Gjest Adobyen Skrevet 17. april 2022 #1 Skrevet 17. april 2022 (endret) Alt stiger antakelig mye mer enn inntekten for mange av oss i år. Det er ikke overraskende, men heller deprimerende. Det rammer både privat og næringsliv. Når kjøpekraften minker, så sliter næringslivet også. https://www.tv2.no/nyheter/14701374/ og landbruket? Hvor lenge kan de holde det gående? https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/landbruksministeren-kommer-med-lovnader-men-ingen-tiltak/o/5-95-451358?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR0pSOvKwQn0APZZBNbAGbpB_dSwdrJitXi4oMTh6Ea1aXE6GhoX2lOLx5o#Echobox=1650194857 Endret 17. april 2022 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #2 Skrevet 17. april 2022 Det er en krise, en stor krise. Den er global, men jeg må si Norge håndterer den svært dårlig. Der er uproft fra regjeringen sin side. Inflasjonsdrivetne eller de store inflasjonsdriverne er strøm og drivstoff, og her er det staten som har den store inntjeningen, i form av moms og andre avgifter. Det slår it ekstremt feil, det er svært usosialt og øker forskjellene. Anonymkode: b3b13...f36 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #3 Skrevet 17. april 2022 Siden kjøpekraften er så stor, så må renten opp. Men hvem er det som merker særlig stor kjøpekraft nå da, etter av drivstoff og strøm er betalt og mat handlet inn? Aldri i mitt voksne liv vært så blakk før jeg. Så hvem er disse som har så stor kjøpekraft, at renta må opp, for å stabilisere? Anonymkode: d6a84...34e 3 1
Gjest Adobyen Skrevet 17. april 2022 #4 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Siden kjøpekraften er så stor, så må renten opp. Men hvem er det som merker særlig stor kjøpekraft nå da, etter av drivstoff og strøm er betalt og mat handlet inn? Aldri i mitt voksne liv vært så blakk før jeg. Så hvem er disse som har så stor kjøpekraft, at renta må opp, for å stabilisere? Anonymkode: d6a84...34e Det er mange unge folk her på forumet som forteller at de har millioninntekter, og det er klart at de har høy kjøpekraft hvis det stemmer. Om de er gift og begge har like høy inntekt…. Min verden ser litt annerledes ut, men prisene er ikke beregnet etter min økonomi.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #5 Skrevet 17. april 2022 No shit, Sherlock. Anonymkode: 45c75...439
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 Det kommer an på hva slags situasjon man er i. Selv merker jeg ingenting, annet enn at matprisene går opp noen få prosent. Strøm er fastpris, har aldri hatt mindre strømregninger enn nå. Har ikke bil, skal ikke ha. Ingen lån, skal ikke ha. Dette er jo selvfølgelig pga at man har satt seg i denne situasjonen av vitende vilje selv. Anonymkode: e5f58...df0 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Adobyen skrev (10 timer siden): Alt stiger antakelig mye mer enn inntekten for mange av oss i år. Det er ikke overraskende, men heller deprimerende. Det rammer både privat og næringsliv. Når kjøpekraften minker, så sliter næringslivet også. https://www.tv2.no/nyheter/14701374/ og landbruket? Hvor lenge kan de holde det gående? https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/landbruksministeren-kommer-med-lovnader-men-ingen-tiltak/o/5-95-451358?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR0pSOvKwQn0APZZBNbAGbpB_dSwdrJitXi4oMTh6Ea1aXE6GhoX2lOLx5o#Echobox=1650194857 Det er bevisst, det er det grønne skiftet. Hvis det ikke var bevisst å ødelegge middelklassen, hadde politikerene gjort noe med det. Anonymkode: 3b7ae...e4e 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det kommer an på hva slags situasjon man er i. Selv merker jeg ingenting, annet enn at matprisene går opp noen få prosent. Strøm er fastpris, har aldri hatt mindre strømregninger enn nå. Har ikke bil, skal ikke ha. Ingen lån, skal ikke ha. Dette er jo selvfølgelig pga at man har satt seg i denne situasjonen av vitende vilje selv. Anonymkode: e5f58...df0 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Siden kjøpekraften er så stor, så må renten opp. Men hvem er det som merker særlig stor kjøpekraft nå da, etter av drivstoff og strøm er betalt og mat handlet inn? Aldri i mitt voksne liv vært så blakk før jeg. Så hvem er disse som har så stor kjøpekraft, at renta må opp, for å stabilisere? Anonymkode: d6a84...34e Det er staten som har større kjøpekraft… Så det er bare tåpelig å øke renta. Selv har jeg også fastpris og lite lån, men sparer alt jeg kan og bruker minst mulig i påvente av skikkelig dårlige tider. Har også hamstret inn hermetikk. Ikke bare med tanke på meg selv men mine voksne barn som sitter mye dårligere i det enn meg. Og selv om min situasjon er bra I DAG, så kommer jeg ikke til å ha jobb om et år dersom regjeringen fortsetter å ødelegge alt de kan her i Norge. Norge blir gitt bort bit for bit, og vi innbyggere skal bli sultne og fattige. Anonymkode: 3b7ae...e4e 1
Gjest Adobyen Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 Her ser vi tydelig hvilke folk som har stor kjøpekraft. Da straffes vanlige folk med nedsatt kjøpekraft. https://kapital.no/inside/eiendom/2022/04/08/7840959/flokker-til-mosetertoppen-alt-er-utsolgt Dette er jo et groteskt eksempel, men jeg deler likevel.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #10 Skrevet 18. april 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Det kommer an på hva slags situasjon man er i. Selv merker jeg ingenting, annet enn at matprisene går opp noen få prosent. Strøm er fastpris, har aldri hatt mindre strømregninger enn nå. Har ikke bil, skal ikke ha. Ingen lån, skal ikke ha. Dette er jo selvfølgelig pga at man har satt seg i denne situasjonen av vitende vilje selv. Anonymkode: e5f58...df0 I hvilken situasjon, at man eier hus og bil? Skal vi virkelig sitter her og si at alle som har lån kan skylde seg selv? Anonymkode: 47c1b...fa0 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #11 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): I hvilken situasjon, at man eier hus og bil? Skal vi virkelig sitter her og si at alle som har lån kan skylde seg selv? Anonymkode: 47c1b...fa0 Enten en liker det eller ikke, er det slik det er. Mange, altfor mange har lånt til pipa. Andre lever over evne. Lever man med mål om å spare hele tiden, leve nøkternt og med dette tilpasse situasjonen etter inntekten uansett hva den måtte være, vil man være trygg i dagens situasjon. Det skal forverres alvorlig mye før jeg sliter, 90 av 100 stk vil slite før meg. Men det er jo pga at jeg har valgt det slik. Jeg har alltid rigget for dårligere vær, i og med jeg vet det kommer en dag. Anonymkode: e5f58...df0 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #12 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Siden kjøpekraften er så stor, så må renten opp. Men hvem er det som merker særlig stor kjøpekraft nå da, etter av drivstoff og strøm er betalt og mat handlet inn? Aldri i mitt voksne liv vært så blakk før jeg. Så hvem er disse som har så stor kjøpekraft, at renta må opp, for å stabilisere? Anonymkode: d6a84...34e Vi er en av de som ikke har merket mye til økninger enda. Vi har god inntekt, fast pris på strøm så vi betaler lite i strøm og med elbiler og billig strøm så ser vi ingen endring. Huslånet har gått litt opp men det må mye mer opp før vi må knipe. Matprisene har økt, men som prisbevisst økonom bruker vi ikke mer på mat, vi er bare blitt enda flinkere til å handle på tilbud. Anonymkode: 80953...723
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå