AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Andre som synes at russefeiringen i Norge har tatt helt av og bare er big business for profitører som tjener fett på at avgangskull skal føle et "samhold"? Men som egentlig heller skaper splittelse og muligheter for utestengelse? For ikke å snakke om at det er når heldagsprøver og viktige vurderinger samtidig avholdes. Anonymkode: 0794b...057
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 Ja russefeiring er noe piss og bortkasta penger Anonymkode: 2bae2...105 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Andre som synes at russefeiringen i Norge har tatt helt av og bare er big business for profitører som tjener fett på at avgangskull skal føle et "samhold"? Men som egentlig heller skaper splittelse og muligheter for utestengelse? For ikke å snakke om at det er når heldagsprøver og viktige vurderinger samtidig avholdes. Anonymkode: 0794b...057 Nei, det er ikke bare big business - da hadde ikke russen hatt det gøy. Det er det åpenbart at de har, og dermed har det bygget seg opp en business rundt det. Jeg bryr meg lite om hva de gjør, så lenge de har det moro og kommer seg videre i livet. Og det gjør de aller, aller fleste av de som blir russ. De som hopper av, har som regel gjort det før tredje året på vgs. Det er riktignok en del hat mot russen, men jeg tror det i hovedsak dreier seg om folk som var upopulære som unge, eller eldre mennesker som hater alt som bråker og lager røre. Anonymkode: 2919d...5b2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 Forresten, hvordan kan en person definere en annens forbruk som uansvarlig? Det må da vel være opp til hver og en hvordan man ønsker å bruke pengene sine - i hvert fall så lenge man ikke havner i en gjeldsordning/gjør opp for seg. Anonymkode: 2919d...5b2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 Jeg syns det har blitt drøyere og drøyere. Leser stadig om elever som føler seg utestengt fra russegrupper. Da jeg var russ, var det ikke noe sånt. Noen gikk sammen for å ha en van, men det gjaldt ikke de fleste. Vi dro stort sett på fest med de i klassen, eller så dro vi på spontane fester på "faste" festplasser ute rundt om kring i byen. Nå virker alt så eksklusivt og privat. Og aldri om jeg hadde orka å bruke så mye penger på en buss! Det hadde jeg ikke hatt råd til da uansett. Vi begynte ikke å planlegge russetida før det året vi skulle være det. Nå holder jo folk på fra ungdomsskolen omtrent. Anonymkode: a853a...7eb
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Nei, det er ikke bare big business - da hadde ikke russen hatt det gøy. Det er det åpenbart at de har, og dermed har det bygget seg opp en business rundt det. Jeg bryr meg lite om hva de gjør, så lenge de har det moro og kommer seg videre i livet. Og det gjør de aller, aller fleste av de som blir russ. De som hopper av, har som regel gjort det før tredje året på vgs. Det er riktignok en del hat mot russen, men jeg tror det i hovedsak dreier seg om folk som var upopulære som unge, eller eldre mennesker som hater alt som bråker og lager røre. Anonymkode: 2919d...5b2 Dette er selvfølgelig bare tull. Jeg var russ i 1986, og kan garantere deg at vi hadde det minst like gøy som russ da, uten å bruke en brøkdel av pengene som russen gjør i dag. Det er faktisk ikke all staffasjen som avgjør om man har det gøy som russ, men om opplevelsene. Og hvorfor skulle man "hate" en så stor gruppe mennesker som man ikke en gang kjenner? Det er faktisk lov å stille kritiske spørsmål ved ting uten å bli beskyldt for å hate eller være misunnelig. Det er et veldig umodent argument å bruke. Anonymkode: a1fbe...6fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå