Gå til innhold

Anbefal telt til familie? Tur i skog og på fjell.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi er en familie på fem som frem til nå har hatt to ulike telt med på tur, og fordelt oss i dem. Men har noen et telt å anbefale som er stort nok til to voksne og tre barn? Det må være mulig å ha med seg på tur (altså ikke et slikt svært telt som brukes på campingplass, men et som er lett og egnet for friluftsliv). 

Anonymkode: cb4ed...474

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bergans wiglo, og er strålende fornøyd med det 

Anonymkode: 8dfdf...00b

AnonymBruker
Skrevet

Helsport har gode telt i en ok prisklasse. Fjellheimen 6 camp veier litt over 5 kilo. Går dere for Fjellheimen Superlight veier det 2,5 kilo. 
Helsport sitt Lofoten Trek er også et godt telt. Koster mindre enn Fjellheimen og veier 4,9 kilo. 
Jeg har Fjällraven Abisko dome. Veier 3,7 kilo, men det er et 3-manns telt. 

Alternativt for dere, om dere ikke telter på vinteren, er å se etter en rimelig lavvo - som ikke er så tung å bære. Gjerne med bare ytterduk. 

Anonymkode: ae24e...13b

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke spesifikk anbefaling, men det er veldig ok med flere rom. Og greit med et "felles" rom hvor sekker kan oppbevares. 

Sånn egentlig vil jeg heller anbefale lavvo. Høyt under taket, man kan stå, ha vedovn og god plass. Det finnes lette lavvo.

Anonymkode: 4ea1b...e04

AnonymBruker
Skrevet

Bergans wiglo! Har det selv, og elsker det. Finnes i to størrelser, hadde valgt den største når dere er så mange. 

Anonymkode: 89423...abc

AnonymBruker
Skrevet

Lavvo er ok, og man trenger ikke sette inn ovn.

Anonymkode: e5f79...6cf

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke fortsette med to telt? Vi har et Helsport Lofoten Trek 5

https://www.helsport.com/no/telt-og-tarp/3-sesong/lofoten-trek-5-camp/?code=7029981043892&market=hels_no&gclid=EAIaIQobChMIsbm_to-c9wIVYQjmCh3NfgFhEAQYAiABEgL6XfD_BwE

Vi er 4 stk pluss en liten hund. Stort fortelt. Skulle nok klart å skvise inn et barn til der, men er det større barn blir det nok trangt til fem. Grei vekt på ca 5 kg.

Du vet sikkert at når det gjelder antall personer bør du trekke fra en når det gjelder antall personer som oppgis? Dvs at et 3-mannstelt "egentlig" er et 2-mannstelt.

Anonymkode: 1d574...303

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for veldig gode tips! Lavvo har jeg ikke en gang tenkt på. Det skal jeg sjekke opp i. Takk! 

ts. 

Anonymkode: cb4ed...474

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...