AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Her spises kun frokost og middag sammen. Kveldsmat og lunsj i helgene spises hver for seg når det passer den enkelte. Hva gjør dere? Anonymkode: 0a628...524 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 Spiser stort sett sammen, men hender det er enklest at alle spiser når det passer de. Anonymkode: ec4aa...05e 1
anonymbruker2312 Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 Ikke alltid, kan gå faktisk 2-3 dager uten at vi spiser alle sammen samlet. Det kommer av først og fremst jobb. Når jeg jobber sent så er det jo selvfølgelig ikke mulig. Har noen andre i familien planer så blir det fort stille hjemme. 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her spises kun frokost og middag sammen. Kveldsmat og lunsj i helgene spises hver for seg når det passer den enkelte. Hva gjør dere? Anonymkode: 0a628...524 På hverdager spiser vi middag og kvelds sammen. I helgene er det felles sein frokost/ lunsj og sein middag. Anonymkode: a6c96...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 Spiser stort sett bare middag sammen, uavhengig av om det er hverdag eller helg. Av og til dekker vi felles frokostbord eller lunsjbord, men det hører med til sjeldenhetene. Anonymkode: b36f3...a90 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 Jeg og typen spiser alle måltid sammen ja Anonymkode: 3d474...863 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Spiser alltid middag sammen, og frokost lørdag og søndag. Har vokst opp med at alle skulle spise middag sammen, og ønsket å videreføre det. Fint med et koselig samlingspunkt etter barnehage/jobb/skole. Har lært barna bordskikk fra de var små, så alltid koselig rundt matbordet. Anonymkode: 5c0e7...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 Ja, alle måltider spises sammen om vi er hjemme. Har en treåring. Av og til lager jeg noe hun elsker som vi voksne ikke vil ha, f.eks. fiskegrateng, så lager vi noe voksent på kvelden etter at hun lar lagt seg. Liker å samles rundt bordet, og tror det er viktig for barnet for å utvikle gode matvaner. Anonymkode: 4b4d5...6e6 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 For et stress. Spiser når jeg er sulten. Ikke når det passer andre. Anonymkode: 5f634...133
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #10 Skrevet 18. april 2022 Ofte, men langt fra alltid. Ulikt aktivitetsnivå og turnus gjør at vi spiser når vi er sultne og kroppen trenger mat Tror ikke det er helt sunt å presse i seg mat når man ikke er sulten, i hvert fall. Anonymkode: b88b8...214
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #11 Skrevet 18. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: For et stress. Spiser når jeg er sulten. Ikke når det passer andre. Anonymkode: 5f634...133 Jeg har barn som ikke kan lage seg mat selv, så dersom alle skulle spise på forskjellige tidspunkt måtte noen ha stått på kjøkkenet hele dagen for å lage mat, ellers hadde alle spist «enkel» mat til alle måltider. Høres stress ut. Anonymkode: 4b4d5...6e6 1
Arkana Skrevet 18. april 2022 #12 Skrevet 18. april 2022 Her er det som hos dere. Frokost og middag spises sammen. Lunsj spises etter eget ønske, mens det 90% av dagene bare er barna som spiser kveldsmat (men de spiser riktignok sammen). Når noen har fritidsaktiviteter eller andre avtaler på ettermiddag/kveld flytter vi helst middagen litt slik at vi får spist sammen, men det hender selvsagt rett som det er at ikke alle er samlet (da mest fordi ett av barna er på besøk hos en venn). Felles måltider er utrolig hyggelig og viktig for familien vår. Vi snakker om dagen vår og alt mulig mellom himmel og jord, eller har quiz eller noe annet. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #13 Skrevet 18. april 2022 Middagen spiser vi alltid sammen. De andre måltidene er vanskelig å få til pga turnus og div. annet på hverdagene. I helgene spiser vi også frokost sammen innimellom. Anonymkode: 72be2...06f 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #14 Skrevet 18. april 2022 Jeg driver med tvangssamling til middag 😅 Det beste far og sønn vet er om de kan spise alene - gjerne foran hver sin skjerm - selv om de setter pris på å spise sammen og kjaser ivei når vi først sitter der. Skulle gjerne hatt helgefrokost sammen og, men det er bare å glemme. Anonymkode: f4fbf...e4d 1
Summeer Skrevet 18. april 2022 #15 Skrevet 18. april 2022 Jeg strekker meg langt for at vi skal klare å spise felles middag som familie. Det betyr nøye planlegging, siden vi er 5stk som trener på ettermiddagen, og enkelte dager er det ikke mulig sånn at de dagene må det være gryte eller grateng som kan varmes når det passer. Noen dager må det være lett mat før trening, og laget på max 15 min så da blir det ofte fiskefileter med grønnsaker og ris. Jeg prøver også å ha en eller to middagsporsjoner i matbokser i kjøleskapet sånn at de som spiste lett før trening kan ta seg en ekstra porsjon til kvelds. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #17 Skrevet 18. april 2022 Vi forsøker til en viss grad med middag, men ungene har så mye ulike treningstider (trener 4-5 dager hver) at det i år er vanskeligere å få til, noen ganger får ett barn rester. I helgene kun felles lunsj og middag. Vi prioriterer at ungene får trene så mye de vil, fremfor de felles måltidene. Ungene spiser nesten bare kveldsmat om de har tidlig trening, og ungene er svært lite glad i brødskiver. Ulik treningstid gjør også at ev behov for kveldsmat kommer til ulik tid. Spiser heller ikke frokost sammen på morgenen i ukedagene siden vi står opp til ulike tider. Ungene spiser gjerne frokosten mens de lager dagens matboks for å spare tid så de kan sove lenger. I helgene liker vi alle å sove lenge så alle spiser frokost når de står opp. (Tenåringsbarn) Anonymkode: 1ae45...37f 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #18 Skrevet 18. april 2022 Middag er eneste fellesmåltidet her i hus. Frokost spiser jeg og de to barna våre stort sett felles, fordi vi alle tre har et behov for å spise innen kort tid etter vi har stått opp, men samboeren min ønsker å vente litt/hopper over frokost, så den er ofte ikke felles. Samme med hans eldste datter på 7, hun vil ikke ha mat før 1-2 timer etter at hun har stått opp. Lunsj er alltid litt etter den enkeltes behov, samme med kveldsmat. Anonymkode: 993b7...253 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #19 Skrevet 18. april 2022 Her det middag som er felles. De andre måltidene tar vi på gefylen. Er ungen på 12 og meg. Anonymkode: b2781...0fe 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #20 Skrevet 18. april 2022 Middag er sammen, når baby blir resten av måltidene felles også når alle er hjemme og det ikke krasjer med fritidsaktiviteter og lignende. Anonymkode: 4084d...664
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå