Gå til innhold

Venninne som jeg føler trykker meg ned og gråter og kjefter hvis jeg sier noe:(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som jeg var bestevenninne med hele skolen, så flyttet vi hver til vår under studier, men endte i samme gamle by gledelig gjenforent, tenk å ha ei bestevenninne og nesten nabo! 

Vi var mye sammen, hun traff en mann og fikk familie, jeg er fadder og forlover og tante. Jeg hadde et flerårig forhold og ble singel for et par år siden. Venninnen min begynte på ca samme tid med litt sånne spisse kommentarer som jeg først tok som humor, feks hun kunne svare med "hva vet vel du om det" og "hvis det er et jævla problem så ikke vær her da" på helt hverdagslige merkelige ting. Hun kunne be meg om råd og samtidig si "du snakker som om du kan og vet alt andre burde gjøre, men hvor er mann og barna dine lissom?". 

Det kom inn i mellom, men i det siste skjer det mer og mer. Jeg tok litt avstand, men så kommer hun og oppfører seg som om ingenting har hendt og jeg lurer på om det er meg det er noe med. Jeg ble invitert til lunsj hos henne og familien, når jeg kom satt alle og spiste, venninnen min kremtet og sa "vi kunne ikke vente mer på bare én person...". Enda jeg faktisk kom 5 min før jeg skulle være der, jeg hadde klokkeslettet på sms. 

Det er litt sånne hele tiden. Jeg satt meg ned for å snakke med henne, og da begynte hun å gråte og si at jeg tolker alt i verste mening, og ting som "om jeg er så fæl hvorfor er vi venner da!" Jeg kommer ikke gjennom og jeg kjenner ikke igjen venninnen min. Vi nærmer oss 40 og jeg tenker vi er altfor gamle for sånn drama som dette! 

Noen råd? 

Anonymkode: 733c7...a74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svar henne tilbake hver gang hun er slik. Ikke la henne slippe unna. Jeg ville ikke vært aggressiv, men mer spørrende: «hvorfor sier du det?» «Du inviterte meg til fem, men neste gang kommer jeg en time tidligere. *blunke*» 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare blokkert og gått videre, gidder ikke sløse vekk tida mi på "venner" som det der. Hun har fikset seg A4-livet og "status" og ser derfor ned på deg som barnløs og singel. Typisk hersketeknikk blant damer.

Anonymkode: 33e62...386

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...