Gå til innhold

Hva er deres erfaring med melatonin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei 😊 Jeg vurderer å prøve melatonin i en liten stund fremover, da jeg har slitt med søvn i perioder, så lenge jeg kan huske.. Nå er jeg inne i en sånn periode igjen, og jeg er så utrolig lei!🙁 

Lurer på hvordan det har gått for dere som har prøvd melatonin, og hvor lenge dere har brukt det?  

Jeg har også lest at flere mener at det er helt trygt å bruke, men så er det andre som mener at det egentlig  er en del bivirkninger, og at man burde styre unna. Så jeg er veldig usikker.. 

Anonymkode: b168d...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen bivirkninger, men heller ingen virkning. 

Anonymkode: 491bb...21f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mulig noe placebo effekt de første 2 -3 dagene. Men det ble med det. Tar nå 4 mg innimellom og inn ikler meg hver gang det skal hjelpe litt. Men nei😅

Anonymkode: 86996...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mulig noe placebo effekt de første 2 -3 dagene. Men det ble med det. Tar nå 4 mg innimellom og inn ikler meg hver gang det skal hjelpe litt. Men nei😅

*ii ikler meg hver gang=innbiller meg hver gang

😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Den jeg får av legen virker ikke. Jeg kjøper på iHerb og den virker som bare det.

Anonymkode: 60fc0...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar!😊 Tror egentlig at jeg ville vært fornøyd med placebo effekt bare i noen dager, slik at jeg får meg litt søvn igjen.. Så jeg kan jo gi det et forsøk.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får av lege, 5 mg. Uregistrert preparat i Norge å skaffe på spesial søknad🙈 funker fjell 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Takk for svar!😊 Tror egentlig at jeg ville vært fornøyd med placebo effekt bare i noen dager, slik at jeg får meg litt søvn igjen.. Så jeg kan jo gi det et forsøk.

Joda, det kan ihvertfall ikke skade. Er bra for immunsforvaret også☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funka her, men må legge vekk alt som er av skjerm. Kjøper den de har på sunkost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De på resept fungerer på meg. For det må være 3 mg. Så bruker jeg kapsler, da jrh sliter med innsovning. Ikke vanlig tabletter som går ut i kroppen litt etter litt. For det er innsovning jeg sliter med, ikke hyppig /tidlig oppvåkning. Det er viktig å sæbite forskjell på det også om man skal vite om det virker eller ei. 

Men effekten er ikke likevel veldig stor. Merker i perioder jeg ikke tar de, at jeg sover lettere og blir litt mindre trøtt om kvelden, litt vanskeligere å sovne. 

Anonymkode: c991d...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med søvn hele livet, og for meg funker det gull. Nå har jeg i bunn god døgnrytme pga dagjobb og unger, men får generelt for lite søvn siden dagene ikke har nok timer. Så når jeg føler jeg må hente meg inn igjen søvnmessig, tar jeg 1 mg Melantonin og sovner innen en halvtime/time. Nå er jeg veldig sensitiv for medikamenter da, så 1 mg har veldig god effekt på meg. Har brukt det i flere år uten at effekten har avtatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt søvnproblemer hele livet på grunn av angst og anspenthet. Tar veldig lang tid for meg å sovne og å ha en jevn og tung søvn gjennom natten. Jeg slet skikkelig med å få 8 timer søvn, hvor det nesten alltid endte opp med at jeg fikk mellom 4-6 timer søvn nesten hver dag. 

For ett år siden startet jeg med melatonin-dråper (kjøpte de fra Tights her). Disse funket som bare det, men avtok litt etter hvert. Nå har jeg startet med melatonin-kapsler (kjøpes her). Jeg sovner etter 10 min og har en tung og lang søvn. Har hjulpet meg veldig! Merker at jeg har mye mer energi enn hva jeg hadde før, og tenker mer rasjonelt på alle punkt i livet enn hva jeg har gjort før (søvn er en svært viktig faktor for hjernens funksjon). 

Anbefales! ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

4 mg er jo ingenting, min sønn på 26 kg bruker 9 mg (ja, han er kronisk syk og får melatonin på blå resept)

Anonymkode: 45f85...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ingen virkning, og det stemmer vel også overens med forskning på melatonin der man ser at virkningen er svært minimal.

Anonymkode: eee65...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkning av melatonin får du kun hvis kroppen din produserer for lite. Men, det er ingen problemer å prøve. Selv bruker jeg 4 mg hver kveld. Kjøper fra tights.no, Body Fuel. Depot tablett på resept fungerer bedre, for jeg sliter med å sove natten gjennom, men leger er så restriktive med å skrive ut. De innbiller seg visst at det er kun gamle som trenger de.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, har du forsøkt med kamomille te? Drikke et glass 30min før leggetid. Verdt forsøk.

Anonymkode: 7a87a...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

TS, har du forsøkt med kamomille te? Drikke et glass 30min før leggetid. Verdt forsøk.

Anonymkode: 7a87a...c43

Har prøvd å drikke Pukka sin Night Time Tea, noen ganger. Men jeg er ikke kjempefan av te, så det blir jo ikke hver kveld da. Og derfor vet jeg ikke hvor godt det egentlig funker heller😅

Men jeg kan jo prøve litt både med te og med melatonin, og føre søvndagbok på det. Kanskje det hjelper🤷‍♀️ :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...