Gå til innhold

Hvordan finne det givende å være sammen med andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I noen perioder har jeg stort sosialiseringsbehov, men stort sett er jeg introvert. Jeg bruker tid med andre for å ikke bli helt alene, men jeg kjeder meg sånn! Folk prater om så mye uten mening, gjør mye kjedelig. Jeg finner det bare ikke givende å være mye sammen med andre...

Anonymkode: 6ee65...a2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må finne noen du har kjemi med rett og slett. Jeg hadde gått på veggene om alle vennene mine kun snakket om Kardashians eller Paradise hotel eksempelvis, det er for meg personlig dødskjedelig. Men er helt sikkert noen som synes språk og gaming er minst like kjedelig. Folk er forskjellig.

Anonymkode: c2d94...c1d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du må finne noen du har kjemi med rett og slett. Jeg hadde gått på veggene om alle vennene mine kun snakket om Kardashians eller Paradise hotel eksempelvis, det er for meg personlig dødskjedelig. Men er helt sikkert noen som synes språk og gaming er minst like kjedelig. Folk er forskjellig.

Jeg har 2 gode venner men hun ene er syk nesten hele tiden og orker ikke å ut på så mye og hun andre bor ikke i samme by, men har vært god venninne siden barndommen. Jeg kan fint snakke med andre også, men mange av de jeg har blitt kjent med i voksen alder er veldig av og på i kontakt og jeg føler ikke vi helt klaffer pga interesser. Jeg trives best når jeg kan sitte hjemme og bare gjøre mitt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har 2 gode venner men hun ene er syk nesten hele tiden og orker ikke å ut på så mye og hun andre bor ikke i samme by, men har vært god venninne siden barndommen. Jeg kan fint snakke med andre også, men mange av de jeg har blitt kjent med i voksen alder er veldig av og på i kontakt og jeg føler ikke vi helt klaffer pga interesser. Jeg trives best når jeg kan sitte hjemme og bare gjøre mitt. 

Om du trives med å være alene så er det forsåvidt ikke noe galt i det, har ei venninne som også gjør det og foruten om kollegene hennes så er det vel bare meg hun har som venn og er fornøyd med det. Men unektelig så er en god sosial sirkel en veldig god buffer mot påkjenninger man måtte oppleve i livet. Men som nevnt, om du har en interesse eller hobby, finn likesinnede, bruk internett for alt det er verdt!

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

I noen perioder har jeg stort sosialiseringsbehov, men stort sett er jeg introvert. Jeg bruker tid med andre for å ikke bli helt alene, men jeg kjeder meg sånn! Folk prater om så mye uten mening, gjør mye kjedelig. Jeg finner det bare ikke givende å være mye sammen med andre...

Min bestekompis er ekstremt introvert. Han har 3 personer han prater med xD meg, en annen felles venn vi har og mamman sin 😅

Han er ikke interessert i å snakke med folk som ikke kan utfordre han intellektuellt i samtale. 

Folk som ikke har annet å si/diskutere en været åeller bare sier random stuff får å unødvendig fylle en stillhet i rommet sliter han ut mentalt istedenfor å ha noen meningsfull betydning får han. 

Så du trenger nok bare de rette folka får deg :)

AnonymBruker
Skrevet
Karma91 skrev (17 timer siden):

Så du trenger nok bare de rette folka får deg :)

Men hvorfor finnes så få av de? Men vil vel heller tro det er meg det er noe «galt» med. Jeg har hele livet vært flau over at jeg er slik og når folk spør hva jeg skal i helgen eller har gjort i ferien så må jeg liksom legge på litt for jeg vil ikke si at jeg har bare sittet hjemme og drukket kaffe...

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor finnes så få av de? Men vil vel heller tro det er meg det er noe «galt» med. Jeg har hele livet vært flau over at jeg er slik og når folk spør hva jeg skal i helgen eller har gjort i ferien så må jeg liksom legge på litt for jeg vil ikke si at jeg har bare sittet hjemme og drukket kaffe...

Anonymkode: 

Er da ikke noe galt i det? Folk er forskjellige å trives med forskjellige ting. Gjør det du trives med å begynn heller å innfri dine egne forventninger til deg selv å ikke hva du tror alle andre forventer. Hvordan skal du få de rette vennene får deg om du ikke en gang er deg selv å viser hvem du er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...