Gå til innhold

Jeg vurderer å flytte til Fredrikstad, men hvor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg står foran et samlivsbrudd og vurderer å flytte til et nytt sted med min 9 år gamle sønn. Jeg har feriert på Viker ved Fredrikstad fire ganger de siste årene, og syntes det er så flott der men det er jo noe helt annet å bo der enn å bare være på ferie. Er det noen her som har vært nyinnflytter i byen som kan si litt om hvordan de trives? Har bodd flere steder i Norge og noen steder er det mye lettere å bli kjent med folk enn andre steder. Hvordan er dette i Fredrikstad?

Lurer også på de forskjellige bydelene.... hva anbefales/anbefales ikke? Jeg elsker sjøen, så Gressvik/Viker står høyt, men så er jeg jo ikke kjent noen andre steder, bortsett fra sentrum og Gamle Byen. 

Alle tips tar imot med stor takk!!!! 

Anonymkode: f1182...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 18.4.2022 den 0.44):

Jeg står foran et samlivsbrudd og vurderer å flytte til et nytt sted med min 9 år gamle sønn. Jeg har feriert på Viker ved Fredrikstad fire ganger de siste årene, og syntes det er så flott der men det er jo noe helt annet å bo der enn å bare være på ferie. Er det noen her som har vært nyinnflytter i byen som kan si litt om hvordan de trives? Har bodd flere steder i Norge og noen steder er det mye lettere å bli kjent med folk enn andre steder. Hvordan er dette i Fredrikstad?

Lurer også på de forskjellige bydelene.... hva anbefales/anbefales ikke? Jeg elsker sjøen, så Gressvik/Viker står høyt, men så er jeg jo ikke kjent noen andre steder, bortsett fra sentrum og Gamle Byen. 

Alle tips tar imot med stor takk!!!! 

Anonymkode: f1182...55e

Send meg gjerne en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er inflytter til viker og trives veldig godt. Jeg elsker landskapet og naturen her ute og det fine været. Helt ute på enden av gressvik har vi stort sett samme vær som på hvaler. Etter snart 10 år får jeg fortsatt sommerferiefølelse hver gang jeg går på svabergene, selv i desember.

Jeg har bodd i mange byer rundt om i norge og opplever Fredrikstad som den byen det har vært lettest å bli kjent med nye mennesker, folk fra fredrikstad elsker byen sin og tar det som et kompliment at noen har lyst til å flytte hit.

Jeg har ikke barn i skolealder men opplever området som meget ryddig og trygt. Det er mange fine områder i Fredrikstad, selv på østsiden :) 

Anonymkode: 64cbd...c73

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker

Jeg er innflytter i Fredrikstad. Har faktisk bodd her i fem år. 

De aller fleste områdene i Fredrikstad er hyggelige, men det lønner seg å velge en plass med greit kollektivtilbud eller at det er gangavstand til sentrum. Gressvik, Lisleby, Rolvsøy og Sellebakk er områder med et greit busstilbud (og delvis byferge-tilbud). Kråkerøy har ikke det beste busstilbudet, men om du bor i nærheten av Shell og Kiwi eller Stadion så har du gangavstand til sentrum. Manstad, Engelsviken og Torsnes er plasser hvor du egentlig er avhengig av bil for å komme deg rundt, fordi at busstilbudet til disse plassene er veldig dårlig. St. Hansfjellet i sentrum har veldig fin utsikt, men der koster leilighet gjerne 3 millioner. Området mellom Brohodet og Sellebakk har et greit kollektivtilbud og har generelt litt lavere priser enn for eksempel Kråkerøy og sentrum. Trara og Holmen er veldig sentralt, men er også veldig dyrt igjen. Cicignon er koselig og sentralt, men dyrt. Begby og Ambjørnrød er fint for barnefamilier :)

Det er ingen områder som er "farlige" eller som har særlige sosiale utfordringer, så det er ingenting å bekymre seg for :) 

Anonymkode: c9054...860

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nabbetorp, gamlebyen, mineberget,kongsten er flott. Her har du alt i gå avstand. Gratis ferje til byen. Du har rema 1000, Biltema, apotek, kiwi, Joker,spar. Skolen rett ved siden av ( min sønn er 9) 

Masse tur områder, rett ved gamlebyen når ting skjer som loppemarked, festival etc. 

Svømmehall, restauranter, bakerier etc

Anonymkode: 59a88...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Så mange flotte steder, det spørs veldig hva du synes er viktigst, samt budsjett. Prisene er definitivt på vei opp. Selv bor jeg på østsiden, Sellebakk og synes det er veldig hyggelig her, kort vei til sentrum, kort vei til E6 og Sverige. Godt med skoler og barnehager, Kongstenbadet er også veldig nærme. Kråkerøy og ut mot Hvaler er nydelig, men når du kommer ut mot sjøen, så er det friskt om høsten og vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...