Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker tradisjoner, og kunne tenkt meg en tradisjon med samboeren min i påsken. Nemlig det å få og gi påskeegg. Det er jo så koselig. 
I fjor fikk jeg bilde av alle venninnene mine som fikk påskeegg av mannen sin. Jeg følte på en skikkelig tristhet da, for jeg fikk ingen. Det er ikke slik at jeg forventet det. Men det var litt sårt å se at disse mennene gjorde en slik ting for dem, mens min ikke tenkte over det engang. Kall meg barnslig, jeg er kanskje det. Jeg bare synes det er så utrolig koselig. 
I år håpet jeg jo litt på å få det, siden han fikk vite at det gjorde meg litt trist i fjor. Men jeg fikk ingenting, ga derimot han ett. 

Så det jeg lurer på.. Hvor vanlig er dette med å gi og få påskeegg av sin bedre halvdel? 

Anonymkode: 11cb2...cbb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri skjedd, og har ikke sett venner som har det som tradisjon heller.

Minnet du han på det litt før påska, at du håpet å få i år? Hadde du tenkt å gi til han også? Husk at å hinte for et år siden er glemt for lengst.

Anonymkode: 9b907...c91

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min er borte på jobb i påska, men jeg hadde ikke fått noe påskeegg om han var hjemme heller. 

Anonymkode: e4c86...607

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir alltid til mannen min. Noen år jeg ikke har gjort det, og da har han kommentert det.. Jeg har derimot aldri fått. 

Skjønner hvordan du tenker. Jeg føler det samme selv. Men det er jo egentlig ikke selve påskeegget som er greia , men det som det symboliserer : omtanke , at man blir sett / satt pris på osv. 

Mannen min er ikke så flink på disse tingene ellers i året , som gjør det ekstra sårt og synlig denne dagen. Særlig hvis jeg ser at andre får. Hadde han vært flinkere på det ellers i året , hadde jeg nok ikke brydd meg så mye. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aldri skjedd, og har ikke sett venner som har det som tradisjon heller.

Minnet du han på det litt før påska, at du håpet å få i år? Hadde du tenkt å gi til han også? Husk at å hinte for et år siden er glemt for lengst.

Anonymkode: 9b907...c91

Nei, jeg gjorde ikke det. Men når jeg ga han påskeegg tok han opp dette med at jeg ble litt nedfor ett år. Så han sa noe som "oi, jeg har ikke noe påskeegg til deg. Og du som hadde så lyst på det sist år". Så han hadde nok glemt det. Men han kunne også ordnet det igår. Ga han sitt på fredag. 
Det er likevel over nå. Så nå er jeg bare nysgjerrig :)

AnonymBruker
Skrevet
Prelunia skrev (1 minutt siden):

Jeg gir alltid til mannen min. Noen år jeg ikke har gjort det, og da har han kommentert det.. Jeg har derimot aldri fått. 

Skjønner hvordan du tenker. Jeg føler det samme selv. Men det er jo egentlig ikke selve påskeegget som er greia , men det som det symboliserer : omtanke , at man blir sett / satt pris på osv. 

Mannen min er ikke så flink på disse tingene ellers i året , som gjør det ekstra sårt og synlig denne dagen. Særlig hvis jeg ser at andre får. Hadde han vært flinkere på det ellers i året , hadde jeg nok ikke brydd meg så mye. 

Det er noe med det du sier her. Omtanke, og at man blir sett. Gjort litt ekstra for på en måte. For hverdagen er jo ikke så spennende i seg selv med jobb og det som er. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min er borte på jobb i påska, men jeg hadde ikke fått noe påskeegg om han var hjemme heller. 

Anonymkode: e4c86...607

Takk for svar :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så det jeg lurer på.. Hvor vanlig er dette med å gi og få påskeegg av sin bedre halvdel? 

Aldri gjort.

Vi kjøper en Haug med godteri og fyller hvert vårt og unga sine.

samme med julestrømpe.

Adventskalender er forbeholdt unga.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri forventet. Merkelig av en voksen å bli skuffet for dette synes jeg. Fryktelig tristhet? Du forventer for mye.

Vil du ha påskeegg får du være tydelig å si det. 

Anonymkode: 0583f...823

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

nei, kjøper godteri jeg liker selv! 

Anonymkode: a4e86...a7f

AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri - men vi lager et stort sammen og gjemmer det sammen med barnas i forbindelse med påskeggjakten 😂

Anonymkode: 67ed4...447

Skrevet

Han ordner julestrømpe, jeg ordner påskeegg 🐣 er ikke alle år vi gjør like mye uttav det - det er ikke vært år det havner i strømpa eller i egget, men innholdet blir kjøpt 🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg elsker tradisjoner, og kunne tenkt meg en tradisjon med samboeren min i påsken. Nemlig det å få og gi påskeegg. Det er jo så koselig. 
I fjor fikk jeg bilde av alle venninnene mine som fikk påskeegg av mannen sin. Jeg følte på en skikkelig tristhet da, for jeg fikk ingen. Det er ikke slik at jeg forventet det. Men det var litt sårt å se at disse mennene gjorde en slik ting for dem, mens min ikke tenkte over det engang. Kall meg barnslig, jeg er kanskje det. Jeg bare synes det er så utrolig koselig. 
I år håpet jeg jo litt på å få det, siden han fikk vite at det gjorde meg litt trist i fjor. Men jeg fikk ingenting, ga derimot han ett. 

Gi beskjed om at du har lyst på. Minn han på det på en blid måte før påsken. Hvert år. Jeg er sikker på at de fleste bildene du ser av påskeeggene, så har de avtalt å kjøpe påskeegg til hverandre. Jeg tror ikke ALLE de mannfolka helt av seg selv har funnet ut at de skulle overraske damene sine med påskeegg.

Anonymkode: 7edfa...153

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg gir til barna og til mannen hvert år. Har nevnt at det hadde vær kos å få påskeegg og en gang.. I år fikk jeg :)

Det er ikke å få men at han bryr seg nok til å gi av seg selv ikke bare få!

Anonymkode: f2328...d87

Skrevet

Herregud, hvor skal det stoppe?

Ta et bilde av et påskeegg og legg ut på sosiale medier og skriv "se hva jeg fikk av finingen min". Done!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Prelunia skrev (15 timer siden):

Toppen av frekkhet å klage på å ikke ha fått påskeegg et år når han selv aldri har gitt til deg! Blir helt sjokkert over hvor ego enkelte mannfolk er! 

Anonymkode: 22709...e83

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er voksen. Påskeegg er for barn.

Anonymkode: 99b16...f61

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk alltid påskeegg som barn, har aldri tenkt noe videre på det etter at jeg ble voksen.

Anonymkode: cd64e...fb2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøper påskeegg til hverandre 🥰 Har vært sammen i 2 år og er flink på å «feire» eller vise at man bryr seg på slike småting eller dager, som eksempel valentines, 1 års dag, 2 års dag, om noe stort skjer i livet som eksempel ny jobb og lignende. Veldig glad for min kjæreste er slik siden jeg liker å gjøre slikt for han også. 

Anonymkode: 5c1d9...6f8

AnonymBruker
Skrevet

Nei, han får et kjempestort på jobb som vi deler, det får holde 😊 

Anonymkode: 3b9d9...b6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...