Gå til innhold

Han har ei venninne han ofte går med...Reagere på det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en jeg treffer litt og faktisk fått litt god tone med. Vi skal treffes i neste uke egentlig. Men jeg får så avsmak når han går på tur med ei venninne, som idag. Nå vet jeg ingenting rundt henne, men han sier det er ei god venninne. 

Greia er at han jeg holdt på med ifjor hadde også ei venninne. Det endte tilslutt med at de to klinte på fest og jeg ble veldig såret. Har rett og slett fått helt avsmak av dette venninneopplegget. Jeg er jo ikke sjalu, men det sitter i meg det som skjedde med han forrige. Min eks hadde også ei han gikk med, fant etterhvert at denne venninna var hans seksuelle partner også. Hva skal man legge i ei sånn ei? Hvordan skal jeg spørre meg frem? Jeg ble fryktelig skeptisk til han her nå. 

Noen som forstår meg... bare litt?

Kvinne33

Anonymkode: a543e...610

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan forstå at du tenker sånn, men det er jo ikke sånn at man automatisk driver og kliner bare fordi vi er ulike kjønn. Min nest beste venn er en mann som jeg har kjent i 6-7 år, og det har aldri vært noen antydninger til noe sånt her. K35

Anonymkode: 0650c...4b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan forstå at du tenker sånn, men det er jo ikke sånn at man automatisk driver og kliner bare fordi vi er ulike kjønn. Min nest beste venn er en mann som jeg har kjent i 6-7 år, og det har aldri vært noen antydninger til noe sånt her. K35

Det er sant. Men jeg kan også kalle min tidligere elsker for min kompis nå, men ville blitt feil å gått med han om jeg holdt på med en. Men nå holder vi jo ikke på, men vi blir kjent og liker hverandre. Så føler man kan spørre om noe? Jeg vet ikke... Jeg ble bare stille mot han nå. Han merker det sikkert. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Venninne er alltid kodeord for tidligere/nåværende/(forhåpentligvis fremtidig) sexpartner. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er en jeg treffer litt og faktisk fått litt god tone med. Vi skal treffes i neste uke egentlig. Men jeg får så avsmak når han går på tur med ei venninne, som idag. Nå vet jeg ingenting rundt henne, men han sier det er ei god venninne. 

Greia er at han jeg holdt på med ifjor hadde også ei venninne. Det endte tilslutt med at de to klinte på fest og jeg ble veldig såret. Har rett og slett fått helt avsmak av dette venninneopplegget. Jeg er jo ikke sjalu, men det sitter i meg det som skjedde med han forrige. Min eks hadde også ei han gikk med, fant etterhvert at denne venninna var hans seksuelle partner også. Hva skal man legge i ei sånn ei? Hvordan skal jeg spørre meg frem? Jeg ble fryktelig skeptisk til han her nå. 

Noen som forstår meg... bare litt?

Kvinne33

Skjønner deg godt. I dette tilfellet kan det godt hende han vurderer henne som en potensiell date like mye som deg.

Anonymkode: fdf76...d2b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skjønner deg godt. I dette tilfellet kan det godt hende han vurderer henne som en potensiell date like mye som deg.

Vet.. så hva bør jeg si til han? Jeg vil fantisk ikke møte han nå i frykt for å igjen bli såret. Hva om dette er ei han har sex med? Hva vet jeg? 

Syntes han skal være 100% av når det gjelder andre single kvinnfolk om han skal treffe meg videre. 

Bør jeg bare være stille nå? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet.. så hva bør jeg si til han? Jeg vil fantisk ikke møte han nå i frykt for å igjen bli såret. Hva om dette er ei han har sex med? Hva vet jeg? 

Syntes han skal være 100% av når det gjelder andre single kvinnfolk om han skal treffe meg videre. 

Bør jeg bare være stille nå? 

Hvor mange dater har dere vært på da? Uansett er det helt innafor å spørre om han dater flere. Bare spør på en «nysgjerrig» måte og ikke på en konfronterende måte.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvor mange dater har dere vært på da? Uansett er det helt innafor å spørre om han dater flere. Bare spør på en «nysgjerrig» måte og ikke på en konfronterende måte.

Men er det ådate når vi treffer hverandre? Han kaller meg strøken og liker meg. Redd om han får kalde føtter om jeg spør hvem denne venninnen er. Jeg fikk mest lyst å bare kutte ut alt nå jeg og om han spør va årsaken er så kan jeg si at jeg er redd for å bli såret igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
Vaffelhunden skrev (56 minutter siden):

Venninne er alltid kodeord for tidligere/nåværende/(forhåpentligvis fremtidig) sexpartner. 

Nettopp. Man har som regel en nær relasjon til venninnene sine. Bør jeg si det til han da at jeg føler det blir feil? Vi har ikke hatt sex enda, så interessen hans er stor merker jeg. Han kan få lov til å ha den ene venninnen, men meg mister han fort om det er som jeg "tror". Jeg høres nok litt voldsom ut, men det går innpå meg. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han sa forøvrig forrige gang vi møttes at jeg var den eneste han datet og hadde datet på en stund. Men fortalte da også om ei venninne. Han har sikkert hatt henne ei stund... ts 

AnonymBruker
Skrevet

På seg selv kjenner man andre..Hvorfor er du så mistenksom ? Det er sikkert kun en kvinnelig venn. Ikke ødelgg dine forhold med å være så brennende sjalu. Du støter folk i fra deg.

Anonymkode: 78489...440

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De fleste av mine mannlige venner i forhold har prøvd seg før eller siden, de har prøvd på alt fra kyss til sex. Så jeg forstår skepsisen din, dette er menn som går for å være «hel ved» osv. 

Anonymkode: 3c7d7...f62

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På seg selv kjenner man andre..Hvorfor er du så mistenksom ? Det er sikkert kun en kvinnelig venn. Ikke ødelgg dine forhold med å være så brennende sjalu. Du støter folk i fra deg.

Anonymkode: 78489...440

Neida. Jeg prøver. Hadde vært fint å fått litt info ang henne da. Hva om de gjør er der han og jeg er. Ja selfølgelig kan dette være en helt uskyldig venninne, men håper jeg får vite om dette er ei han har likt/holdt på med. Jeg har jo dårlig erfaring med dette, derfor det sitter i meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg spørre hvor lenge de har vært venninner? 

AnonymBruker
Skrevet
Vaffelhunden skrev (5 timer siden):

Så jeg burde konfrontere dette med han? Eller vil jeg bli tatt for å være supersjalu? 

AnonymBruker
Skrevet

..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2022 den 14.29):

Det kommer self an på. Han gikk med henne en dag i helga. Vært litt av i praten etterpå og aner ikke hvorfor. 

AnonymBruker
Skrevet

Begynn å lat som du går med en mann og se hva som skjer

Anonymkode: 31f75...7ab

AnonymBruker
Skrevet
Vaffelhunden skrev (På 18.4.2022 den 14.51):

🙄

Nei

AnonymBruker skrev (På 18.4.2022 den 14.20):

Jeg er jo ikke sjalu, men

Alt man skrive før et «men» kan strykes. Jo, du er sjalu. Urimelig sjalu også

Anonymkode: 6be45...436

AnonymBruker
Skrevet

Menn har gode venninner fordi han har lyst på dama, men hun har ikke lyst på han. Hun syns som regel det er kjekt å ha en til å hjelpe seg med praktiske ting, og henge med så lenge hun ikke har kjærest selv.

Anonymkode: 4699d...01a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...