AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #1 Skrevet 17. april 2022 La oss si jeg ikke kommer inn på første og andrevalget mitt. Vil én som har søkt mitt tredjevalg som førstevalg blir prioritert til å komme inn på studiet før meg? Eller har rekkefølgen ikke noe å si i forhold til sjansen for å komme inn? Synes det er litt forvirrende. Anonymkode: eec71...b54
FunnyBoy123 Skrevet 17. april 2022 #2 Skrevet 17. april 2022 Hvis du har høyere konkurransepoeng/snitt enn vedkommende, vil du automatisk bli prioritert foran vedkommende. Rekkefølgen er egentlig mest for din del, hva du ønsker mest å studere. Ikke stol 100 % på svaret mitt, er bare noe jeg tror og antar. 6
powerpuffen Skrevet 17. april 2022 #3 Skrevet 17. april 2022 FunnyBoy123 skrev (3 minutter siden): Hvis du har høyere konkurransepoeng/snitt enn vedkommende, vil du automatisk bli prioritert foran vedkommende. Rekkefølgen er egentlig mest for din del, hva du ønsker mest å studere. Ikke stol 100 % på svaret mitt, er bare noe jeg tror og antar. Dette tror jeg også er riktig. Du står som søker til alle studiene, men studiestedene vet ikke hvilken rekkefølge du har prioritert. Så om du ikke kommer inn på førstevalget, vil samordna fortelle venteliste, samt åpne opp for nummer to i rekken om du kommer inn der. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #4 Skrevet 17. april 2022 Takk for svar dere! Nå gir det mer mening Anonymkode: eec71...b54
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #5 Skrevet 17. april 2022 Jeg er uenig med de over, tror jeg. Det er jo slik at hvis du søker IT på nr 1 og Lærer på nr. 2 - så kommer du inn på IT. Da er du automatisk "utelukket" fra lærer og de andre, fordi man kan bare komme inn på ett studie pr. år. Så rekkefølgen er viktig, at du setter opp det du faktisk ønsker. Men omprioritere kan du gjøre flere ganger helt fram til sommeren, så det viktigste er at du har alle ønskene på lista innen den 20. Anonymkode: 96933...faa 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #6 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er uenig med de over, tror jeg. Det er jo slik at hvis du søker IT på nr 1 og Lærer på nr. 2 - så kommer du inn på IT. Da er du automatisk "utelukket" fra lærer og de andre, fordi man kan bare komme inn på ett studie pr. år. Så rekkefølgen er viktig, at du setter opp det du faktisk ønsker. Men omprioritere kan du gjøre flere ganger helt fram til sommeren, så det viktigste er at du har alle ønskene på lista innen den 20. Anonymkode: 96933...faa Du snakker om to forskjellige ting nå. Ts lurer på noe helt annet, de over har rett. Men du har rett du også i det du prater om. Anonymkode: c87bc...312 6
Ullvott Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Enig med Funnyboy og Lacuna. Det er konkurransepoengene som teller. Du er alltid foran de som har lavere poengsum enn deg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er uenig med de over, tror jeg. Det er jo slik at hvis du søker IT på nr 1 og Lærer på nr. 2 - så kommer du inn på IT. Da er du automatisk "utelukket" fra lærer og de andre, fordi man kan bare komme inn på ett studie pr. år. Så rekkefølgen er viktig, at du setter opp det du faktisk ønsker. Men omprioritere kan du gjøre flere ganger helt fram til sommeren, så det viktigste er at du har alle ønskene på lista innen den 20. Anonymkode: 96933...faa Nei, det er du ikke Det er riktig det som du sier, om at du ikke får plass på de ønskene under, hvis du kommer inn på førstevalget. Men rekkefølgen har ikke noe å si for sjansen på å komme inn på et studie. Anonymkode: 623a1...c46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå