AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Hei! Jeg har et spørsmål til lærere som har begynt å jobbe igjen etter permisjon. Det jeg lurer på er om dere fikk noe tid til å planlegge når dere begynte igjen, eller om de forventet at dere skulle ha opplegg og lekseplan klar til første dag? Jeg begynner snart på jobb igjen, er kontaktlærer og begynner på en mandag. Det virker som de forventer at jeg har alt klart, men jeg synes ikke det er rett at jeg skal bruke mine siste permisjonsdager på å planlegge jobbstart. Hvordan har dere andre gjort det? Anonymkode: 853ff...4bf
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 Jeg er ikke lærer, men klart du ikke skal bruke de siste dyrbare dagene på å planlegge jobb! Da jobber du jo gratis. Dere lærere må slutte å jobbe gratis. Kos deg med permisjonen 😊 Anonymkode: de48e...a35 8
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke lærer, men klart du ikke skal bruke de siste dyrbare dagene på å planlegge jobb! Da jobber du jo gratis. Dere lærere må slutte å jobbe gratis. Kos deg med permisjonen 😊 Anonymkode: de48e...a35 Tusen takk for svar selv om du ikke er lærer! 💛 Jeg er helt enig selv, men synes dette er vanskelig å formidle videre til leder da det fort blir sur stemning og det virker ut som de forventer noe annet. Jeg tenkte derfor det var greit å høre andre sin erfaring.. TS Anonymkode: 853ff...4bf 1
Sunshineyellow Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 På en måte får man jo betalt for for og etterarbeid.. Men det samme kan man si til de som er vikar for deg. Man planlegger jo en uke i forveien, så det burde vikaren gjøre. Om de absolutt mener du må planlegge så tar du rolig start på mandagen. (Spørs jo litt hvilken klasse du har). Så får du sitte mandag etter undervisning for å planlegge uka lykke til og nyt siste dager med permisjon 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er ikke lærer, men klart du ikke skal bruke de siste dyrbare dagene på å planlegge jobb! Da jobber du jo gratis. Dere lærere må slutte å jobbe gratis. Kos deg med permisjonen 😊 Anonymkode: de48e...a35 De får "avspasering" jul, vinterferie, påske, høstferie og 8 uker sommerferie. Så gratis jobber de ikke. Jeg kjenner ingen lærere som jobber mye etter skoletid. De fleste gjør minimalt og får altså all denne avspaseringen. Anonymkode: 25fbe...e95 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg har et spørsmål til lærere som har begynt å jobbe igjen etter permisjon. Det jeg lurer på er om dere fikk noe tid til å planlegge når dere begynte igjen, eller om de forventet at dere skulle ha opplegg og lekseplan klar til første dag? Jeg begynner snart på jobb igjen, er kontaktlærer og begynner på en mandag. Det virker som de forventer at jeg har alt klart, men jeg synes ikke det er rett at jeg skal bruke mine siste permisjonsdager på å planlegge jobbstart. Hvordan har dere andre gjort det? Anonymkode: 853ff...4bf Du har verken tid til eller får betalt for å jobbe før permisjonen er slutt. Jobben din er å ta vare på barnet ditt, og du får ikke betalt for mer enn det. Og det helt uavhengig av hva du jobber som. Anonymkode: c122d...100 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Jeg fikk tid til planlegging, ja. Jeg startet midt i et semester, og var bare litt vikar (ferdig opplegg fra andre) og hadde en del tid til å sitte på kontoret første uka. Ledelsen var klare på at det var det rette, for jeg skulle ikke trenge å jobbe et sekund før permisjonen min var over. 🙂 Anonymkode: 8e183...00c 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 Akkurat begynt jeg også. Fikk læreren i parallellklassen til å lage ukeplan, med lekser. Ellers tok jeg første dagen på sparket. Har jobba i 15 år og vært mye timevikar, så det gikk veldig fint. Du skal ikke planlegge den første dagen, men dagen etter. Anonymkode: a5c0f...c65 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg fikk tid til planlegging, ja. Jeg startet midt i et semester, og var bare litt vikar (ferdig opplegg fra andre) og hadde en del tid til å sitte på kontoret første uka. Ledelsen var klare på at det var det rette, for jeg skulle ikke trenge å jobbe et sekund før permisjonen min var over. 🙂 Anonymkode: 8e183...00c AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Akkurat begynt jeg også. Fikk læreren i parallellklassen til å lage ukeplan, med lekser. Ellers tok jeg første dagen på sparket. Har jobba i 15 år og vært mye timevikar, så det gikk veldig fint. Du skal ikke planlegge den første dagen, men dagen etter. Anonymkode: a5c0f...c65 Takk for at dere deler erfaringer! TS Anonymkode: 853ff...4bf
AnnePåLande Skrevet 18. april 2022 #10 Skrevet 18. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): De får "avspasering" jul, vinterferie, påske, høstferie og 8 uker sommerferie. Så gratis jobber de ikke. Jeg kjenner ingen lærere som jobber mye etter skoletid. De fleste gjør minimalt og får altså all denne avspaseringen. Anonymkode: 25fbe...e95 Du kjenner mange lærere? Er du sammen med lærene hver ettermiddag? Det tar tid å planlegge undervisningstimer, lage oppgaver samt vurdere oppgaver. Vi skal også følge opp elever. Mye skal også dokumenteres, særlig om læreren er kontaktlærer. De fleste jobber ræva av seg! Endret 18. april 2022 av AnnePåLande 10
AnnePåLande Skrevet 18. april 2022 #11 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for at dere deler erfaringer! TS Anonymkode: 853ff...4bf Du kan starte opp der vikaren slapp. Det er også lurt å bruke tid på å bli kjent med elevene og danne relasjoner før du starter opp.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #12 Skrevet 18. april 2022 AnnePåLande skrev (28 minutter siden): Du kan starte opp der vikaren slapp. Det er også lurt å bruke tid på å bli kjent med elevene og danne relasjoner før du starter opp. Jeg har vært kontaktlærer for klassen i 2 år før jeg gikk ut i permisjon 😊 TS Anonymkode: 853ff...4bf
AnnePåLande Skrevet 18. april 2022 #13 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært kontaktlærer for klassen i 2 år før jeg gikk ut i permisjon 😊 TS Anonymkode: 853ff...4bf Ok 😊
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #14 Skrevet 18. april 2022 Jeg er selv lærer. Si at man starter på jobb en mandag, da har man permisjon ut fredagen. Jeg jobber i allefall ofte helger og ettermiddager for å planlegge undervisning. Jeg tenker det handler om å gi og ta. Klart du bør planlegge din første dag, men kanskje du ikke trenger legge så mye i det? Ser du kjenner de godt fra før - det gjør det jo enda lettere å planlegge en dag ganske fort De setter nok pris på litt prat og leker og ikke BÆNG på med DET heftige undervisningsopplegget fra 1. time. Og mulig det finnes en ukeplan allerede som du kan gå ut fra? Jeg tenker man ikke bør sette seg på bakbeina, det har ingen godt av - vi har et spesielt yrke med spesielle arbeidstider, så da må man tilpasse litt - men så klart mener jeg ikke man bør jobbe gratis, men det ligger planleggingstid også i timene dine den første dagen Anonymkode: 23f9d...227 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #15 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De får "avspasering" jul, vinterferie, påske, høstferie og 8 uker sommerferie. Så gratis jobber de ikke. Jeg kjenner ingen lærere som jobber mye etter skoletid. De fleste gjør minimalt og får altså all denne avspaseringen. Anonymkode: 25fbe...e95 Jeg kjenner mange lærere, fordi jeg jobber som lærer selv. Vet om mange lærere som ikke går fra skolen før 21 om kvelden. Anonymkode: 5d4e3...8ed 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #16 Skrevet 18. april 2022 AnnePåLande skrev (7 timer siden): Du kan starte opp der vikaren slapp. Det er også lurt å bruke tid på å bli kjent med elevene og danne relasjoner før du starter opp. Hvordan blir man kjent med elever, og skaper relasjoner, før man starter opp i jobb igjen? Anonymkode: 6157c...555 2
AnnePåLande Skrevet 18. april 2022 #17 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan blir man kjent med elever, og skaper relasjoner, før man starter opp i jobb igjen? Anonymkode: 6157c...555 Mente før vedkommende starter med opp med undervisningen.
Luckiness Skrevet 18. april 2022 #18 Skrevet 18. april 2022 Du skal virkelig ikke måtte bruke siste rest av permisjonen på å måtte ha klart opplegg! Jeg er ikke lærer da. Men uavhengig av hvilken jobb en har så skal ikke permisjon brukes til noe forberedelser. Her må arbeidsgiver tilrettelegge for oppstart igjen. Kanskje rett og slett gi deg noen timer eller dager (jeg aner ikke hvor mye som trengs) uten å ha elever slik du kan planlegge og klargjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #19 Skrevet 18. april 2022 Jobber du på en liten skole, eller er dere flere klasser på trinnet? På trinnet mitt fikk vi nylig tilbake en lærer som hadde vært i permisjon. Vi er 4 klasser på trinnet, så vi 3 kobtaktkærerne som har vært på jobb hele år delte selvsagt våre planer, lekser osv med henne på samme måte som vi hadde gjort om det kom en vikar. Håper du også har gode kollegaer som kan hjelpe deg i gang etter permisjonen! 😊 Anonymkode: 64131...76a
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #20 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): De får "avspasering" jul, vinterferie, påske, høstferie og 8 uker sommerferie. Så gratis jobber de ikke. Jeg kjenner ingen lærere som jobber mye etter skoletid. De fleste gjør minimalt og får altså all denne avspaseringen. Anonymkode: 25fbe...e95 Slutt å trolle, det du sier er kun fordommer og kunnskapsløshet. Anonymkode: 1b626...344
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå