Gå til innhold

Teite, dumme kviser :(

Fremhevede innlegg

Gjest Kvise-trynet
Skrevet

Nå er jeg veldig lei!!

Jeg er 21år og får fremdeles like mye kviser som jeg fikk da jeg var fjortiss....det er urettferdig, alle venninene mine er over kvise-perioden for lenge siden.... :sur:

Hva er det som egentlig hjelper? Jeg har prøvd clerasil, proactive og nå sist MD formulation (kostet meg 1300kr... :overrasket: )

Tingen er at disse produktene virker en periode, men plutselig slår huden min seg helt vrang og jeg får et super-kvise-utbrudd!!!

Jeg har kjæreste som ikke bor hjemme fordi han studerer derfor tar jeg ikke p-piller fast, men hopper på og av avhengig av besøk....kan dette virke inn på huden? har hørt at hormonene i p-piller kan provosere frem kviser når man begynner på pillen... Noen som har noen bra tips til meg?

Føler ikke at jeg kan gå til lege å få medisiner fordi det er ikke sååå mange og alvorlig liksom, har sett personer med mye verre utbrudd...

Begynner å bli kraftig lei... :tristbla:

Noen som har noen bra tips eller?

Jeg trenger hjelp... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 25 og har like ille kviseutbrudd som da jge var tenåring, og jeg går ikke på noen hormonpreparater.

Det som gjør at jeg får kviser er utelukkende to faktorer: forurenset luft og stress. Særlig stress utløser mye av det. I tillegg kunne jeg sikkert ha drukket mer vann i løpet av dagen.

Vet ikke om dette var noen hjelp for deg, men prøv i det minste å stresse ned i hverdagen, så kan det hende du slipper unna litt. :)

Skrevet

Jeg ville i alle fall ikke hoppet av og på p.pillene, hvis de er slik at de også kan hjelpe på kviser..

I tillegg ville jeg tenke litt på sterk mat, fet mat, snop og sånn..

Ikke ville jeg brukt for mye sminke for å dekke kvisene heller, huden trenger luft ;) Ikke vasket meg med såpe i ansiktet, bare rent lunkent vann, og ikke stresse så mye med det, som sagt tidligere, stress kan også være en faktor!

Uansett, vi er alle ulike, ei jeg kjenner er langt over 30, har fremdeles problemer med huden, men går nå til hudpleie hver måned og får klemt ut hudormer og sånt, så blir ikke kviseutbruddene så mange. Det koster litt, men for henne har det vært verd hver krone!

Skrevet

Om du er plaget med kviser er det rimelig dumt å hoppe av og på p-pillene. De virker jo også sikrest om du tar de hele tiden.

Skrevet

jeg er å 21 (som dere ser) og er også plaget av kviser,jeg begynte på vitchy normaderm fra apoteket å er veldig fornøyd, men fremdeles kan jeg få sånn små kviseutbrudd og har ganske store porer... noen som vet noe som hjelper godt for å få mindre synlige porer????

å det med at du hopper på å av p-pillene.. belive me.. det kan ha mye med saken å gjøre. hvorfor gjør du det? typen min bor også vekke (pga militære riktig nok) men jeg bruker ikke pillene bare når han kommer hjem, det er viktig for både kroppen og huden din at du går på de hele tiden om du først skal bruke det som prevansjon.. ellers drikk masse vann, press gjerne sitron i vannet, det renser veldig...

Skrevet

Jeg begynte på p-pillen Diane. Da fikk jeg færre kviser, mindre porer og hudormer og ikke minst færre sånne små ansiktshår.

Men det er jo litt skummelt med sånne hormoner, da. Jeg synes Diane gjorde meg mindre klar for hanky-panky :sjenert:

Du kan jo sjekke det ut og se om det er noe for deg.

Skrevet

Dersom du får kviser på kjevepartiet har det ofte med hormoner å gjøre, ref p-piller.

Ta det opp med fastlegen.

Ellers er det vel ikke en ting som hjelper for alle, det blir jo å prøve seg frem. Dessuten synes jeg ikke at du skal la være å gå til hudlege fordi du tenker at det finnes folk som har det verre, så lenge DU opplever det som et stort problem er det mer enn god nok grunn.

Skrevet

Jeg har slutta på p-piller fordi det drepte lysten min, og nå et halvt år etter har jeg fått mye større problemer med kviser/acne enn jeg kan huske jeg noen gang har hatt. Jeg har prøvd både Dalacin og Basiron, men ingen av de har virket.

Derfor skal jeg bestille time hos legen om ikke så lenge for å enten få en henvisning til hudlege, eller en resept på tetracyklin. Mine hudproblemer er i stor grad hormonbetinget. Begge søstrene mine har dette problemet også, så det er tydeligvis noe som ligger i familien.

Så nå håper jeg at jeg får tetracyklin, og at det virker på meg. ;)

Ellers vil jeg si meg helt enig med Scheherazade. :)

Skrevet

Jeg har gått på tetracyclin ved to anledninger pga utslett i ansiktet (er ikke plaget av kviser), og det fungerte veldig bra. Men husk at pillene har lang virkningstid så det vil gå en stund før du ser resultater.

Skrevet

Takk Antoine! :-D

Jeg vil vente med å be om roaccutane, da det har mange flere bivirkninger og derfor ikke bør skrives ut såfremt det ikke er siste utvei. Jeg håper derfor at tetracyclinen vil virke på meg, for nå begynner jeg å bli mektig lei min rebelske hud. :frustrert:

I mellomtiden har jeg begynt å vaske fjeset mitt med en spesiell håndlagd såpe jeg kjøpte i Tripoli, som visstnok har vist seg å være effektiv mot uren hud. Stinker hy og hå men ser ut til å ha litt effekt, om enn ikke på de dypeste acnéene.

Skrevet

Jeg bruker Diane, og det funker bra for meg. Prøvde å slutte en periode for å se hva som skjedde, og da kom kvisene tilbake. Så jeg gruer meg til den dagen jeg vil ha barn og må slutte... (Ikke at det er noe problem nå, så lenge jeg ikke har noen mann, men... ;) )

Skrevet (endret)

Heldig du da, Purple. Jeg hadde riktignok mindre kviser når jeg gikk på piller/plaster, men så var det det med lysten da. Er litt greit med lyst når man har samboer og er forlovet. :ler:

Endret av Saeria
Skrevet

Jeg var veldig plaget av kviser og hadde nesten brukt alt, fra resept frie til reseptbelagte. Brukte masse penger på dyre hudpleierbehandlinger og dyre hudpleierprodukter. Ikke noe av dette hjalp meg...

På hudklinikken i Oslo (www.hudklinikken.no) fikk jeg behandling med roaccutane. Og dette hjalp meg og jeg er så overlykkelig at jeg endelig har fått fin hud.

Roaccutane behandling er ikke noe å leke med, kan ha mange stygge bivirkninger.

Jeg måtte gjennom 2 behandlinger før jeg ble kvisefri.

Hver behandling er på ca. 4-6 mnd.

Min første behandling med roaccutane var på slutten av 2002 og det andre var i midten av 2005. Dett er ikke så vanlig at man må gjennom 2 behandlinger, men jeg måtte det.

Bivirkninger som jeg merket godt var håravfall på det første behandling, min andre behandling gikk ganske glatt.

Skrevet

Så hyggelig at du har fått fin hud, carolina78! :-D

Skrevet
Heldig du da, Purple. Jeg hadde riktignok mindre kviser når jeg gikk på piller/plaster, men så var det det med lysten da. Er litt greit med lyst når man har samboer og er forlovet. :ler:

Har ikke merka noe på lysten heller, faktisk. Men så er det den mannen som mangler da, så det hadde kanskje vært greit med den bivirkningen... ;)

Skrevet
:ler: Er litt sånn her i heimen også for tida, men jeg klarer å få han til å leke ganske ofte for det.
Gjest kvise-trynet
Skrevet
å det med at du hopper på å av p-pillene.. belive me.. det kan ha mye med saken å gjøre. hvorfor gjør du det? typen min bor også vekke (pga militære riktig nok) men jeg bruker ikke pillene bare når han kommer hjem, det er viktig for både kroppen og huden din at du går på de hele tiden om du først skal bruke det som prevansjon.. ellers drikk masse vann, press gjerne sitron i vannet, det renser veldig...

Jeg synes det er litt dyrt å gå på pillene hele tiden siden han bare er hjemme noen dager hver mnd....pluss at han har fått det for seg at hvis jeg går på pillen hele tiden vil det være "lettere" for meg å være utro (???) Jeg har ikke giddet å diskutere det der med han...han kan være litt trangsynt enkelte ganger!, dessuten har han god grunn til å ikke stole på meg...har vært litt uheldig en gang før :sjenert::tristbla:

Skrevet

Da synes jeg like godt du kan la være å ta pillene på den måten, og be han skaffe seg kondomer. Da vil nok pipa få en annen låt! ;)

Det kan da heller ikke være bra å hoppe av og på disse pillene hele tiden? De inneholder tross alt hormoner, og ved å hoppe av og på vil vel hormonbalansen i kroppen være i stadig endring. Det kan slå ut på huden så det synger etter.

Gjest Kvise-trynet
Skrevet

Kan det at jeg hopper av og på p-pillen også være grunnen til at jeg hele tiden føler meg skikkelig nedfor? pga hormonene mener jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...