AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Eldste sønn skal konfirmeres. Har leid lokale, ca. 40 gjester. Kjenner ingen ungjenter, venners barn er for små. Hvor får jeg tak i servitører for dagen? Hvor mange bør det være (koldtbord) og hvor mye bør jeg betale? Noen som vet? Anonymkode: 6871f...1b5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 Hva skal du med servitører når du skal ha koldtbord? Folk forsyner jo seg selv når det er loldtbord! Anonymkode: b761d...78f 12
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 Hvis koldtbordet kommer ferdig lagt på fat trenger du to stykker på kjøkkenet. Disse setter frem koldtbordet, drikke på bordene, sørger for kaffe osv. De skal jo ikke servere. Hvis du ikke har venner du kan bruke, må du nok betale sånn omtrent en tusenlapp til hver, men da bør oppvask og alt være tatt når de reiser. Spør på FB f.eks. Foretrekk noen som har erfaring. Anonymkode: 23ca7...0a4 4
Luckiness Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 Om koldtbord eller tapas trenger dere i grunnen ikke servitører. Men kan selvsagt være greit å alliere seg med minst et ekstra familiemedlem enn kun dere foreldre. Slik dere er flere til å påse at det settes frem mer om tomt, er serveringsbestikk, fylle på vannkarafler, sette på kaffe og slikt. Er jo litt som skjer en slik dag. Så plutselig går noe i glemmeboken. Men viktig det ikke blir en for stor oppgave for andre å bidra med, isåfall bør man heller ha et par servitører/hjelpere. En vet jo ofte om det er noen i familien som er interessert i å hjelpe slik. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 Kanskje noen ungdommer som går restaurantfag kunne være interessert? Evt. salg og service Anonymkode: 5cc07...220 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 Takk! Min søster hadde koldtbord, hun brukte to 15- åringer. Det ble stressende for dem. - Koke kaffe - Innhenting av tallerkner og bestikk, oppvask av dette og rydding og vask av serveringsfat. - Pådekking av dessert, oppvask av dette. - Pådekking av kaker, oppvask av dette og til slutt alle glass. Det med å høre med noen på restaurantfaget skal jeg prøve 😊 Anonymkode: 6871f...1b5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Vi hadde ingen servitører. Men nå kommer mannen min fra ett annet land og der er det vanlig å hjelpe til. Noen kompiser av han ryddet etter middag imens gjestene strakk på beina. Imens satt jeg og min venninne frem kakene. Anonymkode: f8d61...78d 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 Luckiness skrev (1 time siden): Om koldtbord eller tapas trenger dere i grunnen ikke servitører. Men kan selvsagt være greit å alliere seg med minst et ekstra familiemedlem enn kun dere foreldre. Slik dere er flere til å påse at det settes frem mer om tomt, er serveringsbestikk, fylle på vannkarafler, sette på kaffe og slikt. Er jo litt som skjer en slik dag. Så plutselig går noe i glemmeboken. Men viktig det ikke blir en for stor oppgave for andre å bidra med, isåfall bør man heller ha et par servitører/hjelpere. En vet jo ofte om det er noen i familien som er interessert i å hjelpe slik. Denne løsning er så utrolig dårlig. Gjester er gjester. Det er stort sett noe å gjøre absolutt hele tiden, i tillegg kommer oppvask og rydding. Jeg har vært i flere "selskap" der vertskapet kniper inn noen få kroner på å få gjestene til å gjøre jobben. Skikkelig koselig når flere av gjestene flyr rundt som piska skinn. Ekstremt upassende og uhøflig av vertskapet. Anonymkode: 23ca7...0a4 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 Har du ingen venner/venninner selv som kan hjelpe? Anonymkode: 739e6...b0e
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #10 Skrevet 18. april 2022 Min mor har brukt sine venninner. Ingen av dem har barn som konfirmeres samme helg, så dermed har de alle kunnet hjelpe hverandre. Betalingen er litt koldtbord-rester og kake til egen familie. 😊 Anonymkode: f311e...d67
Luckiness Skrevet 18. april 2022 #11 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Denne løsning er så utrolig dårlig. Gjester er gjester. Det er stort sett noe å gjøre absolutt hele tiden, i tillegg kommer oppvask og rydding. Jeg har vært i flere "selskap" der vertskapet kniper inn noen få kroner på å få gjestene til å gjøre jobben. Skikkelig koselig når flere av gjestene flyr rundt som piska skinn. Ekstremt upassende og uhøflig av vertskapet. Anonymkode: 23ca7...0a4 Derfor jeg skriver at en ofte vet hvem som evt ønsker å hjelpe med slik. I vår familie vet jeg at mine foreldre og svigerforeldre gledelig hadde stilt opp på en slik måte. De hadde trolig tilbudt seg uten at vi hadde spurt også. Så slikt er nok forskjellig. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #12 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Denne løsning er så utrolig dårlig. Gjester er gjester. Det er stort sett noe å gjøre absolutt hele tiden, i tillegg kommer oppvask og rydding. Jeg har vært i flere "selskap" der vertskapet kniper inn noen få kroner på å få gjestene til å gjøre jobben. Skikkelig koselig når flere av gjestene flyr rundt som piska skinn. Ekstremt upassende og uhøflig av vertskapet. Anonymkode: 23ca7...0a4 Enig. Jeg er hjelpsom av natur og har preppet, flyttet, dandert, pyntet, dekket på, ryddet av, vasket og ryddet osv osv i to barnedåper og en konfirmasjon på stående fot helt uten å bli spurt. Det er utrolig dårlig planlegging og egentlig litt leit da man går glipp av hele greia, kunne like godt holdt meg hjemme. Eller vært på jobb! Anonymkode: 2bd94...a23 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #13 Skrevet 19. april 2022 Kan du legge ut et innlegg på facebook om du kjenner noen som eventuelt kjenner noen som var interessert i å tjene seg en liten slant? Eventuelt lagt ut på lokale kjøp/salg-sider? Anonymkode: 9377f...f1a
Kristin70 Skrevet 19. april 2022 #14 Skrevet 19. april 2022 Hos oss er det vanlig med vennetjenester, jeg har hjulpet til på flere konfirmasjoner til venners barn og så har de stilt opp for oss.
Gjest ti10 Skrevet 19. april 2022 #15 Skrevet 19. april 2022 Greit at du ikke kjenner noen unge jenter, men kanskje du kjenner noen unge gutter du kan spørre? Det finnes da minst like mange mannlige som kvinnelige servitører.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #16 Skrevet 19. april 2022 Jeg liker også at jeg får være gjest. Jeg gir dyr gave så da kan jeg få mat og servering. Jeg vil ikke koke kaffe eller komme med medbrakt mat. Noe kan vertene spandere. Anonymkode: 62630...022 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #17 Skrevet 19. april 2022 I familien min opererer man aldri med servering. Folk flest kan bære tallerkenen både fram etter å ha forsynt seg og tilbake når de har spist selv. For de som ikke rydder opp tar min mor og et par tanter og kanskje en bestemor osv. seg en runde med en tralle som de tar av bordene med, og slenger det kjapt i en oppvaskmaskin. Dette gjør de gjerne 2-3 ganger til i løpet av kvelden, da i forbindelse med kaker og festen. Ryddejobben er fort gjort siden dere kun er 40 stk. Anonymkode: dbb98...0d8 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #18 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Denne løsning er så utrolig dårlig. Gjester er gjester. Det er stort sett noe å gjøre absolutt hele tiden, i tillegg kommer oppvask og rydding. Jeg har vært i flere "selskap" der vertskapet kniper inn noen få kroner på å få gjestene til å gjøre jobben. Skikkelig koselig når flere av gjestene flyr rundt som piska skinn. Ekstremt upassende og uhøflig av vertskapet. Anonymkode: 23ca7...0a4 Dummeste jeg har hørt. Herregud så prippen dere er som ikke klarer å hente og levere tallerkenen deres etter mat og kake. Dem er 40 stk, ikke 2000 slik dere framstiller det. "Jeg er gjest så jeg gidder ikke gjøre noe og må serveres og ryddes etter". Herregud så uhøflig og lavpanna. Anonymkode: dbb98...0d8 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #19 Skrevet 19. april 2022 Har du ingen venninner du kan spørre? Eller kolleger? De trenger jo ikke være hele kvelden, få de til å sette frem koldtbordet, fylle på og rydde etter det, og så sett frem kaker og kaffe. Så fikser dere + et par fra selskapet å få kakene på kjøl og oppvasken på benken (det kan stå til kvelden er over), og så evt sette frem snacks og mer drikke etterpå. Anonymkode: 9f2a7...15c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #20 Skrevet 19. april 2022 Klarte oss helt fint uten innleid hjelp. Vi to foreldre pluss min bror, svigerinne og svoger fikset alt uten problemer. Hadde koldtbord pluss en varmrett. De tre hjelperne dro til lokalet og satte frem mat/varmet varmrett mens vi var på fotografering. Rydding gikk av seg selv. Var veldig fort gjort. Skylte av servise, og vasket det vi rakk. Vi var der dagen etter for å vaske lokalet og ordne resten Anonymkode: 8b947...438 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå