Gå til innhold

Hva anser du som nyrenovert/nyoppusset?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser i mange andre tråder at de snakker om "nymalte vegger for 5 år siden", "nyoppusset leilighet for 7 år siden", "nyrenovert bad for 10 år siden" etc.

På et eller annet tidspunkt bør man vel droppe prefikset?

Anonymkode: f5077...5f0

Videoannonse
Annonse
Gjest Lunaris
Skrevet

Nei, nyoppusset - da ser jeg for meg at malingen er såvidt tørket rett og slett. Det lukter fremdeles maling i leiligheten, det er strøkent og rent. 

Etter fem år, er det på tide å pusse opp flatene. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på hva det gjelder. Jeg malte veggene i fjor, jeg vil ikke si at jeg har nymalt. Jeg bygde også veranda i fjor på høsten som jeg knapt har rukket å bruke, den vil jeg derimot kalle ny. 'jeg gleder meg til å ta i bruk den nye verandaen' feks, jeg har jo ikke rukket å bruke den nevneverdig enda. 

Anonymkode: c0862...7fe

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Nyoppusset må være innen ett år. På vanlig malte flater, kanskje kortere tid. Kjøkken og bad er nok "nytt" i noe lengre tid. 

Anonymkode: 61ddb...69c

Skrevet

Nyrenovert bad kan bety så mangt... Totalrenovert bad er nytt bad, men "oppusset", "nyrenovert" og andre betegnelser betyr ofte bare at overflaten er ny, mens membran og alt annet kostnadsdrivende er originalt. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja, vi flyttet akkurat inn i et hus som ble annonsert som et nygygg, den er bygget i 2012😬😂

Anonymkode: f95d2...d69

Skrevet

Nyoppusset da ser jeg for meg at det er nyoppusset for salg/videre utleie. 

Vi bygde stor veranda i fjord sommer og den er ubrukt fordi vi mangler rekkverk. Den er ubrukt og derfor ny for meg. Malte vegger og overflater inne i fjord også og de anser jeg ikke som nyoppusset/nymalt lengre 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ser i mange andre tråder at de snakker om "nymalte vegger for 5 år siden", "nyoppusset leilighet for 7 år siden", "nyrenovert bad for 10 år siden" etc.

På et eller annet tidspunkt bør man vel droppe prefikset?

Anonymkode: f5077...5f0

Jeg er enig i at man kan droppe prefikset etter et par år, men det er jo ikke direkte feil å si "nymalte vegger for 5 år siden".  Man sier jo ikke at de er nymalte nå, men at de var det da.

Anonymkode: a16bb...824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...