Gå til innhold

Manglende fall på badet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg er førstegangskjøper og ser på å kjøpe en bolig. Den har en TG2-feil som er manglende fall på baderommet. Det er lokalt fall i dusjen, men ellers tilnærmet flatt. 

Min umiddelbare tanker er at dette ikke er avgjørende, så lenge det er fall inne i dusjen. Samtidig vil det jo kanskje være uheldig om det først skulle bli oversvømmelse der? Hva tenker dere? 

I tillegg er det en annen TG2-feil:
"Det er ikke påvist tilfredstillende løsning for å synliggjøre lekkasje fra innebygget sisterne. Det er ikke avrenning fra cisternen til toalettet. Cisternen er inni veggen over toalettet. Da badet ble renovert var det ikke krav til dette."

Jeg har aldri hørt om noen som har fått lekkasje fra sisternen, så tenker også at dette ikke er så farlig, eller? 

Anonymkode: f666b...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lekkasje fra sisterne forekommer ja. Det kan bli en kostbar affære når det må rives ned og bygges opp igjen. Vannet samler seg bare opp inne i veggen. 

Du vet jo når du søler et glass vann hvor mye søl det blir, så kan du tenke det hvor mye verre det blir fra et toalett eller manglende fall på baderomsgulv. 

Anonymkode: 63d45...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Jeg er førstegangskjøper og ser på å kjøpe en bolig. Den har en TG2-feil som er manglende fall på baderommet. Det er lokalt fall i dusjen, men ellers tilnærmet flatt. 

Min umiddelbare tanker er at dette ikke er avgjørende, så lenge det er fall inne i dusjen. Samtidig vil det jo kanskje være uheldig om det først skulle bli oversvømmelse der? Hva tenker dere? 

I tillegg er det en annen TG2-feil:
"Det er ikke påvist tilfredstillende løsning for å synliggjøre lekkasje fra innebygget sisterne. Det er ikke avrenning fra cisternen til toalettet. Cisternen er inni veggen over toalettet. Da badet ble renovert var det ikke krav til dette."

Jeg har aldri hørt om noen som har fått lekkasje fra sisternen, så tenker også at dette ikke er så farlig, eller? 

Anonymkode: f666b...640

Jeg leser mange takstrapporter og i 8 av 10 rapporter står det at det ikke er avrenning fra cisternen til toalettet.

Anonymkode: 19b29...004

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...