Sykehjem er generelt et sorgens kapittel... men jeg er takknemlig for at det fins, jeg har ikke mulighet til å pleie min eldre hjemme. Anonymkode: 3dc46...de6 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #14 Skrevet 18. april 2022 Helt ok fornøyd. De får mat fire ganger om dagen og det virker som de varierer litt, men hver gang vi er innom sitter nesten hele personalet inne på vaktrommet. Forstår ikke hvorfor de ikke heller bruker tiden sin på beboerne. Anonymkode: d26f3...799
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #15 Skrevet 18. april 2022 Min far bor på skjermet avdeling. Og vil vel si at det er en blandet opplevelse. Middag kommer fra storkjøkken og min far omtaler middagen som «noe brunt». Ellers lages resten av måltidene av kostverter og holder en langt bedre standard. Avdelingen er lavt bemannet med en blanding av folk som er drittlei og sur, folk som generelt ikke bryr seg og folk som er helt fantastisk i jobben sin. Ser dessverre aldri at de ansatte sitter sammen med beboerene, men ser ofte at de er på kontoret med telefonene. Beboerene sitter lenge rundt spisebordet ofte fra frokost til middag, spesielt de som ikke er gangføre. Jeg er så lei meg for at min gode snille far må bo der, men vi har få alternativer. Som pårørende ønsker jeg og besøke min far på jevnlig basis. Besøkene preges også ofte av hvilke ansatte som er på jobb, er det noen som er lei og sur på jobb, blir besøket gjerne tungt og trist. Ser virkelig at eldreomsorgen trenger et løft framover og fokus på bemanningsnorm og egnethet. Anonymkode: 1fc68...14e 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #16 Skrevet 19. april 2022 Jeg jobber på sykehjem og det jeg har erfart er: Veldig mange pårørende er alt for kravstore. Anonymkode: 5f098...6ad 7 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #17 Skrevet 19. april 2022 Min far bor på sykehjem og i det store og hele har han det veldig godt, god mat og veldig hyggelige pleiere. Men opplevde for første gang sist uke, når han ringte etter pleiere for toalettbesøk (han må ha hjelp til det) så kom pleier inn og sa at de måtte være 2 stk, han skulle finne en til, vent 5 min sa han. Vi velger å avslutte besøket da, og da vi kommer ut på stua, sitter pleier som nettopp var inne hos far å leser/hjelper en dame å ble i et ukeblad, og en annen pleier stod bare der å så på tv. Det syntes jeg var veldig rart, til den tid var det jo gått 5 min siden han ringte for hjelp til toalettet, men det var ingen hast der alså. Anonymkode: 3184b...061 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #18 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg jobber på sykehjem og det jeg har erfart er: Veldig mange pårørende er alt for kravstore. Anonymkode: 5f098...6ad På hvilken måte da, tenker du? Anonymkode: d72f1...554 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #19 Skrevet 19. april 2022 Jeg har bodd periodevis på sykehjem. (Er ung og frisk i topplokket, men fysisk funksjonshemmet) Synes det er veldig stor forskjell på korttidsavdeling og langtidsavdeling. Virker som at de ansatte også trives bedre på langtids. Jeg har egentlig bare negative erfaringer fra korttids, mye stressede og sure ansatte, kaos og lite hyggelig. Aller best opplevelse har jeg fra da jeg ble plassert noen dager på en palliativ enhet, de ansatte der var helt fantastiske. Slik burde alle avdelinger være. Synes det er stor skam at det ikke legges mer penger i eldreomsorgen. Forstår at det er dyrt for små kommuner, så jeg synes man burde vurdere mulighetene for at staten overtar noen oppgaver (som f.eks. sykehjem, BPA m.m.). Anonymkode: f0aec...f0c 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #20 Skrevet 19. april 2022 Jobber på korttidsavdeling, og min erfaring er desverre at all planlegging, dokumentasjon, møter osv tar mye tid fra pasientene. Vi er 4 ansatte på 14 pasienter, som regel 2 sykepleiere som etter morgenstell og medisinutdeling, forsvinner til disse administrative oppgavene, vi skal jo finne ut hvor alle pasientene skal etter oppholdet, ha legevisitt, endre medisindosetten, ringe hjemmesykepleien, pårørende osv for å kartlegge. Da er det 2 ansatte igjen på avdelingen som løper rundt og følger pasienter på do, og andre småting. Blir dårlig med f.eks mobilisering og aktivisering desverre. Anonymkode: f0786...873 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå