Gå til innhold

Jeg vet det ikke er mitt ansvar men jeg kommer til å fortelle venninne om utroskapet (med meg)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har over lengre tid truffet kjæresten hennes. Bare pratet, som venner. Hun har visst det. Vi har en felles interesse hvor vi har møttes, det har vært ok for henne. Men Vennskapet utviklet seg og vi har satt ord på følelsene for hverandre. 

Sist vi var sammen kysset han meg og jeg besvarte det. Det endte med at vi trakk oss alene og klinte en del. Det stoppet der og det skal heller ikke gå videre. 

Jeg har skikkelig dårlig samvittighet og vet ikke hva som skjer nå. Han kommer ikke til å si det til henne. Han kommer heller ikke til å gå fra henne og det håper jeg heller ikke. Men min samvittighet river meg i filler. Mange vil si at man ikke trenger å si noe fordi det"bare" var et kyss men for meg er det langt over streken og jeg vet han er forelsket. 

Jeg vil bare sette en stopper for dette. Går han fra henne, ja da kan vi jo snakkes igjen. Men jeg syns hun har rett på å vite. 

Hvordan gjør jeg dette på mest skånsom måte overfor henne? Hun kommer til å bli rasende på meg men det tåler jeg. Jeg vil bare ikke at hun skal bli ført bak lyset, jeg gjør ikke dette for å lette min samvittighet. Og ja jeg vet vennskapet antakelig ryker dessverre. 

Noen råd til hvordan gå frem overfor henne? 

Anonymkode: 89e50...b32

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bate si du er er ei drittkjerring, som du jo er.

Anonymkode: d6f85...cc6

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har over lengre tid truffet kjæresten hennes. Bare pratet, som venner. Hun har visst det. Vi har en felles interesse hvor vi har møttes, det har vært ok for henne. Men Vennskapet utviklet seg og vi har satt ord på følelsene for hverandre. 

Sist vi var sammen kysset han meg og jeg besvarte det. Det endte med at vi trakk oss alene og klinte en del. Det stoppet der og det skal heller ikke gå videre. 

Jeg har skikkelig dårlig samvittighet og vet ikke hva som skjer nå. Han kommer ikke til å si det til henne. Han kommer heller ikke til å gå fra henne og det håper jeg heller ikke. Men min samvittighet river meg i filler. Mange vil si at man ikke trenger å si noe fordi det"bare" var et kyss men for meg er det langt over streken og jeg vet han er forelsket. 

Jeg vil bare sette en stopper for dette. Går han fra henne, ja da kan vi jo snakkes igjen. Men jeg syns hun har rett på å vite. 

Hvordan gjør jeg dette på mest skånsom måte overfor henne? Hun kommer til å bli rasende på meg men det tåler jeg. Jeg vil bare ikke at hun skal bli ført bak lyset, jeg gjør ikke dette for å lette min samvittighet. Og ja jeg vet vennskapet antakelig ryker dessverre. 

Noen råd til hvordan gå frem overfor henne? 

Du er dønn ærlig mot henne og sier du er lei for det og at det bare skjedde. Og ikke skal skje igjen. At dere er gode venner og du vil ikke miste det. At det var veldig dårlig gjort. Og det ikke er lett for deg å fortelle det. Men det river deg i filler.

Anonymkode: b43d4...7aa

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er ditt ansvar jo. Du har gått for langt med kjæresten hennes. Det er en venninne av deg! Uansett hvordan du legger det fram, så kommer du til å miste henne, så det er bare å begynne å snakke og stålsette seg.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Virker på meg som at din motivasjon for å si det til venninna di er for at hun skal gjøre det slutt slik at du får mannen. 

Artig vinkling på problemstillingen, hvor du er så forståelsesfull og har dårlig samvittighet men målet (å få henne til å gjøre det slutt) helliger alle midler(å være sexuelt tilgjengelig med kjæresten hennes). 

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Nysgjerrig her, hva tenker du er det beste utfallet av denne situasjonen? 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det ditt ansvar (også)!

Anonymkode: 170fc...db3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ved å si det så ødelegger du nok mellom dem. 

Hvis du/dere ikke fortsetter det og han ikke kommer til å gå fra henne uansett så la vær å si noe. Ta det med dere i grava. 

Anonymkode: dc405...2cf

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ved å si det så ødelegger du nok mellom dem. 

Hvis du/dere ikke fortsetter det og han ikke kommer til å gå fra henne uansett så la vær å si noe. Ta det med dere i grava. 

Anonymkode: dc405...2cf

Dette 

Anonymkode: 76233...bdf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Egoistisk å si noe 

Anonymkode: 71b13...da3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke hørt det fra elskerinna, det er det jævligste jeg har hørt! Få han til å fortelle det selv. 

Anonymkode: ad4c7...bd0

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor i alle dager du tror du ikke har noe ansvar? Du har bedratt venninna di, lagt deg etter kjæresten hennes og dratt det alt for langt... 

har du bare ødelagt din venninnes kjæresteforhold, du har ødelagt hennes venninneforhold i tillegg. Og dette vennskapet er neppe den eneste som går med i dragsuget, for du kan være ganske sikker på at det er få kvinner som er interessert i å ha venninner de vet legger seg etter andres menn... 

Gratulerer med å være dagens bitch...

Anonymkode: 2634b...504

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

All den tid du vet han er opptatt er det like mye ditt ansvar. Men du bør jo tenke på hva grunnen er for at du vil si fra? Og forberede deg på å miste en venninne. 

Anonymkode: de018...6e1

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Maltitude said:

Jeg ville ordlagt meg slik:

Hvis typen din har vært utro er det kanskje på tide og gå i seg selv.
Du har kanskje ikke gitt mannen din nok komplimenter og initimitet så han måtte finne det ute.
Pass på å ta litt ekstra hensyn til din mann sine følelser og behov. På den måten unngår du mer utroskap.

Fortell at du ikke kan passe på mannen hennes og at det er hennes ansvar. Jeg mener det er viktig å plassere ansvaret der det hører hjemme.

Og I dette tilfellet hører det like mye hjemme hos ts. Man har nemlig et ansvar i venneforhold også, det ligger tillit i bunnen, man stoler på at venner ikke bedrar en og med vilje gjør en vondt...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Maltitude skrev (1 minutt siden):

Du har kanskje ikke gitt mannen din nok komplimenter og initimitet så han måtte finne det ute.
Pass på å ta litt ekstra hensyn til din mann sine følelser og behov. På den måten unngår du mer utroskap.

Fortell at du ikke kan passe på mannen hennes og at det er hennes ansvar. Jeg mener det er viktig å plassere ansvaret der det hører hjemme.

Hos hun som blir bedratt?

Anonymkode: de018...6e1

AnonymBruker
Skrevet

Og så kan vi snu på det. Sett at jeg er en mann, som har klint med dama til kompisen min. Fortsatt bitch? Ikke det? Innlegget er hypotetisk med et snev av sannhet i seg. Ville bare se hva kvinner blir utsatt for ved å fortelle at de har gjort noe dumt. 

For her på kg svarer man veldig forskjellig alt ettersom det er menn eller kvinner som har rotet det til. 

Jeg har et ansvar, så visst har jeg det. Mener likevel at den som er i et forhold er den som bør si noe til sin kjæreste. Jeg skal ikke gjøre det hvertfall. Ta det til grava er et godt råd, særlig når man vet at det ikke skal skje igjen, tross evt følelser. 

Det kunne vært verre, det kunne vært sex. Et kyss er litt mer uskyldig slik jeg ser det. Og jeg ønsker IKKE at de to skal gå fra hverandre. 

TS(mann) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eneste grunnen for å si noe er for at du skal føle deg bedre. Du og han har driti dere ut og er de som bør bære smertene av det. Hun er uskyldig i det hele og burde skånes. 

Utfallet av det her er at hun mister både kjæresten og bestevenninna si. Det er rett og slett bare stygt av deg å si noe! Fortjener venninna di denne smerten?? Du bør heller fremover kutte ut typen hennes og fokusere på å ikke oppføre deg som ei drittkjerring som svikter venninna di for din egen egoboost. 

Anonymkode: 1b019...123

AnonymBruker
Skrevet

Du, jeg vet jaggu ikke mange menn som hadde syntes det var greit at kompisen la seg etter dama deres. SÅ ja, fortsatt bitch, mannebitch...  Sånne venner er skikkelig lavmål, faktisk. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og så kan vi snu på det. Sett at jeg er en mann, som har klint med dama til kompisen min. Fortsatt bitch? Ikke det? Innlegget er hypotetisk med et snev av sannhet i seg. Ville bare se hva kvinner blir utsatt for ved å fortelle at de har gjort noe dumt. 

For her på kg svarer man veldig forskjellig alt ettersom det er menn eller kvinner som har rotet det til. 

Jeg har et ansvar, så visst har jeg det. Mener likevel at den som er i et forhold er den som bør si noe til sin kjæreste. Jeg skal ikke gjøre det hvertfall. Ta det til grava er et godt råd, særlig når man vet at det ikke skal skje igjen, tross evt følelser. 

Det kunne vært verre, det kunne vært sex. Et kyss er litt mer uskyldig slik jeg ser det. Og jeg ønsker IKKE at de to skal gå fra hverandre. 

TS(mann) 

Hæ? Såklart er du fortsatt en dritt selv om du er mann.

Anonymkode: 0e209...9da

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Maltitude skrev (25 minutter siden):

😂 

Anonymkode: 52b20...9b5

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...