AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Vi ble gravide 6 syklus noe som er helt normalt. Men av en eller annen grunn har både noen i familie og venner fått det for seg at vi har slitt litt. De kan si "bra det endelig klaffet for dere", "det tok jo litt tid" osv. Selv har vi ikke sagt til disse personene hvor lenge vi har prøvd. Men noen familiemedlemmer/venner vet da de har spurt direkte. Da har vi sagt det som sånt er, at det tok ca 6mnd. Jeg kjenner at jeg blir litt irritert. For mulig noen har overdrevet når de har snakket med andre og agt at det tok lang tid for oss? Eller de ikke vet at 6mnd er helt innenfor normalen? Der gjør jo selvsagt ikke noe, samtidig føler jeg det er litt teit om flere nå går rundt og tror at vi har slitt og hatt vanskelige tider. Jeg syns også folk bør vite at 6mnd er helt normalt. Det er jo dumt om flere vi kjenner nå tror at det vanlige er at det klaffer omtrent på første forsøk. For slik er det jo ikke. Hva sier man når folk svarer slik? Syns også det er litt kjipt at tydeligvis noen snakker bak ryggen på oss og "informerer" om dette uten at det er sant. Hadde det vært sant er det heller ikke sikkert vi hadde likt at alle rundt snakket om oss og utga info videre. Anonymkode: 0dca9...cd2 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 Spiller det så mye rolle hva andre tenker, da? Jeg hadde vel bare svart noe sånt som 'ja, 6 mnd er jo ikke spesielt lenge da, men vi er glad for at det klaffet!'. Anonymkode: f413b...02b 19
proghodet Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 "6mnd er faktisk helt innenfor normalen, det" 8
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 Du kan jo svare, at 6 måneder er da ikke lenge.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi ble gravide 6 syklus noe som er helt normalt. Men av en eller annen grunn har både noen i familie og venner fått det for seg at vi har slitt litt. De kan si "bra det endelig klaffet for dere", "det tok jo litt tid" osv. Selv har vi ikke sagt til disse personene hvor lenge vi har prøvd. Men noen familiemedlemmer/venner vet da de har spurt direkte. Da har vi sagt det som sånt er, at det tok ca 6mnd. Jeg kjenner at jeg blir litt irritert. For mulig noen har overdrevet når de har snakket med andre og agt at det tok lang tid for oss? Eller de ikke vet at 6mnd er helt innenfor normalen? Der gjør jo selvsagt ikke noe, samtidig føler jeg det er litt teit om flere nå går rundt og tror at vi har slitt og hatt vanskelige tider. Jeg syns også folk bør vite at 6mnd er helt normalt. Det er jo dumt om flere vi kjenner nå tror at det vanlige er at det klaffer omtrent på første forsøk. For slik er det jo ikke. Hva sier man når folk svarer slik? Syns også det er litt kjipt at tydeligvis noen snakker bak ryggen på oss og "informerer" om dette uten at det er sant. Hadde det vært sant er det heller ikke sikkert vi hadde likt at alle rundt snakket om oss og utga info videre. Anonymkode: 0dca9...cd2 Er dere ganske gamle? Kanskje de bare tror dere har prøvd lenge? Tror mange tror det om oss. Fikk første ved 34 år. Sannheten var at det klaffet på første forsøk… Anonymkode: d6317...340 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Jeg som har klaffet på første suklus hver graviditet, ville sett på 6 mnd som lenge. Man har forkjellig perspektiv på hva som er lenge basert på erfaringer. At noen synes det er lenge er en personlig mening, at dere synes det gikk fort fordi det er innafor normalen er deres mening. La det være opp til hver enkelt å ha sin mening om det. lykke til i graviditeten Anonymkode: 23a38...e97 3
Snurrepurre Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 1. har det noe å bety? 😆 2. er jo bare å være litt spørrende og si «Nei, vi brukte ikke særlig tid på å blir gravide når vi først bestemte oss» 🤗 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 6 mnd er da en god stund Anonymkode: 90d71...0c7
Snurrepurre Skrevet 18. april 2022 #10 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 6 mnd er da en god stund Anonymkode: 90d71...0c7 Er helt gjennomsnittlig, en god stund? 🤷🏼♀️ Vi har ulike barometer skjønner jeg 😆 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #11 Skrevet 18. april 2022 Søsteren min sin kommentar var da jeg sa jeg var gravid, "endelig fikk dere deres leeenge etterlengtete baby". Jeg har aldri sagt vi har forsøkt å bli gravid en gang.. og er i midten av 30 årene. Er litt teit å bare anta at man sliter fordi man venter litt lenge før man forsøker... Anonymkode: 78144...dd3 5
Snurrepurre Skrevet 18. april 2022 #12 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg som har klaffet på første suklus hver graviditet, ville sett på 6 mnd som lenge. Man har forkjellig perspektiv på hva som er lenge basert på erfaringer. At noen synes det er lenge er en personlig mening, at dere synes det gikk fort fordi det er innafor normalen er deres mening. La det være opp til hver enkelt å ha sin mening om det. lykke til i graviditeten Anonymkode: 23a38...e97 Det hadde nok vært lenge for akkurat deg - men å kommentere at noen har prøvd «lenge» (ved 6mnd), er jo litt snålt. Du har jo bare vært svært heldig som klaffet på første! ☀️
Mt3 Skrevet 18. april 2022 #13 Skrevet 18. april 2022 De uttalelsene kan vel ha mer med hvor lenge dere har vært ett par å gjøre, enn at de synes 6.mnd er lenge å prøve. Vi var sammen i 5 år før vi bestemte oss for å prøve på barn, var mye spørsmål før vi startet om vi ikke skulle få barn snart, om jeg ikke drakk på en fest så måtte det bety at jeg var gravid.. Bare teite fraser fra folk som ikke fant på noe bedre å si. 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #14 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er dere ganske gamle? Kanskje de bare tror dere har prøvd lenge? Tror mange tror det om oss. Fikk første ved 34 år. Sannheten var at det klaffet på første forsøk… Anonymkode: d6317...340 Vi er begge 28år. Og det er få venner som har barn fra før. Anonymkode: 0dca9...cd2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #15 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): 6 mnd er da en god stund Anonymkode: 90d71...0c7 Nei, det er helt normalt. Anonymkode: 148ab...dfe
Gjest Chicchi Skrevet 18. april 2022 #16 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi ble gravide 6 syklus noe som er helt normalt. Men av en eller annen grunn har både noen i familie og venner fått det for seg at vi har slitt litt. De kan si "bra det endelig klaffet for dere", "det tok jo litt tid" osv. Selv har vi ikke sagt til disse personene hvor lenge vi har prøvd. Men noen familiemedlemmer/venner vet da de har spurt direkte. Da har vi sagt det som sånt er, at det tok ca 6mnd. Jeg kjenner at jeg blir litt irritert. For mulig noen har overdrevet når de har snakket med andre og agt at det tok lang tid for oss? Eller de ikke vet at 6mnd er helt innenfor normalen? Der gjør jo selvsagt ikke noe, samtidig føler jeg det er litt teit om flere nå går rundt og tror at vi har slitt og hatt vanskelige tider. Jeg syns også folk bør vite at 6mnd er helt normalt. Det er jo dumt om flere vi kjenner nå tror at det vanlige er at det klaffer omtrent på første forsøk. For slik er det jo ikke. Hva sier man når folk svarer slik? Syns også det er litt kjipt at tydeligvis noen snakker bak ryggen på oss og "informerer" om dette uten at det er sant. Hadde det vært sant er det heller ikke sikkert vi hadde likt at alle rundt snakket om oss og utga info videre. Anonymkode: 0dca9...cd2 Åh, kjenner meg igjen! Vi fikk også til det i 6 syklus, men siden kvinnene i min familie alltid har fått det i første syklus, ble jeg litt stressa og de mener at v brukte lang tid. De begynte til og med å komme med råd om hva jeg skulle spise, hvordan jeg skulle heve bekkenet etter samleie og den evinnelige "stress ned, så klaffer det". Og det er klart man blir irritert. Det er ingen fertilitetskonkurranse! Men gratulerer med graviditeten Jeg hadde fokusert på at det gikk og at dere har en spennende tid i vente. Drit i hva familien og venner sier, de har ikke peiling. Om du føler for å svare, så bare si at dere ikke synes det tok så lang tid. Om du virkelig vil lekse dem opp, kan du si at de ikke vet hva som har skjedd i løpet av de seks månedene, for de kan jo ikke vite om det har vært en SA derimellom eller noe. Uansett er det ikke deres sak. Håper du får en fin graviditet
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #17 Skrevet 18. april 2022 Det bare detter ting ut av munnen til folk uten at de tenker og de mener ofte ikke så mye med det eller mener det godt. Men skjønner en kan bli lei om mange sier det samme.. 😳 ville sagt variasjoner av :» nei da gikk fort» og «rart dere tror vi har slitt og ventet for syns det gikk greit jeg.» Til slutt har alle dere omgås fått meldingen Anonymkode: 3333f...61d 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #18 Skrevet 18. april 2022 Men hvorfor involverer dere folk i dette? Anonymkode: ea910...739 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #19 Skrevet 18. april 2022 Herregud, deler folk med andre når dem prøver å bli gravide? Er ikke dette høyst privatsak? 🤷♂️ Hva er dette for noe, den indiske landsbygda hvor alle vet når alle har seg? Anonymkode: 50170...4e0 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #20 Skrevet 18. april 2022 Er en grunn til at jeg aldri deler når vi prøver å få barn. Makan til mas fra folk. Anonymkode: 148ab...dfe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå