Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #1 Skrevet 3. november 2005 Situasjonen er slik at for en god tid tilbake startet jeg å innlede et forhold med en venn. Etter kort tid kjølnet følelsene mine og jeg innså at forholdet for min del ikke hadde noe fremtid. Jeg var åpen med at jeg ikke ønsket et forhold, men jeg ville ikke miste kontakten med han for jeg bryr meg en hel del. Bare ikke nok for et forhold. Vi har holdt kontakten, med jevnlig sex og filmkvelder, jeg vet han er forelsket i meg men han vet godt hvor jeg står og han har selv sagt at han vil gjerne holde på det vi har nå (eller hadde inntil nylig). Kontakten mellom oss kunne det dagevis mellom og han har aldri vært påtrengende på meg og snakket stort om følelser derfor har jeg trivdes med situasjonen. Dette har vart til nå nylig da jeg møtte jeg en som jeg forelsket meg i og vi innledet et forhold.Og deja vu. Jeg får panikk etter en liten stund, innser at jeg ikke vil inn i et forhold. Tror kanskje jeg forelsker meg i forelskelsen, altså en illusjon. Et behov for bekreftelse. Eller noe jeg ikke ser helt klart selv. Men det jeg ser er jo at jeg sårer andre med slik jeg holder på. Noen jeg bryr meg om. I denne nye situasjonen har jeg igjen fortalt ståa, jeg vil ikke inn i et forhold men vil heller ikke kutte kontakten helt. Responsen jeg får er at klart vi kan ha kontakt, og ting ser ut til å gå samme veien... Nå vet jeg altså ikke hva hans intensjoner med dette er ennå, men jeg vet han han har følelser for meg. Nå kan det kanskje se ut til at jeg bare tenker på meg selv, men jeg gjør faktisk ikke bare det. Jeg tenker mye mer på om jeg bare skal trekke meg helt bort. Men er det igjen mitt ansvar å ta grep om denne situsjonen for hans skyld? Fordi han kanskje, pga forelske, tar til takke med det han får, og det bør han ikke. Mens jeg synes det er en ok situasjon fordi jeg ikke har like store følelser. Jeg holder litt igjen fordi jeg vil bevare vennskapet, er singel og liker sexen. Jeg ser jeg er dårlig med dette med å kutte bånd, men tror det er lettere for meg å gjøre det enn for han. Men igjen, er det mitt ansvar å handle for å verne andres følelser???
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #2 Skrevet 3. november 2005 Han finner nok ut av deg før eller siden alikevel.
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 4. november 2005 #3 Skrevet 4. november 2005 Øh, vil det nå si at du har to typer gående på gress? Hvis du ikke vil ha noe forhold synes jeg det er dårlig gjort av deg å holde dem varme av egoistiske grunner. Med mindre de bare ønsker seg en knullevenn og sier det rett ut, så synes jeg du bør la den få fred. Er man forelsket og ønsker et forhold, er det utrolig hva man kan finne på å holde ut, i håp om at du vil endre dine følelser. Slemt gjort av deg.
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 4. november 2005 #4 Skrevet 4. november 2005 Og forresten er det bare Kinderegg som kan gi deg tre ønsker på en gang, og det er ikke bevare vennskap/forbli singel/ha god sex. Sorry!
Gjest SirinK Skrevet 4. november 2005 #5 Skrevet 4. november 2005 Nå må dere som svarer se til å lese alt trådstarter skriver før dere svarer.. "Dette har vart til nå nylig" betyr vel ikke at hun har to gående på gress, og det er jo ikke det hun er ute etter å høre. Til trådstarter: Du befinner deg kanskje i et stadie i livet da du virkelig ikke vil være i et forhold. Ja, kanskje du forelsker deg i forelskelsen, men det er ikke noe galt i det, så lenge du sier fra hvordan du føler det til den du starter en relasjon med (når du blir klar over at du ikke vil). Og for all del, det blir mer sårende om du ikke spiller med åpne kort, for så å la forholdet gå langt og da komme med at du ikke vil. Dersom du kjenner at du får panikk og ikke vil, da er ikke han den rette for deg. For tro meg, dersom du møter Han, så er du ikke mye i tvil. Lykke til!
Gjest Trådtstarter Skrevet 4. november 2005 #6 Skrevet 4. november 2005 Og forresten er det bare Kinderegg som kan gi deg tre ønsker på en gang, og det er ikke bevare vennskap/forbli singel/ha god sex. Sorry! ← Tror nok det er fullt mulig å få de tre ønskene oppfylt, men mulig det er urealistisk å tror det går an å få fra en og samme person. Og jeg har ikke noen gående på gress for meg, fordi jeg har sagt fra at det vil ikke bli noe mer, jeg vil ikke ha et forhold. Så jeg tror ikke selv at jeg bygger noen forventninger med adferden min, men det kan jeg jo altså ikke vite. Og det gjør det igjen så vanskelig...
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #7 Skrevet 4. november 2005 Har du tatt det opp med han da? En venninne av meg tror jeg er forelsket i henne men det er jeg ikke. Vil mye heller beholde vennskapet vårt enn at hun trekker seg helt vekk og missforstår hva jeg vil.
Gjest Gjesta Skrevet 4. november 2005 #8 Skrevet 4. november 2005 Så jeg tror ikke selv at jeg bygger noen forventninger med adferden min, men det kan jeg jo altså ikke vite. Men så lenge du har sex med den eller de personene det gjelder så gjør du jo nettopp det!!! Har man følelser for et menneske man vet ikke gjengjelder de er det utrolig mye man kan få seg selv til å gjøre for å få denne personen på "rett vei". Du sier du gjærne vil bevare vennskapet, og det er greit nok det. Det jeg ikke skjønner er hvor du får denne sex`en til å passe inn?? Du sier at du er singel og liker sex og på den måten er det greit for deg, men for meg virker det fryktelig kynisk av deg. Grunnen til at guttene har sex med deg er forelskelse.Kanskje de tror at følelsene dine vil komme etterhvert eller at du kanskje er litt småforvirra og ikke helt mener det du sier. For du gir jo blandede signaler når du påstår at følelsene ikke er der, men du kan godt ha sex med dem? Jeg hadde blitt dønn forvirra selv jeg! Du burde gitt deg med en gang du skjønte at følelsene dine ikke var der, og ja det er fullt ut mulig og gå tilbake til å være venner etter en fling. Det du gjør nå er å såre med viten og vilje, og det er ikke ok.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2005 #9 Skrevet 5. november 2005 Det er ikke ok å behandle andre mennesker på denne måten. Enten man er gutt eller jente så finner man seg i de utroligste ting når man er forelsket. Man klarer aldri å gi opp håpet så lenge den man bryr seg om holder kontakten og nærer oppunder følelsene, samme hvor klar du tror du har vært i din tale.... Jeg skjønner ikke at du kan stille spørsmålet en gang. Har du aldri vært ulykkelig forelsket? Det er jo forferdelig egoistisk å holde noen "fanget" på denne måten. Kutt dem/han ut, finn deg en pulevenn som ikke er forelsket i deg. Det er det eneste riktige.
Wonderwoman Skrevet 5. november 2005 #10 Skrevet 5. november 2005 Jeg synes ikke det er rart at vårt samfunn blir stadig kaldere og mer følelsesløst hvis noen i det hele tatt kan lure på om det du gjør nå er feil. Skremmende. Når ble vi så egoistiske at vi synes det er helt greit å tråkke på andre, så lenge våre egne behov blir tilfredsstilt?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 5. november 2005 #11 Skrevet 5. november 2005 Responsen var ventet, og selv om jeg ser det også fra den siden, at det er feil siden jeg kanskje ved å holde kontakten opprettholder forelskelsen så ser jeg flere sider av det. Kynisk er jeg langt ifra, og jeg setter disse personene sine følelser i denne situasjon langt foran mine egne. Hadde jeg ikke gjort det ville jeg ikke skrevet dette innlegget, jeg ville ikke fundert over det men kjørt mitt eget løp. Det ville vært lett for meg å bare dumpe de og bryte all kontakt, men det er ikke lett. Ikke fordi jeg da ødelegger mine sjanser for å få dekt mine behov, men fordi jeg da sårer noen jeg bryr meg om. Det som holder meg tilbake er ikke sexen i første omgang, men vennskapet og fordi å kutte et bånd til noen man bryr seg om er ikke lett. Vi trives i hverandres samvær. En tiltrekning har det jo vært siden det ble et forhold og når man kjenner hverandre er det lettere å gå til sengs sammen enn å gå på byen å finne noe, som ikke er et alternativ i seg selv. Det kan faktisk ha seg at de også har egosistiske hensikter med dette, i form av lett tilgang for sex. Og jeg tror oppriktig at begge har et visst utbytte av samværet, ikke bare sex, men i form av kommunikasjon og stille opp for hverandre. Men jeg ser jo at jeg kan holde følelser varme, og det er jo ikke bra heller. Nå snakker jeg som om begge fortsatt pågår, men det gjør det ikke. Det første varte et halvt år og siste de siste ukene. Bare så det er sagt. Og nei, har aldri vært ulykkelig forelsket, kanskje går det ikke til min fordel men jeg har empati og følelser i denne situasjonen for det. Har uansett kommet frem til at jeg skal utelukke sexen og prøve å bevare vennskapet. Så finner jeg vel også fort ut hans hensikter også. Om han vil ha et vennskap med meg. Og prøve å snakke om det er nok ikke det dummeste det heller.
Gjest gjest1 Skrevet 5. november 2005 #12 Skrevet 5. november 2005 Det inntrykket jeg får av å lese det du skriver er at du ikke skjønner at du faktisk bygger opp forventninger og sårer disse menneskene fordi du fortsetter å ha sex etter å ha sagt at du ikke er interssert i et forhold! Ja, du sender ut to forskjellige signaler når du gjør slikt og det er nok til at forventningene ikke forsvinner. Vennskapene kan bevares, men ikke hvis du fortsetter å ha sex med dem. For disse mennene betyr sex mer enn det tydeligvis gjør for deg. Du sier selv at det er enklere for deg å sex med denne mannen enn å gå ut på byen og finnen noen andre. Bare det alene viser at du ikke har særlig empati for den situasjonen disse mennene er i!
Wonderwoman Skrevet 5. november 2005 #13 Skrevet 5. november 2005 Du klarte jo tydeligvis å "bryte båndene" til han første når du fant noe mer interessant, og da er det vel dine egne behov du vil ha dekt? Da var plutselig ikke "vennskapet" så viktig lenger. Du gjør jo ikke dette for å gjøre disse gutta en tjeneste? Ærlig talt Når du vet han har følelser for deg, så la han gå hvis det ikke er gjengjeldt. Ingen fortjener å være "bra nok til jeg finner noen jeg virkelig blir interessert i"..... Man skal ALDRI leke seg med andres følelser.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 5. november 2005 #14 Skrevet 5. november 2005 Du klarte jo tydeligvis å "bryte båndene" til han første når du fant noe mer interessant, og da er det vel dine egne behov du vil ha dekt? Da var plutselig ikke "vennskapet" så viktig lenger.← Har ikke brytet båndene, vi har fortsatt vennskapelig kontakt pr telefon, men har ikke møtt han etter at jeg innledet det nye forholdet i respekt for den nye. Selv om jeg kan si han er en venn, så er han også en eks. Nå er jeg singel, og kontakten vil være der men på ikke samme plan som før. Du gjør jo ikke dette for å gjøre disse gutta en tjeneste? Ærlig talt ← Har jo håpet, og trodd, at begge parter har hatt utbytte av relasjonen vår. Mulig jeg er helt på villspor her, men eneste muligheten for å finne ut det er å få en åpen kommuniakasjon her med gjeldende motpart... Finne ut hva han tenker, hva han vil med dette. Men gruer for det. Fordi jeg kan få vite at jeg har gjort vondt verre, når hensikten min har vært det stikk motsatte. Eller at vi har samme intensjoner. Når du vet han har følelser for deg, så la han gå hvis det ikke er gjengjeldt. ← Det er nok det rette å gjøre, men allikevel vanskelig å slippe helt taket. Men vet jeg skal...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå