Gå til innhold

Har Posten rett å åpne brev fra politiet og tatt USB-minnet ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har Posten rett å åpne brev fra politiet og tatt USB-minnet ut? De tok min USB fra brev av politiet og ikke ga meg en beskjed for 5 måneder og når spurte jeg dem, de svarte at de fant mitt minnet og skal sende den. Er dette mistenkelig og hva tenker dere om denne situasjonen? Takk.

Anonymkode: f4400...ac6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ?

Anonymkode: c0078...dcb

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener du at de har åpnet brevet og tatt den ut? Kan være ødelagt konvolutt eller feil adresse som har gjort at du ikke har mottatt dette. Mer merkverdig at du etterlyser etter fem mnd

Anonymkode: 32261...825

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor mener du at de har åpnet brevet og tatt den ut? Kan være ødelagt konvolutt eller feil adresse som har gjort at du ikke har mottatt dette. Mer merkverdig at du etterlyser etter fem mnd

Anonymkode: 32261...825

Det er en rift på konvolutten. Jeg har fått bare forklaring men politiet skrev ikke at de sender i vedlegg USB-minnet. Når jeg spurte politiet 1 måned siden om kan jeg få min USB tilbake, hadde de svart at de sendte det meg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle Posten ta ut usb minnet ditt og holde på det i 5 måneder?

Anonymkode: fd391...5f6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle Posten ta ut usb minnet ditt og holde på det i 5 måneder?

Jeg vet ikke, derfor spørrer jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis den har falt ut av konvolutten, og det ikke står noe navn på den, så har de gjerne ikke noe info å gå på. Når du tok kontakt så kunne de identifisere eieren og sende den til deg.

Anonymkode: c9ec9...258

Skrevet (endret)

?

Endret av fiskfrasjøen
AnonymBruker
Skrevet

Denne riften kunne ikke ha skjedd av seg selv.

IMG_20220418_014836.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

IMG_20220418_014836.jpg

Det kan ha skjedd i maskinen ja. Hvis pinnen har ligget der, og den har satt seg fast i en kant/hjørne på sorteringsbåndet så er det fort gjort. Det er mye lettere med konvolutter som ikke er flate

Anonymkode: c9ec9...258

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke, derfor spørrer jeg.

Ok, nei det har de ikke gjort. Den har nok falt ut av brevet og de har nok ikke visst hvem sitt det er

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok, nei det har de ikke gjort. Den har nok falt ut av brevet og de har nok ikke visst hvem sitt det er

litt paranoia men er det mulighet at noen tok den ut og så på den?

Skrevet

Siden det ikke er lov å åpne andres post så er svaret nei. Skaden fra bildet du legger ved kan være på grunn av sorteringsmaskinene som det sies ovenfor.

Hvis noen fra posten skulle stjålet minnepennen så ville den ikke magisk dukket opp når du etterlyste den.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

litt paranoia men er det mulighet at noen tok den ut og så på den?

Mulighet er det jo ingenting er 100% sikkert, men hadde de gjort det så hadde de nok ikke lagt den på hittegods men tatt den selv eller kastet den

AnonymBruker
Skrevet
Fireflies skrev (4 minutter siden):

Siden det ikke er lov å åpne andres post så er svaret nei. Skaden fra bildet du legger ved kan være på grunn av sorteringsmaskinene som det sies ovenfor.

Hvis noen fra posten skulle stjålet minnepennen så ville den ikke magisk dukket opp når du etterlyste den.

Det er en mulighet og lov mener ikke at noen skal ikke åpne brevet. Det er en mulighet. Jeg skal forsøke videre og bestemme om skal jeg trekke anmeldelse eller gå videre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mulighet er det jo ingenting er 100% sikkert, men hadde de gjort det så hadde de nok ikke lagt den på hittegods men tatt den selv eller kastet den

Ja, det er logisk, men alle tenker forskellig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er en mulighet og lov mener ikke at noen skal ikke åpne brevet. Det er en mulighet. Jeg skal forsøke videre og bestemme om skal jeg trekke anmeldelse eller gå videre.

Hvis du oppriktig mener noen ulovlig har åpnet posten din så anmeld. Ut i fra det du skriver så virker du paranoid, og jeg tror ikke noen har åpnet posten din og så beholdt minnebrikka for brått å sende den til deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

IMG_20220418_014836.jpg

Den kan fint skje av seg selv jo

Anonymkode: e0754...f08

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt, diskriminerende og nedsettende ytringer i tillegg til siteringer av slettede innlegg.
- Rhodiola, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...