Deluejente Skrevet 17. april 2022 #1 Skrevet 17. april 2022 Hei jeg 3 sønner. Da jeg var gravid med første brydde jeg meg ikke hva det ble. Med andre tenkte jeg det var best at det ble en gutt siden jeg var vant til å ha en gutt tredje gangen ønsket jeg det ble en jente men ble ikke skuffet når jeg fikk vite at det ble en gutt. Men jeg har gått ut av tellingen hvor mange ganger jeg har fått spørsmål kunne ikke du tenke deg en datter? Jeg synes det er følelsesmessig vanskelig som om jeg angrer fødselen mine gutter eller vil bytte dem ut? Hvordan har dere mammaer til 3 gutter det? 1 4
Sofakona Skrevet 17. april 2022 #2 Skrevet 17. april 2022 Hvem er det som spør deg om dette? Folk rundt deg eller deg selv? 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #3 Skrevet 17. april 2022 Deluejente skrev (5 minutter siden): Hei jeg 3 sønner. Da jeg var gravid med første brydde jeg meg ikke hva det ble. Med andre tenkte jeg det var best at det ble en gutt siden jeg var vant til å ha en gutt tredje gangen ønsket jeg det ble en jente men ble ikke skuffet når jeg fikk vite at det ble en gutt. Men jeg har gått ut av tellingen hvor mange ganger jeg har fått spørsmål kunne ikke du tenke deg en datter? Jeg synes det er følelsesmessig vanskelig som om jeg angrer fødselen mine gutter eller vil bytte dem ut? Hvordan har dere mammaer til 3 gutter det? Mamma til tre jenter her, fikk stadig høre at nå måtte vi prøve å få en gutt. Anonymkode: 744d0...f5d 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #4 Skrevet 17. april 2022 Folk som mangler sosiale antenner kommer med ubetenktsomme og flåsete kommentarer. Hev deg over det. Anonymkode: 0b9b8...3bb 8 1
Mango Skrevet 17. april 2022 #5 Skrevet 17. april 2022 Har to gutter, fått spørsmålet selv flere ganger. Hadde nok syntes det var ekstra stas med en av hver, men herregud. Er strålende fornøyd med de to jeg har. De har mye glede av hverandre, sparer mye penger på klær og tenker aldri at jeg ville byttet noen av de ut med en jente 😅 Opplever ikke spørsmålet som vanskelig. Kan selv tenke det om andre som får flere av samme kjønn, selvom jeg er i samme båt 😂 2
Deluejente Skrevet 17. april 2022 Forfatter #6 Skrevet 17. april 2022 Sofakona skrev (11 minutter siden): Hvem er det som spør deg om dette? Folk rundt deg eller deg selv? Jeg spør ikke samme som Mango kunne ikke tenke bytte dem ut og de har glede av hverandre. Folk rundt meg sist gang vi var på frokost i går et ektepar et barnløst ektepar var der også så konen til mannen kunne ikke de tenke seg en datter?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #7 Skrevet 17. april 2022 Huff, får ofte samme spørsmålet. Har selv to gutter. Ufølsomt å si sånt synes jeg. Anonymkode: 6f0e3...547 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #8 Skrevet 17. april 2022 Syns det er en skikkelig uting det der. Har to gutter selv, og har fått mange kommentarer på det. Er gravid med tredje nå, og folk forventer at jeg er ekstra glad nå som det "endelig" blir en jente. Akkurat som om guttene vi har fra før ikke er bra nok. Men er det jeg pleier å svare også (sikker litt frekt, men er så dritt lei av kommentarene) og at kjønn virkelig har null betydning for oss. Er ikke derfor vi ville ha et barn til 🙄 Anonymkode: c7dc1...b67 6 1
Kakaoen Skrevet 17. april 2022 #9 Skrevet 17. april 2022 Kjenner veldig igjen dette. Har også to gutter og gravid med barn nr 3. vet ikke kjønn enda. Men det er så utrolig mye mas om at nå kommer vel jenta! Og nå ønsker jeg meg vel ei jente? Håper på jente? Alle tror det blir jente.. Er igrunnen ganske sliten av maset. Jeg ønsker meg et friskt barn. Blir utrolig glad i barnet uansett hva det blir. Elsker guttene mine, tar gjerne en til. Vi skal snart få vite kjønn, og en del av meg gruer meg faktisk. Alle andre er så opptatt av dette at jeg føler de blir skuffet om det blir en gutt til. Jeg vil bare se at alt er ok inni der. Synd at det maset ikke gir seg når man er ferdig med å få barn også! Jeg personlig kunne aldri gått for å få enda et barn fordi jeg ønsket meg et spesifikt kjønn. 4 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #10 Skrevet 17. april 2022 Deluejente skrev (46 minutter siden): Hei jeg 3 sønner. Da jeg var gravid med første brydde jeg meg ikke hva det ble. Med andre tenkte jeg det var best at det ble en gutt siden jeg var vant til å ha en gutt tredje gangen ønsket jeg det ble en jente men ble ikke skuffet når jeg fikk vite at det ble en gutt. Men jeg har gått ut av tellingen hvor mange ganger jeg har fått spørsmål kunne ikke du tenke deg en datter? Jeg synes det er følelsesmessig vanskelig som om jeg angrer fødselen mine gutter eller vil bytte dem ut? Hvordan har dere mammaer til 3 gutter det? Jentemammaer blir spurt om det samme😣 Har du 2+ jenter kommer spørsmålet om gutteønske. Anonymkode: 5eb32...e86 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #11 Skrevet 17. april 2022 Dette er typiske kommentarer fra folk som ikke har folkeskikk. Det er nok mange fremdeles som ikke vet at man kan bestemme kjønnet selv. Anonymkode: ba089...84b 6 1
Thomasine Skrevet 17. april 2022 #12 Skrevet 17. april 2022 Har 3 gutter og ville ikke bytta noen av dem med noen andre! Det viktigste for alle burde være å få friske barn...mitt ene var ikke det og måtte opereres i tidlig alder. En tullete kommentar fra de som stiller slike spørsmål. På lik linje med de som spør om man har et favorittbarn?? Nei, selvfølgelig ikke!! Jeg elsker gutta mine like mye. ❤🥰 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #13 Skrevet 17. april 2022 "Stakkars deg, du har 3 barn og 3 gutter. Hvem skal hjelpe deg?" "Nå blir det jente?" I går mannens søster "det ville vært så fint for dere å få jente så ville dere kose med henne". Utallige ganger. Anonymkode: 95cde...16c
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #14 Skrevet 17. april 2022 Folk altså.. Jeg har en gutt fra før, og gravid med gutt igjen. Fikk spørsmål fra min mor om jeg ble skuffa.. Ble så sint..! Anonymkode: e86dd...d73
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #15 Skrevet 18. april 2022 Deluejente skrev (10 timer siden): Hei jeg 3 sønner. Da jeg var gravid med første brydde jeg meg ikke hva det ble. Med andre tenkte jeg det var best at det ble en gutt siden jeg var vant til å ha en gutt tredje gangen ønsket jeg det ble en jente men ble ikke skuffet når jeg fikk vite at det ble en gutt. Men jeg har gått ut av tellingen hvor mange ganger jeg har fått spørsmål kunne ikke du tenke deg en datter? Jeg synes det er følelsesmessig vanskelig som om jeg angrer fødselen mine gutter eller vil bytte dem ut? Hvordan har dere mammaer til 3 gutter det? Har en gutt og en jente, men kunne aldri finne på å si noe sånt. Hadde ikke brydd meg om jeg hadde kun henter eller gutter så lenge de var friske og alt var bra. Vi strevde også med å bli gravid så for oss var det ikke noe ønske. Men ett håp om ett barn. Og to er luksus. Ikke bry deg om hva andre sier. Gutter og jenter er fantastiske på hver sin måte. Anonymkode: 724ed...499
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #16 Skrevet 18. april 2022 Det skal du ikke bry deg om. Som om det var noe man kunne kontrollere. Noen folk er så utrolig dumme. Anonymkode: 9e045...1ef 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #17 Skrevet 18. april 2022 Vi fikk en av hver, da fikk vi kommentarer på at vi ikke trengte å få flere barn siden vi da hadde en av hver 🙄 Altså, hva er det med folk? Vi fikk en tredjemann, nesten på trass Anonymkode: 384f7...366 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #18 Skrevet 18. april 2022 Jeg har tre gutter, nå tenåringer. At folk sier slikt, har jeg da aldri brydd meg noe om! Det får da være måte på å være nærtakende. Ubetenksomt og unødvendig- ja. Men virkelig ikke noe å henge seg opp i. Jeg ville ikke byttet bort guttene mine for akt i verden, men jeg skal innrømme at jeg hadde en liten sorgprosess da en ultralyd nr to viste at tredje var gutt også (vi trodde i én mnd at det var jente). Det var ikke fordi vi skulle ha en gutt til, men fordi jeg på en måte "mistet" jenta jeg hadde snakket til i magen i en mnd.. Makes sense? Også det å innse at jeg aldri kom til å få noen jente, var litt tøft der og da. Anonymkode: a2157...eba 1
Deluejente Skrevet 18. april 2022 Forfatter #19 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har en gutt og en jente, men kunne aldri finne på å si noe sånt. Hadde ikke brydd meg om jeg hadde kun henter eller gutter så lenge de var friske og alt var bra. Vi strevde også med å bli gravid så for oss var det ikke noe ønske. Men ett håp om ett barn. Og to er luksus. Ikke bry deg om hva andre sier. Gutter og jenter er fantastiske på hver sin måte. Anonymkode: 724ed...499 Det er de så heldig du er strevde bli gravid så fikk du 2 for oss tok det et år bli gravid første andre ble født 22 mnd senere de er 9 og 11 siste der prøvde vi i 2 år han er 4. Min svigermor giftet seg da hun var 23 de hadde gitt opp få egne barn satte i gang prosessen adopsjon og så ble hun gravid da min mann ble født tenkte de at de ikke fikk flere men på hans 10-åring dag kom tvillinger så de 3 eldste er født samme dag. Da tenkte de at de ihvertfall ikke får flere men 18 mnd senere kom den siste så forstår frustasjonen ikke få barn. Samt gleden overaskelsen 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #20 Skrevet 18. april 2022 Deluejente skrev (5 minutter siden): Det er de så heldig du er strevde bli gravid så fikk du 2 for oss tok det et år bli gravid første andre ble født 22 mnd senere de er 9 og 11 siste der prøvde vi i 2 år han er 4. Min svigermor giftet seg da hun var 23 de hadde gitt opp få egne barn satte i gang prosessen adopsjon og så ble hun gravid da min mann ble født tenkte de at de ikke fikk flere men på hans 10-åring dag kom tvillinger så de 3 eldste er født samme dag. Da tenkte de at de ihvertfall ikke får flere men 18 mnd senere kom den siste så forstår frustasjonen ikke få barn. Samt gleden overaskelsen Helt sant. Da blir du glad uansett hva du får. Så lenge du klarer det. Folk burde være mer grei med hverandre Anonymkode: 724ed...499
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå