Gå til innhold

Vaskemaskin som lager en metallisk slaglyd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en vaskemaskin som i det siste noen ganger lager en metallisk slaglyd. Det er rett før maskinen begynner å sentrifugere. Under selve sentrifugeringen er det ingen lyd, og det er heller ikke mulig å fremkalle lyden når jeg manuelt snur trommelen rundt. Så lurer på om noen har opplevd noe slikt og hva det kan være? Det skjer ikke hver gang heller. Stort sett når jeg har større plagg eller full trommelen.

Har bestilt service, men hvis det kommer på flere tusen å fikse, så spørs det om 7 år er endestasjonen for maskinen.

Anonymkode: 5650f...072

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1574630-vaskemaskin-som-lager-en-metallisk-slaglyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min maskin var sånn en stund før trommelen plutselig løsnet under sentrifugeringen og det begynte å brenne. Så jeg ville i alle fall fikset den - men kanskje også byttet den ut. 

Anonymkode: 87eb0...b71

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Min maskin var sånn en stund før trommelen plutselig løsnet under sentrifugeringen og det begynte å brenne. Så jeg ville i alle fall fikset den - men kanskje også byttet den ut. 

Men laget den da lyd hver gang du brukte den? Med min er det slik at det kan gå mange vask, og så vasker jeg f eks noen baderomsmatter, som da muligens blir veldig tunge med vann, og da bråker det. Men ved "normal" vask, så er den helt normal.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kan det være en spile fra en bh som ligger og gnisser?

Anonymkode: 18223...80c

Nei, men kanskje noen gjenglemte skruer fra arbeidsklær, hvis det er noe slikt som er årsaken. men i så fall har de beveget seg forbi både gummibelgen og trommelen. Men det er som nevnt kun i noen få tilfeller, så derfor er jeg usikker på om det er fyllingen av trommelen som skaper lyden eller noe annet.

Får vel spandere en rådyr serviceperson til å se på det. Er det ikke noe galt, så kan jeg slappe. Er det noe galt, så får jeg ta stilling til det da.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 16.27):

Men laget den da lyd hver gang du brukte den? Med min er det slik at det kan gå mange vask, og så vasker jeg f eks noen baderomsmatter, som da muligens blir veldig tunge med vann, og da bråker det. Men ved "normal" vask, så er den helt normal.

Tror det er vanlig ved tyngre vasker, fordi min var sånn helt fra begynnelsen av, og ble installert av fagpersoner.

Anonymkode: b7789...784

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.4.2022 den 17.52):

Det skjedde her også! Drama drama og helt forferdelig lukta det.

Anonymkode: dc65b...17e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...