Gå til innhold

Når andre foreldre ikke oppfører seg greit

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vårt barn/ ungdom har skole vegring og har ikke vært på skolen på mange uker før påske. Vi jobber med saken, skole, bup, helse osv. tidligere elsket han skolen, masse venner, aktiv i fotball, klatring og en en del av gjengen. 
Det jeg synes er vanskelig er foreldrene på trinnet. 
Jeg har prøvd å snakke med noen av de og forklare situasjonen, men opplever at de egentlig bare trekker seg unna eller har nok med sitt. Vi opplever at enkelte av disse mødrene stopper opp og bare stirrer på vår sønn når vi ser de på butikken, jeg sier bare hei og er som vanlig, men de vare stirrer på han. 
Min sønn opplever dette ubehagelig.. forklarer til han at de kanskje bare ser på han fordi de ikke kjenner han igjen da han har strekt seg så mye o.l  I går var jeg ute med noen venninner, og ei av mødrene (som jeg ikke kjenner) kommer bort til meg full og beskylder meg for å være dårlig forelder siden gutten vår ikke er på skolen. Det var skikkelig ubehagelig. 
Jeg ringte henne i dag, og sa det var ubehagelig at hun oppsøkte leg på den måten ute på en restaurant og at hvis hun ønsker en samtale, og føler hun kan bidra med noe er hun velkommen hot på en kaffe. Da var jeg vanskelig og lagde «drama»  Er så skuffet. 
Mange av mødrene har jeg kjent gjennom årevis med fotball, skolen, klatring osv. Nå når vi har ei krise får vi bare blikk, og ingen tar kontakt og spør. Men det er tydeligvis snakk mellom mødrene. 
Skolevegringen er et resultat av utestenging, og det har bare vakket på seg. Vi får god hjelp, men dette tar tid.

Synes dette er fryktelig vanskelig, og føler meg alene i foreldregruppen. 

Anonymkode: 8172e...66e

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kaldt samfunn og ekstremt ego foreldre - har ingen tåd men vil sende en klem og si det finnes et eget varmt sted for slike folk..  for deres del håper jeg de slipper innse egen adferd! 

Anonymkode: 47394...94b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo håpe på et snev av samvittighet - utestengelsen kommet jo fra et sted. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kaldt samfunn og ekstremt ego foreldre - har ingen tåd men vil sende en klem og si det finnes et eget varmt sted for slike folk..  for deres del håper jeg de slipper innse egen adferd! 

Dette er så vondt at det er helt ubeskrivelig. 
nesten så jeg er på kanten til å bli deprimert. 

Skrevet

Høres helt merkelig ut, er alle foreldrene like ræva? Er det ingen av de som har barn som var med ditt barn før som er brukbare i denne situasjonen? Høres jo helt jævlig ut, bor dere på et lite sted?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig brøler det der av hun på fylla! Pinlig kommentar! Jeg tror jeg hadde snerret tilbake.... " Jøss, trodde ikke det var noen foreldre på trinnet som hadde alkoholproblemer? " 😅😅😅

Anonymkode: 18d73...9f7

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skikkelig brøler det der av hun på fylla! Pinlig kommentar! Jeg tror jeg hadde snerret tilbake.... " Jøss, trodde ikke det var noen foreldre på trinnet som hadde alkoholproblemer? " 😅😅😅

🙄

Anonymkode: a9094...3cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

🙄

Anonymkode: a9094...3cd

Så man reder ligger man, 😁😁

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også hatt en skolevegrer, og det føltes lenge som foreldrene fryktet at det skulle være smittsomt. Faktisk. 

Anonymkode: 813eb...ec5

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 timer siden):

Høres helt merkelig ut, er alle foreldrene like ræva? Er det ingen av de som har barn som var med ditt barn før som er brukbare i denne situasjonen? Høres jo helt jævlig ut, bor dere på et lite sted?

Egentlig ikke uvanlig, Kjenner til nok av saker med utestengelse og mobbing, men deres pode er jo ikke problemet. Merkelig nok må jo noen av disse ungene faktisk være problemet for utestengelse og mobbing hadde jo aldri vært ett problem om ikke. 

Anonymkode: 49aef...40b

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig spesielt å beskylde den som tar dette opp på en voksen måte, for å lage «drama». Det er vel heller den som må drikke seg til «mot» og slenger med leppa i fylla, som står for den biten.

Skjønner at slike foreldre avler barn som utestenger. 

Anonymkode: d59ae...2c5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er så vondt at det er helt ubeskrivelig. 
nesten så jeg er på kanten til å bli deprimert. 

Det er vanlig for mødre å bli psykisk dårlig nàr deres barn er psykisk dårlig. Men det som har hjulpet dem er bup..håper dere får god hjelp der. Andre foreldre? Vel. Ikke alltid det er hjelp å få av dem nei. 

Anonymkode: d10e9...a3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er vanlig for mødre å bli psykisk dårlig nàr deres barn er psykisk dårlig. Men det som har hjulpet dem er bup..håper dere får god hjelp der. Andre foreldre? Vel. Ikke alltid det er hjelp å få av dem nei. 

Anonymkode: d10e9...a3b

Over tid så ja.. en blir oppgitt, fortvilt, maktesløs og bekymret. Over tid tærer det så mye på at en kan bli dårlig selv. 
Når barna våre ikke har det bra, har heller ikke vi foreldre det bra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...