AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #1 Skrevet 17. april 2022 Jeg fant en kjempefin leilighet som er super for meg og mine pusekatter borti gata her, men så ser jeg at dyrehold må søkes om. Jeg skal høre med megler på tirsdag, men tenkte om noen har erfaring med dette på kg? Det står at man må søke styret om godkjenning, i tillegg til å få skriftlig godkjennelse fra naboene i oppgangen. Tenk om jeg legger inn bud og vinner budrunden, også sier en av naboene nei til at jeg kan ha katter? Da havner jeg jo i et økonomisk mareritt. For jeg nekter å kvitte meg med mine søte små (de er kastrerte og går på do inne, så de er renslige), og hvis jeg selger før det er gått 1 år så må jeg vel betale skatt og masse styr. Leiligheten var så perfekt for da kan kattene hoppe inn og ut via balkongen, som de gjør i dag her jeg bor nå, også lå det i et skogholt der de allerede er godt kjent. Har jo hørt skrekkhistorier om folk som har kjøpt leilighet fordi megler har sagt det var lov med dyr, også har det vist seg å ikke være lov likevel. Er bare så vanskelig å finne leiligheter som ligger i 1.etasje der jeg vil ha de. Anonymkode: 5d1c9...e72
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #2 Skrevet 17. april 2022 Det er nesten ikke rettslig adgang til å nekte dyrehold. Søknad er egentlig en formalitet. Googke det. Anonymkode: b3e96...f2f 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #3 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er nesten ikke rettslig adgang til å nekte dyrehold. Søknad er egentlig en formalitet. Googke det. Anonymkode: b3e96...f2f Ja, jeg har sjekket husordensreglene til borettslaget, og vært i kontakt med styret som sa at flere har katter/hunder i nabolaget og det pleier ikke være noe problem. Dette er alltid det første jeg sjekker når jeg ser etter leiligheter. Har ikke fått en eneste klage på mine katter her jeg bor nå heller, så de burde ikke være til bry. Har vært på leting i 1 år og endelig dukker det opp en leilighet med perfekt beliggenhet og en pris jeg har råd til.. Anonymkode: 5d1c9...e72
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 Legge det inn som et forbehold i budet? Anonymkode: 5f43a...ca0 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 Jeg søkte til styret før jeg la inn bud. Hadde vært helt uaktuelt å kjøpe en leilighet dersom jeg ikke kunne ha med hunden. Anonymkode: 20304...b36 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 Personlig hadde jeg ikke tatt sjansen, selv om det i teorien bare skal være en formalitet, med mindre jeg hadde fått det forhåndsavklart. Hvis det er flere som legger inn bud, så tror jeg dessverre ikke et forbehold i budet hjelper, da selger kan velge et annet bud med «mindre styr» Anonymkode: a44f0...9bc 1
Gjest Hottentått Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Legg inn som forbehold i budet. Men der det er lov med husdyr, selvom det bør søkes om, er det neppe et problem. Det er for at folk ikke skal ha med seg en hel dyrepark inn i blokker etc. Har du 8 katter vil du kanskje få avslag, men ikke av feks to.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Personlig hadde jeg ikke tatt sjansen, selv om det i teorien bare skal være en formalitet, med mindre jeg hadde fått det forhåndsavklart. Hvis det er flere som legger inn bud, så tror jeg dessverre ikke et forbehold i budet hjelper, da selger kan velge et annet bud med «mindre styr» Anonymkode: a44f0...9bc Dette er en risk. Hvis man vet at andre har dyr i samme borettslag hadde jeg uten tvil tatt sjansen. Deretter hadde jeg personlig gått for å hilse på alle naboene etter bud ble godtatt, gjerne med en liten gave til hver og en forklaring og vært så ydmyk og høflig som mulig. Hvis noen nekter, ville jeg tatt det videre - for de har faktisk ikke hold for dette Men man vil jo helst være vennlige med alle naboene! Anonymkode: c4eda...0aa
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 I en vi droppet å by på skulle alle katter og hunder bruke bånd på fellesareal. Så les reglene. Anonymkode: 5948e...d3a 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #10 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette er en risk. Hvis man vet at andre har dyr i samme borettslag hadde jeg uten tvil tatt sjansen. Deretter hadde jeg personlig gått for å hilse på alle naboene etter bud ble godtatt, gjerne med en liten gave til hver og en forklaring og vært så ydmyk og høflig som mulig. Hvis noen nekter, ville jeg tatt det videre - for de har faktisk ikke hold for dette Men man vil jo helst være vennlige med alle naboene! Anonymkode: c4eda...0aa Hva er en risk? At jeg personlig ikke ville tatt sjansen uten at det var forhåndsavklart? Mer risikoavers enn risiko da, men det er fortsatt det jeg personlig ville ha gjort Anonymkode: a44f0...9bc
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #11 Skrevet 18. april 2022 Legg inn bud med forbehold om at katteholdet godkjennes, eller søk styret i forkant dersom det er bok tid til det. Anonymkode: c0589...10b
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #12 Skrevet 18. april 2022 Men hvor mange katter har du egentlig? Som en annen også sier; er det 1 eller 2 katter burde det jo ikke være noe problem, men om du har 4-20 katter blir det fort noe annet. Anonymkode: 10149...4e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå