AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Min eksmann og vår datter har et veldig godt forhold, men har oppdaget at han det siste året har begynt å snakke babyspråk til henne, og hun har begynt å svare han på samme måte. Med babyspråk så mener jeg setninger med få stavelser og så uttaler han ikke bokstaven r og s og lesper litt når han snakker til henne. Jeg synes dette er helt tullerusk men husker fra da vi var sammen at han pleide å dikte opp og svare meg på forskjellige dialekter hvis det var noe han syntes var ubehagelig å snakke om, eller hvis han skulle tulle med meg. Å snakke babyspråk til en såpass stor unge er vel ikke helt vanlig? Anonymkode: 0b127...b0e
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 Spesielt. Han høres umoden og litt tilbakestående ut Anonymkode: 11668...578 7
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 Jeg elsker å tøyse med språk, og har gjort det med begge mine barn. Av og til var det babyspråk, av og til svorsk, "norenglish", diverse dialekter osv. Jeg regner at det er intern humor mellom far og datter, og det er jo helt uskyldig moro. Anonymkode: bccf4...bbb 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg elsker å tøyse med språk, og har gjort det med begge mine barn. Av og til var det babyspråk, av og til svorsk, "norenglish", diverse dialekter osv. Jeg regner at det er intern humor mellom far og datter, og det er jo helt uskyldig moro. Anonymkode: bccf4...bbb Ja regner med det, men noen dager snakker de bare sånn babyspråk forteller datteren min. Ts Anonymkode: 0b127...b0e
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja regner med det, men noen dager snakker de bare sånn babyspråk forteller datteren min. Ts Anonymkode: 0b127...b0e Men hva er det du synes er så bekymringsverdig med dette? Er det at datteren egentlig ikke liker det, men spiller med fordi hun ikke vil såre faren? Anonymkode: bccf4...bbb 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 Meld det til bv bare for sikkerhets skyld. Anonymkode: f1818...38a 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Jeg ser ikke problemet med at far og datter tøyser litt.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men hva er det du synes er så bekymringsverdig med dette? Er det at datteren egentlig ikke liker det, men spiller med fordi hun ikke vil såre faren? Anonymkode: bccf4...bbb Jeg synes bare det er litt merkelig å bare snakke babyspråk omtrent en hel helg. Nå har hun begynt å snakke til faren med samme språk, men tidligere ble hun flau. Jeg bare lurte på hvor vanlig det er, derfor opprettet jeg dette innlegget. Ts Anonymkode: 0b127...b0e
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 Så flott at far og datter har et godt forhold! Det at datteren snakker tilbake på samme måte viser jo at dette er noe hun egentlig setter pris på. En 12 åring sier tydelig i fra hvis det er noe de ikke ønsker. Har du tenkt tanken på at problemet her kanskje er deg? At du er sjalu på forholdet deres. Du skriver jo at han gjorde det samme da dere var ilag. Anonymkode: b38f1...20f 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #10 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så flott at far og datter har et godt forhold! Det at datteren snakker tilbake på samme måte viser jo at dette er noe hun egentlig setter pris på. En 12 åring sier tydelig i fra hvis det er noe de ikke ønsker. Har du tenkt tanken på at problemet her kanskje er deg? At du er sjalu på forholdet deres. Du skriver jo at han gjorde det samme da dere var ilag. Anonymkode: b38f1...20f 😃Neida er overhodet ikke sjalu på forholdet deres. Jenta har et bra forhold både til faren og til meg. Synes bare det et litt rart. Ts Anonymkode: 0b127...b0e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #11 Skrevet 19. april 2022 Og gud som stemødre reagerer på fylleting. Anonymkode: 24c4f...e3b
mingus Skrevet 19. april 2022 #13 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Spesielt. Han høres umoden og litt tilbakestående ut Anonymkode: 11668...578 🤣
minister-mio Skrevet 19. april 2022 #14 Skrevet 19. april 2022 Spør dem om hvorfor de gjør det. Det høres ikke vanlig ut
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #15 Skrevet 19. april 2022 minister-mio skrev (5 minutter siden): Spør dem om hvorfor de gjør det. Det høres ikke vanlig ut Har spurt at jentungen og hun sier hun vet ikke, men det var pappaen som begynte og så bare begynte hun å svare han tilbake med samme språk. Jeg gidder ikke å spørre han for da blir han bare fornærmet, og hvis de har det gøy sammen så vil ikke jeg ødelegger for det. Ts Anonymkode: 0b127...b0e
kraftwerk Skrevet 19. april 2022 #16 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (På 18.4.2022 den 17.38): Jeg synes bare det er litt merkelig å bare snakke babyspråk omtrent en hel helg. Nå har hun begynt å snakke til faren med samme språk, men tidligere ble hun flau. Jeg bare lurte på hvor vanlig det er, derfor opprettet jeg dette innlegget. Ts Anonymkode: 0b127...b0e Så lenge datteren din og faren har et godt forhold, og hun ikke syntes dette er teit, hvorfor skal du egentlig bry deg da? La dem holde på. Herregud. Ingenting er som et far-datter forhold 🥰 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #17 Skrevet 19. april 2022 Det kan være han begynner å bli dement, da kan en gå tilbake til babystadiet. Jeg snakket forøvrig svensk en hel ferie da jeg var barn. Anonymkode: 14309...5b8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #18 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan være han begynner å bli dement, da kan en gå tilbake til babystadiet. Jeg snakket forøvrig svensk en hel ferie da jeg var barn. Anonymkode: 14309...5b8 Overhodet ikke dement, han er bare leken av natur og har ikke så mye sperrer som oss andre☺️ Ts Anonymkode: 0b127...b0e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #19 Skrevet 19. april 2022 Hun er så stor at det er ikke skadelig for språkutviklingen Sikkert bare blitt en intern greie mellom dem. Og siden datteren din svarer så tror nok far at hun synes det er gøy. Da jeg var rundt 12-13 snakket jeg og en venninne norsk-engelsk på tull med hverandre hele tiden (da The julekalender kom ut). På et tidspunkt ble det vanskelig å slutte Anonymkode: 6add8...0a5 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #20 Skrevet 19. april 2022 Blir du sjalu TS? 🙄 Anonymkode: ee21b...068 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå