Gå til innhold

Mannen fant ut at jeg har hatt forhold med en annen kvinne tidlig i livet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I påsken var vi på ferie og jeg traff tilfeldig vis ei jeg gikk på skolen med tidligere i ungdomen, og konen hennes. 
Så vi snakket litt sammen og alle 4 spiste lunsj sammen. 
Mens vi snakket sammen kom det frem at jeg og hun hadde et forhold da vi var ung.  Jeg tenkte egentlig ikke noe over det.

Men senere da vi kom for oss selv var mannen min sur og grinete.  Han syns ikke noe om at jeg hadde vært kjæreste med en annen kvinne. Selv om vi var 16-17 på det tidspunktet (var sammen ett år).

Men jeg sa jo til mannen at han viste at jeg var bifil da vi møttes.  Det hadde han glemt/trodde ikke jeg hadde vært med en annen kvinne, siden vi ble sammen når jeg var så ung.  Jeg var 18 og han 31.

Han sier han syns det er ekkelt å tenke på, og vil ikke at noen i familien hans skal finne ut av det.

Vi har vært sammen i snar 10 år, og har nettopp begynt å prøve på barn.  Men nå er jeg usikker.  Om han har slike holdninger, hva om barnet vår ikke blir heterofil.  Eller er det kanskje bare fordi vi er gift, at det er fordi JEG har vært i et ikke heterofilt forhold?  
Vel mannen min har stengt seg inne på kontoret siden vi kom hjem, og vil ikke snakke med meg.

Hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: ccfe1...9a1

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vent med å få barn i alle fall

Anonymkode: a5d46...4a7

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Klart du ikke skal få barn med en som

1) syns homofili er ekkelt og

2) ikke har noe imot en alvorlig stor aldersforskjell og akseåterer at voksne menn kan bli sammen med vgs elever

Anonymkode: f4fbc...c8d

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Uffda. Har du merket andre uheldige holdninger hos han?

Anonymkode: 73d08...c7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I påsken var vi på ferie og jeg traff tilfeldig vis ei jeg gikk på skolen med tidligere i ungdomen, og konen hennes. 
Så vi snakket litt sammen og alle 4 spiste lunsj sammen. 
Mens vi snakket sammen kom det frem at jeg og hun hadde et forhold da vi var ung.  Jeg tenkte egentlig ikke noe over det.

Men senere da vi kom for oss selv var mannen min sur og grinete.  Han syns ikke noe om at jeg hadde vært kjæreste med en annen kvinne. Selv om vi var 16-17 på det tidspunktet (var sammen ett år).

Men jeg sa jo til mannen at han viste at jeg var bifil da vi møttes.  Det hadde han glemt/trodde ikke jeg hadde vært med en annen kvinne, siden vi ble sammen når jeg var så ung.  Jeg var 18 og han 31.

Han sier han syns det er ekkelt å tenke på, og vil ikke at noen i familien hans skal finne ut av det.

Vi har vært sammen i snar 10 år, og har nettopp begynt å prøve på barn.  Men nå er jeg usikker.  Om han har slike holdninger, hva om barnet vår ikke blir heterofil.  Eller er det kanskje bare fordi vi er gift, at det er fordi JEG har vært i et ikke heterofilt forhold?  
Vel mannen min har stengt seg inne på kontoret siden vi kom hjem, og vil ikke snakke med meg.

Hva bør jeg gjøre?

Så han gikk etter en vgs elev fordi du skulle være urørt. Han høres noe ekkel ut. 

Anonymkode: fac48...ea0

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det var eklere at han ble sammen med en på 18 år da han var 31 år. Nå ser du antagelig årsaken til at han gikk for så ung kvinne. 

Anonymkode: 68a64...b3a

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts

jeg tenker også at det kanskje er best å vente med barn, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal snakke med han om det.  For han ønsker så å bli far.

Ang holdninger har han aldri hatt noen som jeg har reagert på.  Han kunne komme med enkelte snodige ting før, men han har bedret seg.  Men tror det er mest foreldrene hans, for de er ekstreme på det meste!

Aldersforskjell har vi hørt mye om, men det var faktisk ikke han som oppsøkte meg.  Vi møttes via møteplassen (nettdating).  Og det er litt ugreit, men jeg var ung uten penger, sted og bo, jobb/skole.  Og jeg trengte en eldre kjæreste med bolig og fast jobb.  Jeg har ikke familie (som er normale i hodet) som jeg kunne søke hjelp hos.  Og mannen min er en ellers fantastisk kar.  Er derfor dette kom litt som ett sjokk, for jeg hadde virkelig ikke forventet en slik reaksjon av han.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

jeg tenker også at det kanskje er best å vente med barn, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal snakke med han om det.  For han ønsker så å bli far.

Ang holdninger har han aldri hatt noen som jeg har reagert på.  Han kunne komme med enkelte snodige ting før, men han har bedret seg.  Men tror det er mest foreldrene hans, for de er ekstreme på det meste!

Aldersforskjell har vi hørt mye om, men det var faktisk ikke han som oppsøkte meg.  Vi møttes via møteplassen (nettdating).  Og det er litt ugreit, men jeg var ung uten penger, sted og bo, jobb/skole.  Og jeg trengte en eldre kjæreste med bolig og fast jobb.  Jeg har ikke familie (som er normale i hodet) som jeg kunne søke hjelp hos.  Og mannen min er en ellers fantastisk kar.  Er derfor dette kom litt som ett sjokk, for jeg hadde virkelig ikke forventet en slik reaksjon av han.

Så han utnyttet en sårbar ung jente i en sårbar situasjon? Han var fortsatt den voksne av dere

Drømmemann altså

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For en idiot! Ikke få barn med han, please. Men har du aldri merket at han har homofobiske holdninger før? Og hvordan orket han da å sitte sammen å snakke med et lesbisk par? Han synes kun det er ekkelt når det gjelder deg? Det er jo veldig hyggelig av han, not! 

Anonymkode: 8c1d1...3b8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For en idiot! Ikke få barn med han, please. Men har du aldri merket at han har homofobiske holdninger før? Og hvordan orket han da å sitte sammen å snakke med et lesbisk par? Han synes kun det er ekkelt når det gjelder deg? Det er jo veldig hyggelig av han, not! 

Vel det er det jeg tenker, at det bare er et problem fordi JEG var sammen med en kvinne. Men at han ikke har problemer med det sånn ellers?

Er det mulig?

AnonymBruker
Skrevet

Har han for vane å ikke tro på det du forteller om deg selv? Kan høres ut som at da du fortalte at du er bi så tenkte han at det var bare en fase og noe du innbilte deg bare.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe problem å ikke fortelle det videre da? De fleste menn vil ikke vite om ekser uansett. 

Anonymkode: 07a6a...f28

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel det er det jeg tenker, at det bare er et problem fordi JEG var sammen med en kvinne. Men at han ikke har problemer med det sånn ellers?

Er det mulig?

Det er ihvertfall spesielt. Har han problemer med andre menn du har vært sammen med da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så han utnyttet en sårbar ung jente i en sårbar situasjon? Han var fortsatt den voksne av dere

Drømmemann altså

Hvem utnyttet hvem, sa du? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

men det var faktisk ikke han som oppsøkte meg.  Vi møttes via møteplassen (nettdating).  Og det er litt ugreit, men jeg var ung uten penger, sted og bo, jobb/skole.  Og jeg trengte en eldre kjæreste med bolig og fast jobb.  

Anonymkode: 0b1f7...525

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er skummelt når man blir sammen med  noen som er mye eldre. 31/2+7 er 22,5. Du var 18. Det er overhodet ikke innafor og vitner om ekstrem umodenhet fra han sin side. Hvorfor reagerer han på at du har vært med en jente om det ikke skyldes fordommer? Tips til neste gang er å grave godt før du blir sammen med noen for å se hvilke fordommer de har. Jeg tenker man nesten må forvente at jenta er bifil. Har aldri vært sammen med en heterofil jente😅

Endret av Majer
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det hadde vist seg at partneren min var bifil, og hatt hatt forhold til andre kvinner, hadde jeg avsluttet på dagen. Den tanken er rett og slett så avtennende at det ikke hatt vært til å leve med.

Anonymkode: 0149c...013

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klapp sammen bena før det blir barn av det inntil du har vurdert om dette er det du vil 

Anonymkode: 6801a...560

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvem utnyttet hvem, sa du? 

Anonymkode: 0b1f7...525

En voksen person klarer å gjennkjenne en sårbar vgs i en sårbar situasjon og hjelpe på andre måter enn å utvikle et seksuelt og romantisk forhold. Han var 31, ikke 21 og er dermed den med makt i forholdet.

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sitter han fortsatt på kontoret og furter?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ihvertfall spesielt. Har han problemer med andre menn du har vært sammen med da? 

Jeg har aldri vært sammen med en mann før jeg ble sammen med han, bare to korte forhold med kvinner (jenter) i ungdomen.

Hvis det hadde vist seg at partneren min var bifil, og hatt hatt forhold til andre kvinner, hadde jeg avsluttet på dagen. Den tanken er rett og slett så avtennende at det ikke hatt vært til å leve med.

Anonymkode: 0149c...013

Jeg sa det til han da vi møttes, så syns det er urettferdig at det skal bli så sjokkerende nå.

Klapp sammen bena før det blir barn av det inntil du har vurdert om dette er det du vil 

Anonymkode: 6801a...560

Jeg vil være sammen med han, og han ønsker seg barn.  Jeg har heller ikke lyst å starte i ett nytt forhold etter 10 år sammen og 8 år ekteskap.  Kanskje finner jeg ikke en mann jeg liker, men heller en kvinne som kan komplisere det å få barn litt.

Har tenkt litt, og kanskje det beste er å få barn sammen.  Men om han har dårlige holdninger rundt seksualitet når barnet/barna blir eldre, kan jeg dra.

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Sitter han fortsatt på kontoret og furter?

Nei, men han vil ikke snakke om det. Sier bare at han ikke vil snakke om det, og unngår meg litt om jeg prøver.  Furte litt gjør han enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...