Gå til innhold

Innafor å be kelneren på date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var å spiste på restaurant og kelneren som servete oss, var veldig kjekk. Innafor å spør om date? 

Anonymkode: 0a8ae...7c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er trakassering av en som er på jobb.

Anonymkode: 69ca6...b05

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Just go for it tenker jeg. Livet er for kort til å ikke tørre ting eller ikke gå utenfor komfortsonen. Tro meg - hvor mange ganger jeg har angret på ting jeg ikke har gjort, slike små ting. Har lært meg å bokstavelig talt gi litt mer faen, og ikke sitte i min lille boble som jeg har gjort i alle år. 

Kanskje du skal ta det litt rolig først? Spørre om han er opptatt? Hva han heter? Før du slenger ut om date med en gang. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var å spiste på restaurant og kelneren som servete oss, var veldig kjekk. Innafor å spør om date? 

Jeg vil si ja, men gjør det lett og ledig.

Anonymkode: f4475...a0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Det er trakassering av en som er på jobb.

Anonymkode: 69ca6...b05

Hvorfor er det det? Jeg har selv blitt spurt mange ganger av kunder om jeg vil ta en kaffe sammens med de eller om jeg er singel. Det er nok mer måten det blir gjort på som teller. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei! Tro meg, han har blitt bedt ut av 100 andre, har ikke lov til å avtale det på jobb og er veldig lei av å ikke kunne bare gjøre jobben sin..

Ser du ham et sted han ikke et på jobb, kan du vurdere det 

Anonymkode: 34d9a...648

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
anonymbruker2312 skrev (9 minutter siden):

Just go for it tenker jeg. Livet er for kort til å ikke tørre ting eller ikke gå utenfor komfortsonen. Tro meg - hvor mange ganger jeg har angret på ting jeg ikke har gjort, slike små ting. Har lært meg å bokstavelig talt gi litt mer faen, og ikke sitte i min lille boble som jeg har gjort i alle år. 

Kanskje du skal ta det litt rolig først? Spørre om han er opptatt? Hva han heter? Før du slenger ut om date med en gang. 

Ja, selvfølgelig

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei! Tro meg, han har blitt bedt ut av 100 andre, har ikke lov til å avtale det på jobb og er veldig lei av å ikke kunne bare gjøre jobben sin..

Ok, takk. Da skal jeg ikke spør om noe sånt på jobb.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror ikke det ikke er lov å bli bedt ut når man jobber. Har i alle fall aldri sett noe som helst paragraf eller lov mot det. Har jobbet mange forskjellige plasser og ingen av sjefene mine har noensinne reagert når jeg har blitt stilt slike spørsmål. De har vært vitne til situasjonen også. Tror faktisk ikke det er lov for en sjef å be sine ansatte om at det "ikke er lov å bli bedt ut" heller - det er ikke noe verken de eller den ansatte kan kontrollere. Da må man jo bare slutte å prate til kundene i det hele tatt da. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er greit å spørre på en høflig måte, men å være forberedt på at han sier nei, og ikke lage situasjonen ubehagelig men ta det med et smil også. 

Anonymkode: 0b6bb...5a4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvor mange positive svar hadde kommet om jeg la frem samme problemstilling, bare byttet om på kjønn.

Jeg er mann, og sist jeg var ute ble vi servert av ei ordentlig søt jente. Innafor å legge an på hu?

Anonymkode: 1f08a...d13

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min jobber på et ganske godt kjent utested i Oslo, og får stadig lapper med telefonnummer på mens han er på jobb. Gjør godt for selvtilliten, om ikke annet. 

Anonymkode: ada96...a66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, for ikke tro du er den eneste som gjør det. 

Jeg jobbet selv i butikk i noen år (er jente) og grøsset når en kunde var i nærheten av å prøve å vinkle samtalen mot noe flørting. Det er så vanvittig usexy og slitsomt at man tar slikt i upassende sted og tid. 

Anonymkode: bb9fe...59c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei, for ikke tro du er den eneste som gjør det. 

Jeg jobbet selv i butikk i noen år (er jente) og grøsset når en kunde var i nærheten av å prøve å vinkle samtalen mot noe flørting. Det er så vanvittig usexy og slitsomt at man tar slikt i upassende sted og tid. 

Anonymkode: bb9fe...59c

I alle mine år på KG, og med hundretalls lignende tråder, så har jeg konkludert med at noen er som deg, mens andre er åpne for slike impulser, nærmest uansett hvilken situasjon de er i.  Det vet ikke den andre, før hen har prøvd. 

Anonymkode: 441c0...613

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Jeg tenker det må være bedre å be om telefonnummeret, evt. om man kan legge til vedkommende i sosiale medier, og ta det derfra. Ikke komme inn på teamet date mens han er på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...