AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #1 Skrevet 17. april 2022 Hvordan dekker dere behovene til hverandre? Jeg er ekstrovert og elsker besøk og mye folk rundt meg. Mannen min liker seg best i sitt eget selskap hjemme, med TV eller lesing. Han har heller ikke særlig behov for å snakke så mye om hverdagslige ting, og jeg føler meg ofte litt usynlig for han. Av og til litt ensom i selskapet hans faktisk. Noen med samme utfordringer? Noen tips? Anonymkode: 23840...5c6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #2 Skrevet 17. april 2022 Ja, kjenner meg veldig igjen med dette med å føle seg usynlig i en annens selskap. Han har veldig lite behov for mye sosial interaksjon med meg. Det har vært et problem for meg de 20 årene vi har vært sammen faktisk. Men nå som jeg har vært veldig syk over lang tid uten mulighet til samvær sammen er det muligens akkurat det som gjør at han holder ut 🤷♀️Jeg tror mye med min sykdom er kjipt for ham - men akkurat det å gå glipp av mye sosialt med meg hjemme klarer han langt bedre enn jeg gjør. Tror ikke en ekstrovert person hadde taklet dette i det hele tatt. Ang besøk må man jo bare enten møte folk annensteds, eller så får han velge om han er hjemme under ditt besøk eller finner på noe? Mannen min sosialiserer jo, han bare synes det er mer krevende enn meg. Jeg har hatt mye besøk hos meg - så får han styre seg selv og sitt. Anonymkode: 92c85...493
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #3 Skrevet 17. april 2022 Jeg er i trovert og manne ekstrovert. Hele det første året vi bodde sammen vurderte jeg å slå opp kun av den grunn, hver gang jeg bare ville være oss to og lage middag måtte han alltid invitere noen venner. Men vi har funnet løsning som funker (samboere i 12 år nå) noen ganger sier jeg ja og "ofrer meg" ellers reiser han ofte ut selv og er Sosial eller så reiser jeg vekk en helg eller går meg en lang tur i skogen. Fordi jeg vet venner og sosiale ting er viktig for han maser jeg aldri på han når han er borte. Han syntes dette funker kjempe fint. Vi syntes egentlig det er vinn vinn for begge. Jeg får mye alene tid som jeg trenger når han er sosial og ha får vært sosial. Men vi brukte litt tidlig mange samtaler enda gjevnlig så begge er fornøyd og ikke føler seg tilside satt. Kommunikasjon og ærlighet er viktig. Og ta opp temaet gjvnlig. Anonymkode: d8928...291 1
EmilieH Skrevet 17. april 2022 #4 Skrevet 17. april 2022 Jeg er introvert og han ekstrovert. Hvis jeg trenger alenetid trekker jeg meg bare unna enten ved å sove eller sitte med macen i den andre enden av sofaen. Det tar han helt fint. Kompiser møter han når han ønsker. Det styrer han helt selv. Vi har besøk hjemme hos oss også men ikke så mange av gangen. Mye folk over tid sliter meg ut og han tar hensyn. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan dekker dere behovene til hverandre? Jeg er ekstrovert og elsker besøk og mye folk rundt meg. Mannen min liker seg best i sitt eget selskap hjemme, med TV eller lesing. Han har heller ikke særlig behov for å snakke så mye om hverdagslige ting, og jeg føler meg ofte litt usynlig for han. Av og til litt ensom i selskapet hans faktisk. Noen med samme utfordringer? Noen tips? Anonymkode: 23840...5c6 Vi er begge introverte, men jeg er sosial av meg mens han er nesten asosial. Begge har behov for aleinetid og tid uten hverandre. Jeg ønsker å tilbringe mer tid med ham enn omvendt, men jeg "løser" det delvis ved å også være sosial med andre. Han på sin side kan iblant bli usikker på meg fordi det nesten ikke er noen som betyr særlig for ham utenom meg, mens jeg er knytt til bekjente, kolleger, familie og venner i tillegg til ham, altså han kan lure på om han betyr nok for meg og han har vært sjalu. Iblant savner jeg å ha felles venner eller tilbringe mye tid ilag, slik jeg hadde det med min ekstroverte eks. På den annen side er jeg aldri ensom med ham. Anonymkode: 37cf2...510
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå