Gå til innhold

Mat magasiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har lest noen mat blader (både norske og utenlandske). Vil gjerne ha referat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er stor fan av BBCs matmagasiner, Olive og Good Food. :)

De har en fin blanding av hverdags- og festmat. Mange spennende oppskrifter, men de er likevel ofte kjappe og enkle å tilberede. Av de to er Good Food favoritten, men Olive er også veldig bra (Olive har blant annet en del reisetips, med spesiell vekt på mat / restauranter).

Skrevet

Hei Nilma, fås de kjøpt på Narvesen eller?

Skrevet

Ja, de fås kjøpt på Narvesen (men det er ikke alle Narvesen som har dem, og noen har bare det ene).

Skrevet

Hehe stakk på Narvesen og kjøpte Good food jeg, + et norsk som heter Appetitt:D

Skrevet

Jeg abonnerer på Good Food, og hver gang det kommer er det kosestund i sofakroken, så jeg håper du koser deg! :)

Skrevet

Ja , Good food var et bra blad! siden du abbonnerer, så regner jeg med at du har kikket på Novemberutgaven også? Syns de kastanje oppskriftene så spennende ut..har aldri smakt kastanje , men det hørtes veldig godt ut. Skal vi prøve oss på det snart eller? Hehe.

Appetitt syns jeg var litt kjedelig. Urelevant for meg...dessuten så var det så mange artikler som var uinteressante for meg, som feks de nye kasserollene som Trond Moi har designet, og trøffelmarked i Italia.

Jeg venter i spenning på SPIS BEDRE!

• 2 uker senere...
Skrevet

Bra du likte Good Food! Hvis du likte det bør du som nevnt kikke på Olive også.

Er heller ikke noe stor fan av Appetitt (men det hender da jeg kjøper det likevel, tror jeg har en matbladfetisj :rodme: ). Spis Bedre ble jeg skuffet over, så ut som om de hadde rappet noen ideer fra Good Food (som det smakspanelet), men hjalp lite. Synes ikke oppskriftene var særlig spennende, og designet var ufattelig traurig.

Har du lest Bon Appetit eller Gourmet? Amerikanske magasiner, som står bak min favorittmatside, Epicurious.com. Har litt lyst til å prøve å abonnere på et av dem, men greier ikke helt å finne ut hva som er forskjellen på dem. :klø:

Jeg har heller aldri prøvd å lage noe med kastanjer, men det ser godt ut, ja.

Skrevet (endret)
Jeg er også Epicurious-fan!! :)

Hyggelig å treffe en likesinnet! :icon_smile:

Synes det er en fantastisk side, eneste ulempen er at å gå inn dit for å finne en oppskrift, gjerne fører til minst en times opphold...... ;)

Endret av Nilma
Skrevet
Hyggelig å treffe en likesinnet!  :icon_smile:

I like måte. :)

Synes det er en fantastisk side, eneste ulempen er at å gå inn dit for å finne en oppskrift, gjerne fører til minst en times opphold...... ;)

Jo takk, det der kjenner jeg igjen, 50 sider med svar på et enkelt søk, og der sitter man... :sjenert:

Skrevet
Bra du likte Good Food! Hvis du likte det bør du som nevnt kikke på Olive også.

Er heller ikke noe stor fan av Appetitt (men det hender da jeg kjøper det likevel, tror jeg har en matbladfetisj :rodme: ). Spis Bedre ble jeg skuffet over, så ut som om de hadde rappet noen ideer fra Good Food (som det smakspanelet), men hjalp lite. Synes ikke oppskriftene var særlig spennende, og designet var ufattelig traurig.

Har du lest Bon Appetit eller Gourmet? Amerikanske magasiner, som står bak min favorittmatside, Epicurious.com. Har litt lyst til å prøve å abonnere på et av dem, men greier ikke helt å finne ut hva som er forskjellen på dem. :klø:

Jeg har heller aldri prøvd å lage noe med kastanjer, men det ser godt ut, ja.

:)

Jeg har ikke sett Olive ennå men ser jeg det så kjøper jeg det nok! Jeg liker jo både mat og reise:)

Jeg kjøpte spis bedre i dag.Jeg har faktisk bestilt abbonnement for lenge siden, men har ennå ikke sett noe til det i postkassa mi, eller knivene for den saks skyld. Så så jeg det på butikken i dag og det var så billig så da kjøpte jeg det. Jeg syns det var fint blad jeg! Litt basic ja..men det trenger jeg, da min mat interesse er ganske ny!

Har ikke lest de andre bladene du nevner men ser jeg dem på narvesen må jeg nok sjekke dem ut ( jeg har magain fetish generelt).

Skrevet

Donna Hay Magazine (Australia) er bra, suverent flotte foto....

Svenske Ella A la Carte er også bra med fine bilder.

Av de norske er Apetitt litt vel avansert for oss venlige dødelige, mye kokkejåleri, mens Spis Bedre var en skuffelse, liknet mest på sånn gratisblad fra som ligger i de store butikkjedene. Triste saker!

Bra nettsted for abonnement på utenlandske blader: www.isubscribe.com

Skrevet
Ja, de fås kjøpt på Narvesen (men det er ikke alle Narvesen som har dem, og noen har bare det ene).

Bare en liten kommentar;

Narvesen kan skaffe de fleste blader selv om de ikke står i hylla. Så det er bare å spørre på din lokale narvesen om de kan bestille det til deg hvis det er et du ikke finner på hylla...

:)

Skrevet

Nå har jeg faktisk fått tak i Olive, for et par dager siden! Det var greit nok det:) Jeg foretrekker så langt BBC food(selv om jeg har bare lest et nr) og spis bedre( bare et nr der og)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...