Gå til innhold

Reisetips langhelg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har lyst å reise et sted en langhelg i mai.

Noen som har et godt reisetips? 
Både Norge og utland, men må være i passe avstand for en helg😊

Anonymkode: 35dd7...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

1) Det viktigste er fra hvilken by vil du reise? Det er jo ulike avganger hvis du skal ta fly f.eks. Men ok, jeg tar utgangspunkt i at du reiser fra Gardermoen :) 

2) Hva vil du oppleve? Vil du shoppe, dra på noe spesielt innen kultur, dra mest på sightseeing? 

Jeg anbefaler nå byer som har litt av hvert. Stockholm og København er jo alltid koselig, kort flytur og mye å se/oppleve. Jeg vil også anbefale Helsinki, bra shopping og restauranter. De har en trikk som kjører rundt i byen med pub og live-musikk ombord! Kjempegøy! Edinburgh og Newcastle er 2 andre byer jeg liker godt, er en fin tog-tur mellom de byene. 

I Norge så liker jeg Trondheim og Stavanger. 

Anonymkode: 8b619...9e9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har lyst å reise et sted en langhelg i mai.

Noen som har et godt reisetips? 
Både Norge og utland, men må være i passe avstand for en helg😊

Anonymkode: 35dd7...4c2

Gdansk :)

Anonymkode: e0fe1...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

København. Var der i en langhelg for en stund siden. Veldig fin by og mye å oppleve, mye shopping, kafeer, forskjellige utesteder - generelt ganske positiv atmosfære.

Riga. Helt ufattelig billig!! Og sinnsykt gøy by. Var også her en langhelg. Kjempe interessant by, og veldig veldig gøy! Menneskene er veldig åpne og kan prate med deg for første gang som om de har kjent deg i evigheter. Det jeg derimot ikke likte er ansatte på butikker. De er helt ekstremt frekke og sure. 

London. Ganske gøyal by, men prosedyren med å dra ut på nattklubber er helt forferdelig. For det første er det veldig lite sannsynlig at du får komme inn i det hele tatt med mindre du er med en "promoter". I tillegg må du gå med høyhæler, og generelt være veldig pyntet før du får tillatelse til å komme inn. Måtte gå to netter på rad med høye hæler og bokstavelig talt krige meg gjennom de hele kvelden, da jeg til vanlig aldri går med slike høye sko. Dagen etter måtte jeg bruke gnagssårsplaster over alle områder på begge føttene, som gjorde at jeg ikke kunne gjøre noe ut av dagen jeg hadde til å gå ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du også vil få litt sol, varme, og strand. Kan jeg virkelig anbefale Nice i mai. 

Amsterdam er også veldig fin i mai. 

Men kommer egentlig helt an på hva dere vil oppleve, og hva dere liker å gjøre. 

Anonymkode: 1ea1d...b62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...