AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Jeg og mannen er begge fullvaksinerte, og har prøvd å bli gravide med nr 2 i ett år nå. Med førstemann ble jeg gravid på første forsøk, og hadde et lett svangerskap. Barnet er 5 nå, og frisk og normal. Men denne gangen går det ikke så bra, jeg fikk masse tull med syklus etter begge dosene (lange og voldsomme blødninger, mye smerter og pms som jeg aldri har hatt før). Og nå har jeg mistet 3 ganger i uke 5, 7 og 6, og det virker som om kroppen bare ikke får til dette lenger. Og jeg er livredd for at det skyldes vaksinen for jeg har flere venninner og damer i termingrupper på FB som har samme opplevelse. Så jeg lurer på om noen vil dele deres opplevelse? Har dere blitt gravide etter vaksine, hvor mange doser hadde dere og fikk dere blødningsforstyrrelser? Og er det noen som har blitt gravide og det har gått fint? Er så stressa nå. 😭💔 Anonymkode: b12a0...fa4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 Ble gravid like etter 2. dose (ventet en syklus, da det var anbefalt på det tidspunktet). Svangerskapet har vært normalt så langt! Anonymkode: 14b86...54e 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ble gravid like etter 2. dose (ventet en syklus, da det var anbefalt på det tidspunktet). Svangerskapet har vært normalt så langt! Anonymkode: 14b86...54e Hvor langt er du på vei? Anonymkode: b12a0...fa4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor langt er du på vei? Anonymkode: b12a0...fa4 38 uker 😊 Anonymkode: 14b86...54e
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 Ble gravid 2 måneder etter dose 2. Har tatt dose 3 mens jeg er gravid nå. Er i uke 24 nå og alt bra. Anonymkode: b78d7...742 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 Ble gravid måneden etter dose to, er i uke 37 nå. Ingen spesielle blødningsforstyrrelser etter vaksine. Tok dose tre i graviditeten. Hvor gammel er du? Det er jo mye som kan ha endret seg siden førstemann for fem år siden. Om du har mistet tre ganger på rad mener jeg du har rett til utredning for habituell abort, så ta kontakt med lege om du ikke har gjort det allerede. Anonymkode: ae9f2...835 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Ble først gravid like ettet jeg fikk dose 2. Hadde langvarige blødninger etter bpde 1. og 2. Dose. Mistet da i uke 5-6. Gravid igjen to sykluser etter, og har nå kommet til uke 37 😊 alt normalt så langt, og tok dose 3 da jeg var rundt uke 25 Anonymkode: f8006...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 Gravid etter 3 dose. I 1 trimester, og ble gravid på 1 forsøk. Alt står bra til. Ingen forstyrrelser eller utenom den måneden jeg tok vaksinen. Litt forsinket mens. Anonymkode: bb161...667 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 Tatt to doser, har enda uregelmessig mens og blir ikke gravid Anonymkode: 6d8e6...f1e 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #10 Skrevet 18. april 2022 Jeg hadde uregelmessig mens helt siden første dose. Hadde mensen 2 ganger på 6 mnd. Ble gravid på første forsøk etter vi droppet prevensjon. Anonymkode: 972fc...519
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #11 Skrevet 18. april 2022 Det er nok kun tilfeldig, vi er nok høyst sannsynlig ikke kompetente nok til å dra slike konklusjoner, da vi nok ingen av oss er utdannet til å forstå dette helt fremfor kvinneforum, fb grupper og nettartikler. Jeg prøvde i over et år, og det var ikke før jeg ble fullvaksinert og så fikk covid hvor eggløsningen ble forskjøvet 10 dager at jeg FAKTISK ble gravid. Altså når jeg «liksom ikke skulle bli gravid». Du kan ikke dra slike konklusjoner med vaksine og covid. Min eggløsning ble ikke forskjøvet pga covid i seg selv, men en infeksjon (altså forskjølelsen), som er helt naturlig. Og folk har mistet i SA mange ganger før covid kom. SA skjer som regel ikke fordi kroppen har fått en vaksine, det skjer fordi fosteret ikke er levedyktig/sykt, og da rydder kroppen opp. Noen ganger sliter selvsagt folk med at man har problemer med å holde på embryoet, men da har det overhodet ikke noe med en vaksine å gjøre, da er det noe annet galt i kroppen. Anonymkode: 2eeae...45c 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #12 Skrevet 18. april 2022 Tok 3. dose i februar, gravid første gang vi hadde sex uten prevensjon i slutten av mars. Har ikke kommet så langt enda da, så må se om dette går. Første gang jeg er gravid. Anonymkode: f7b18...bae
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #13 Skrevet 18. april 2022 Etter to doser ble jeg gravid. Før dette hadde jeg verdens lengste mens, så litt kluss var det. Jeg mistet i uke 5-6. Ble gravid igjen, fem mnd etterpå. Tok 3 dose i andre trimester (Er i risikogruppen) Er fremdeles gravid, i uke 27 nå. Ekstremt tøff graviditet. Sykemeldt, utmattet og dårlig.. Men, alt er bra med baby i magen. Anonymkode: b8c25...693
PurpleTuliip Skrevet 18. april 2022 #14 Skrevet 18. april 2022 Gravid 3 mnd etter dose 2 (var ikke aktive prøvere) tok dose 3 i svangerskapet. Er i uke 21 i svangerskapet nå.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #15 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er nok kun tilfeldig, vi er nok høyst sannsynlig ikke kompetente nok til å dra slike konklusjoner, da vi nok ingen av oss er utdannet til å forstå dette helt fremfor kvinneforum, fb grupper og nettartikler. Jeg prøvde i over et år, og det var ikke før jeg ble fullvaksinert og så fikk covid hvor eggløsningen ble forskjøvet 10 dager at jeg FAKTISK ble gravid. Altså når jeg «liksom ikke skulle bli gravid». Du kan ikke dra slike konklusjoner med vaksine og covid. Min eggløsning ble ikke forskjøvet pga covid i seg selv, men en infeksjon (altså forskjølelsen), som er helt naturlig. Og folk har mistet i SA mange ganger før covid kom. SA skjer som regel ikke fordi kroppen har fått en vaksine, det skjer fordi fosteret ikke er levedyktig/sykt, og da rydder kroppen opp. Noen ganger sliter selvsagt folk med at man har problemer med å holde på embryoet, men da har det overhodet ikke noe med en vaksine å gjøre, da er det noe annet galt i kroppen. Anonymkode: 2eeae...45c Ikke sant. De sier at blødningsforstyrrelser kommer av en kraftig immunrespons i livmoren. Når kroppen reagerer såpass sterkt vil den nok også kvitte seg med evt foster. Anonymkode: b8d80...2ee 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #16 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Etter to doser ble jeg gravid. Før dette hadde jeg verdens lengste mens, så litt kluss var det. Jeg mistet i uke 5-6. Ble gravid igjen, fem mnd etterpå. Tok 3 dose i andre trimester (Er i risikogruppen) Er fremdeles gravid, i uke 27 nå. Ekstremt tøff graviditet. Sykemeldt, utmattet og dårlig.. Men, alt er bra med baby i magen. Anonymkode: b8c25...693 Etter hva du vet, ja. Anonymkode: b8d80...2ee 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #17 Skrevet 18. april 2022 Ble gravid kort tid etter boosterdosen, ingen bivirkninger. Anonymkode: 10abb...37a 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #18 Skrevet 18. april 2022 Ble gravid 2 sykluser etter 2. vaksinedose, tok boosterdose i 2. trimester. Ingen komplikasjoner så langt i svangerskapet, ingen blødningsforstyrrelser etter vaksine. Anonymkode: da2e3...731 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #19 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (På 18.4.2022 den 11.05): Ble gravid like etter 2. dose (ventet en syklus, da det var anbefalt på det tidspunktet). Svangerskapet har vært normalt så langt! Anonymkode: 14b86...54e Samme her. Hadde ingen bivirkninger etter vaksinene da (bortsett fra øm arm ). Anonymkode: 7c58a...2e8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #20 Skrevet 19. april 2022 Tok booster 13. januar. Er nå 7 uker på vei. Har ikke opplevd noen blødningsforstyrrelser. Anonymkode: 067e0...3bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå