Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt kjent med ei flott dame i løpet av vinteren. Hun er, som meg,  i midten av tredveårene. Vi har samme interesse for friluftsliv og har vært mye på tur sammen. Føler vi matcher veldig bra. Vi liksom på samme plass i livet i forhold til jobb og økonomi. Vi har truffet vennene til hverandre og det har fungert kjempefint.

Jeg tenkte derfor vi nærmet oss å ta forholdet et skritt videre og tok det opp med henne. Fikk meg en overraskelse som jeg synes er litt vanskelig å forholde meg til. Hun var i utgangspunktet positiv til dette, men det fulgte en "pakke" med på kjøpet. Hun har i mange år hatt et forhold til en nesten 20 år eldre gift mann som hun ikke hadde tenkt å avslutte. De traff hverandre via jobb og treffes noen ganger i året. De har vært sammen ei helg i den perioden vi har "datet". Hun fortalte at den forrige kjæresten hennes hadde godtatt dette og det var ikke derfor det hadde blitt slutt. Hun regner seg ikke som poly, men forholdet til denne mannen er så sterkt og gir henne så mye at hun vil fortsette det.

Min første innskytelse var å avslutte det vi holder på med og gå videre. Men ting er aldri helt enkelt. Hun valgte å være ærlig med meg om dette og jeg vet jo at åpne og halvåpne forhold kan fungere. Har aldri tenkt at det var et alternativ for meg, men er i tvil nå.

Anonymkode: a4451...446

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er kun du som vet hva du føler om dette. Følg magefølelsen. Men er dere på samme sted ellers? Ang hva dre ønsker av et forhold og fremtiden? Barn/ikke barn feks?

Anonymkode: 49e0e...618

AnonymBruker
Skrevet

35 år gammel kvinne.. Det var du som måtte spørre om å ta forholdet videre. Avhengig av sex med 20 år eldre mann som hun må ha visst var gift før de hadde sex..  Her trår du inn i et minefelt om du har noe håp om A4 familieliv i alle fall

Anonymkode: 3733d...955

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

35 år gammel kvinne.. Det var du som måtte spørre om å ta forholdet videre. Avhengig av sex med 20 år eldre mann som hun må ha visst var gift før de hadde sex..  Her trår du inn i et minefelt om du har noe håp om A4 familieliv i alle fall

Anonymkode: 3733d...955

Enig her. Hvis du ser for deg at dette kan funke om 5 år, så go for it. 
Men at du allerede spør her, viser at du egentlig ikke syntes noe om det.

Ville gått videre. Dropp det å stille ultimatum, gtfo før det blir for seriøst. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja… det er mange faktorer her som er viktige for at jeg skulle klart å ta en avgjørelse. Dersom dette er en kvinne jeg ville hatt barn med, så ville jeg ikke gått inn i en dypere relasjon med henne.

hva tenker hun om at du kan ha en kvinne på si? Hvilke begrensinger har hun evt for deg? Får du «lov» kun når hun skal møte ham, eller er du «fri» til p gjøre det du vil, når du vil?

Ser du for deg et samboerskap på sikt? Gjør hun det? Hvilke regler skal evt gjelde da? Vil hun potensielt avslutte forholdet med den andre mannen dersom du skulle vise seg å være «the one» (samboer, ekteskap, leste kjærlighet osv.)?

han er 20 år eldre, for meg er det litt ekkelt, men et spørsmål det ville være viktig for meg å få avklaring på er hvorfor de ikke er sammen om relasjonen er så sterk? Hvorfor har han ikke forlatt sin kone? Hva vet kona hans (om kona ikke vet, sier det mye om moralen til hun du dater)? Hva er det med ham som gjør at din date er villig til å gå glipp av et ekte forhold med en potensiell partner? Hvorfor er deres relasjon som sterk?

og til sist; hva skjer om/når deres forhold avsluttes? Får hun kjærlighetssorg? Går hun i kjelleren? Det er vanskelig å skulle trøste/støtte sin partner fordi elskeren hennes dør (aldersforskjellen er stor), eller gjør det slutt. Hvordan vil dette påvirke deres relasjon?

ikke enkelt det her, nei. I utgangspunktet ville jeg vært åpen for å gå videre med forholdet dersom jeg kunne slå meg til ro med hennes svar og jeg hadde friheter til utfoldelse utenfor forholdet, jeg også. Samtidig ville jeg nok følt jeg usikker fordi hun helt tydelig mener jeg ikke kan dekke hennes fysiske og psykiske behov i et forhold.

Anonymkode: 47dbd...f1f

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt en tenkepause her. Og selv om vi har hatt en fin vinter er jeg nok litt for tradisjonell for et sånt opplegg.

Har selvfølgelig snoket litt og funnet ut hvem det er snakk om. Og det er snakk om en både kjekk og vellykket fyr. Kona er kronisk syk, så det er nok noen avtaler på den siden også. Har også funnet ut at hun jeg dater er venn med kona hans på et sosialt medium. 

Selv om jeg skjønner noe av greia her, blir nok dette for komplisert for meg.

Anonymkode: a4451...446

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...