Gå til innhold

Spebarn på fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når man skal ut å fly med et spebarn på 2mnd? Har man dem på fanget som med større babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du reiser med rutefly kan du høre med flyselskapet om det er mulig å få sete foran hvor de kan henge opp en "seng". Er dissse setene opptatt holder du barnet på fanget akkurat slik du har sett med større babyer, og du vil få ekstra belte og redningsvest til den lille. Min erfaring er at det er en enkel sak å reise med så små barn - det er mye mer jobb når de blir noen måneder eldre! God flytur!

Skrevet

Enig med sistnevnte, jo mindre baby jo enklere å reise med. Gi pupp eller flaske ved opp- og nedstigning, det utligner trykk i ørene og gir dermed mindre skriking. I tillegg dryppet jeg nesen hennes med nesedråper før avgang, altså når vi hadde satt oss i flyet, det åpner opp og forebygger dott i ørene. Må være "ordentlige" nesedråper for babyer, ikke bare saltvann.

Jeg har reist mye (innenriks) og aldri sett slik "seng" i bruk. Du kan prøve å få en seterad for deg selv om du har flaks.

God tur!

Skrevet

Ang. setevalg, så har jeg et triks dersom dere er to voksne som reiser med babyen: Velg innerste og ytterste sete på en rad, har dere flaks så blir ikke midtsetet valgt - og hvis det kommer noen, så er det bare å bytte slik at gjesten får sitte ytterst.

Skrevet

Man forsøker å unngå å ta med spedbarn på fly, av hensyn til øvrige passasjerer.

Skrevet
Man forsøker å unngå å ta med spedbarn på fly, av hensyn til øvrige passasjerer.

DET gjør man aldeles IKKE!

Skrevet

Du har ikke barn, skjønner jeg?

Utsagnet ditt provoserer meg sånn at jeg ikke finner det verdt å kommentere videre.

Skrevet
Du har ikke barn, skjønner jeg?

Utsagnet ditt provoserer meg sånn at jeg ikke finner det verdt å kommentere videre.

Enig. Det var mildt sagt et taapelig forslag.

Skrevet

Reiseseng kan man søke om å få på lengre utenlandsreiser.

På innenriksfly har de ikke slike senger.

En på 2mnd på fly går helt smertefritt. Vesla har flydd siden ho var 4 uker. Vi haraldri hatt problemer med lufttrykket. Da ho ble eldre (10mnd-2år), kunne det bli en del skrik, men det var fordi ho ikke fikk lov til å bite i/åpne pakken med nødlandingsutstyr :roll:

Kan godt skjønne de andre passasjerene som syntes ho var irriterende da, men unngå å fly, ikke i verden.

Om du ikke vil amme når dere letter og lander kan du gi barnet smokk å suge på, det gir samme effekt ;)

Skrevet

Det kommer til å gå kjempefint. Flyvertinnene er flinke til å finne løsninger dersom det ikke er fult på flyet slik at dere kanskje får et sete ekstra ved siden av dere så babyen kan ligge der og sove feks slik at du slipper å ha h*n på fanget hele tiden. Flaske/smokk/pupp tilgjengelig i opp og nedflyvning, men jeg har ikke hatt problemer med det.

Lykke til!!

Ikke ha med barn på fly??????? Nei, de greier seg jo fint hjemme de... Herregud!!!!!!!

Skrevet

:klappe: Som om jeg skulle sagt det selv! :sjarmor:

Hvorfor kan ikke ferien vente litt når dere akkurat har fått barn? Det er helt forferdelig for oss som ikke har barn å høre på en skrikende baby i timesvis på et fly.

Noen nybakte mødre får det for seg at verden skal rette seg etter dem fordi de har klart å lege et barn... Sorry, slik er det ikke!

Skrevet
:klappe: Som om jeg skulle sagt det selv!  :sjarmor:

Hvorfor kan ikke ferien vente litt når dere akkurat har fått barn? Det er helt forferdelig for oss som ikke har barn å høre på en skrikende baby i timesvis på et fly.

Noen nybakte mødre får det for seg at verden skal rette seg etter dem fordi de har klart å lege et barn... Sorry, slik er det ikke!

Hallo?? Hovedinnlegger skrev ikke at de skulle på ferie!! Skal man ikke få lov f.eks å besøke familien som bor på en annen kant av landet mens man har spebarn? :roll:

Og ikke alle babyer skriker ombord heller.

Skrevet

Ha barnet på fanget. Og pass på at det enten får pupp eller flaske ved oppstiging og nedstiging. Så går det så fint så.

GOD TUR!!!

Skrevet

Slike innlegg er faktisk bare for dumme til å bry seg om.:klaske:

Har reist med lillegullet vårt på en innenlands flyreise da hun var ca to måneder. Vi ville teste på en kortere flytur om vi "taklet" å fly før vi eventuelt drar på en lengre reise. Det gikk kjempebra! :klappe: Vesla sugde på smokk både på oppstigning og landing, og mesteparten av tiden sov hun, deilig beroliget av flyduren.

Vel hører det med til historien at vi har en baby som gråter lite og som vi kjenner oss rimelig trygge på at ikke vil skrike og "forstyrre" medpasasjerer unødig. Hadde ungen hatt kolikk, ville vi nok ikke turt å flydd med henne, selv om jeg egentlig mener at det måtte vært greit også.

At livet skal stoppe opp eller at man skal befinne seg i en slags unntakstilstand "bare" fordi man har fått barn, som jo er det mest naturlige ting i verden, nekter jeg å finne meg i. Elsker å reise, og kommer til å fortsette med det, selvfølgelig med større tilrettelegging og barnevennlighet enn før...

Til deg som skal fly; er det ledige plasser på flyet vil dere ganske sikkkert få et ekstra sete. Mannen, jeg og vesla fikk begge veier en 3-seters rad for oss selv selv om vi aldri spurte om det. Behagelig for oss, og sikkert greit for medpasasjerer som jo risikerer litt ekstra styr, selv om dette ikke var noe problem i dette tilfellet. ;)

Klem fra :)

Skrevet

Er ikke mitt barn/ikke jeg som skal ut å fly. Jeg spurte på vegne av svigerinnen min som må ut å reise fordi hun skal til legen i Trondheim. (Absolutt ikke noen FERIE.) Så det er bare en time flytur. Hvis det er noen som ikke greier å sitte en time på fly med et spebarn så er det det som burde holdt seg hjemme. Ja jeg vet det kan være irriterende med små barn som gråter, men man dør ikke av det. Dessuten er hun veldig rolig.

Vil jo påstå at det er mye bedre å ta et spebarn med på en times flytur i stede for 7timer på tog, som vil være alternativet til fly.

Skrevet

Godt forsøk. Ikke så glad i barn, kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...