Gå til innhold

Foreldre med små barn på lang flytur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom nettopp hjem fra noen timers flytur og under hele turen var det 2-3 babyer som skrek hele tiden. 

Foreldrene er stressa og folk rundt er irritert og lei over skrikinga. Det høres ikke ut som de stakkars babyene hadde det bra. Det jeg lurer på er hvorfor man både vil seg selv, babyen og alle andre rundt så vondt? Hva med å vente til barnet er litt større og kan kommunisere fint med mamma og pappa? 

Jeg skjønner at noen må jo reise for å treffe familier, men er en sydentur verdt noen timers pining for barnet? Jeg får så vondt av de barna. Under flyturen, hadde jeg at av de på fanget og underholdt barnet, mens moren fikk litt pusterom. 

Vi har barn selv og vi har utsatt ferieturer med barn til utlandet pga stresset det medfører for barna og alle andre. 

Anonymkode: 31a9f...716

• Liker 15
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

var det opp til meg hadde fly vært forbudt for barn

Anonymkode: f5eb4...be9

• Liker 15
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kom nettopp hjem fra noen timers flytur og under hele turen var det 2-3 babyer som skrek hele tiden. 

Foreldrene er stressa og folk rundt er irritert og lei over skrikinga. Det høres ikke ut som de stakkars babyene hadde det bra. Det jeg lurer på er hvorfor man både vil seg selv, babyen og alle andre rundt så vondt? Hva med å vente til barnet er litt større og kan kommunisere fint med mamma og pappa? 

Jeg skjønner at noen må jo reise for å treffe familier, men er en sydentur verdt noen timers pining for barnet? Jeg får så vondt av de barna. Under flyturen, hadde jeg at av de på fanget og underholdt barnet, mens moren fikk litt pusterom. 

Vi har barn selv og vi har utsatt ferieturer med barn til utlandet pga stresset det medfører for barna og alle andre. 

Enig! Har 3 barn selv og tok kun helt nødvendige, korte flyturer mens de var baby. Kunne ikke falt meg inn å ta med en baby til syden.

Anonymkode: fb293...63a

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen burde reise på påskeferie med fly. Det er miljøsvineri av verste sort. Det gjelder voksne som barn.

Anonymkode: b1182...2a5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg trodde de færreste flyr med småbarn med mindre de må. Vet du sikkert at de var på ferie?

Jeg takler ikke skrikende unger på fly og har alltid med meg støydempende headset og flyr business hvor det i alle fall er mindre sjanse for skrikende unger.

Anonymkode: f5a8f...399

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig! Har 3 barn selv og tok kun helt nødvendige, korte flyturer mens de var baby. Kunne ikke falt meg inn å ta med en baby til syden.

Anonymkode: fb293...63a

Takk. 

Jeg fikk jo med meg at folk rundt sukket og uffet seg for barnet som skrek. Da forstår jeg virkelig ikke at foreldrene orker den turen. Så små barn har heller ingen glede av sydenturen. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg trodde de færreste flyr med småbarn med mindre de må. Vet du sikkert at de var på ferie?

Jeg takler ikke skrikende unger på fly og har alltid med meg støydempende headset og flyr business hvor det i alle fall er mindre sjanse for skrikende unger.

Anonymkode: f5a8f...399

Jada, de var på ferie. 

Vi har selv familie i utlandet og de måtte fly til Norge for å besøke oss, for det var ikke aktuelt å ta med babyen på en lang flyreise.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt flere lengre turer med baby og barn og det har gått helt fint. Knapt nok et knyst ut av dem. Valgt natteflygninger på de lengste turene over til usa og tilbake igjen. Har hatt ammepute og babykurv på fanget frem til de var nærmere 2 år. Bæresele eller trille ut av flyet og babyen har alltid sovet hele veien frem. Alt handler om å legge til rette. Mat, kos, søvn, smokk og leker (+iPad). Å velge dagflygninger er bare å be om hylekor med stressa foreldre og folk som støyer.

Anonymkode: 7ab88...8d5

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid noen barn som gråter på fly. Og så er det folk som drikker for mye, presser seg frem, er skikkelig trege, hoster, går barbeint osv.. hvis man skal ut å fly så vet man jo hva man går til! Spesielt om det var en klassisk sydentur. Synes faktisk ikke en kan klage på noe som man helt frivillig blir med på.

Om du ikke liker får du bli hjemme, kjøre egen bil eller spare opp til privatfly.

Anonymkode: 358bf...2bb

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

var det opp til meg hadde fly vært forbudt for barn

Anonymkode: f5eb4...be9

Ikke forbudt, men det burde være mulig å bestille barnefrie flyginger

Anonymkode: 0088f...ad1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen timer på fly der babyen ikke trives er en liten pris å betale, tenker jeg. De har det neppe vondt, (med mindre de har ørebetennelse). Små barn kan hyle ganske bra uten at de har det vondt. 

Anonymkode: ed284...b97

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det er verre å observere de stressete foreldrene styre på enn at barna er urolig/gråter. Noen blir jo helt overstresset, styrer på. Reiser seg opp og ned. Går frem og tilbake i midtgangen. Hysjer hele tiden på babyen som om babyen forstår hysj. Holder på med rangler og andre leker. Synger. Bysser/vugger. 
Generelt overstimulerer små barn. Barna blir ikke roligere av at foreldrene stresser og blir småirritert på barnet pga urolighet. Hva forventer foreldre ved en flytur/reise med barn? Barnet kan være urolig ja. Men da må nesten foreldrene forsøke å holde roen. Det tror jeg kan gagne både foreldre kg barnet mer enn å prøve all verdens triks for å roe ned.

Og ja, jeg har barn. Har også flydd med barn. Har vært noe urolighet og øreverk på barnet/babyen. Men vi har holdt roen både før, under og etter flyturen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er verre å observere de stressete foreldrene styre på enn at barna er urolig/gråter. Noen blir jo helt overstresset, styrer på. Reiser seg opp og ned. Går frem og tilbake i midtgangen. Hysjer hele tiden på babyen som om babyen forstår hysj. Holder på med rangler og andre leker. Synger. Bysser/vugger. 
Generelt overstimulerer små barn. Barna blir ikke roligere av at foreldrene stresser og blir småirritert på barnet pga urolighet. Hva forventer foreldre ved en flytur/reise med barn? Barnet kan være urolig ja. Men da må nesten foreldrene forsøke å holde roen. Det tror jeg kan gagne både foreldre kg barnet mer enn å prøve all verdens triks for å roe ned.

Og ja, jeg har barn. Har også flydd med barn. Har vært noe urolighet og øreverk på barnet/babyen. Men vi har holdt roen både før, under og etter flyturen. 

Det er lett med de holdningene du ser her i tråden. Når man føler at hele flyet hater en, så er det ikke bare bare. De gjør jo ikke dette fordi det er gøy, deprøver bare så godt de kan. 

• Liker 13
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er alltid noen barn som gråter på fly. Og så er det folk som drikker for mye, presser seg frem, er skikkelig trege, hoster, går barbeint osv.. hvis man skal ut å fly så vet man jo hva man går til! Spesielt om det var en klassisk sydentur. Synes faktisk ikke en kan klage på noe som man helt frivillig blir med på.

Om du ikke liker får du bli hjemme, kjøre egen bil eller spare opp til privatfly.

Anonymkode: 358bf...2bb

Ts her. 

Ja, det er frivillig, men hvor godt har de barna som skriker konstant i mange timer. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Reiser man kollektivt så må man tåle mennesker og akseptere at babyer faktisk også er mennesker. Får skaffe deg privatfly om du er så privilegert som du føler deg.

Anonymkode: 2085f...756

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er lett med de holdningene du ser her i tråden. Når man føler at hele flyet hater en, så er det ikke bare bare. De gjør jo ikke dette fordi det er gøy, deprøver bare så godt de kan. 

Nettopp. Så hvorfor utsette seg selv og barnet sitt for dette? Jeg selv fikk vondt på foreldrenes vegne. Det var også derfor jeg hadde det ene barnet på fanget for under flyturen. 

TS. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her. 

Ja, det er frivillig, men hvor godt har de barna som skriker konstant i mange timer. 

Skriking er den eneste måten de får uttrykt seg på, er ikke sikkert de har det så fælt. De kan skrike fordi de kjeder seg også. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Så hvorfor utsette seg selv og barnet sitt for dette? Jeg selv fikk vondt på foreldrenes vegne. Det var også derfor jeg hadde det ene barnet på fanget for under flyturen. 

TS. 

Fordi jeg ikke lar livet mitt dikteres av surpumper som ikke tåler at barn finnes i samfunnet. Det hadde jo vært å la dem vinne om jeg skulle la barnehatere diktere om jeg fikk dra på ferie eller ikke.   Ferien er jo vel verd de evt. timene på føy der jeg stresser, men må minne meg selv på at dette går bra! 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Neida, jeg ser den. Men så er det noe med å klare å lukke slikt ute. Jeg tror alle foreldre vet at det ikke er populært med hyling og gråt en hel flytur. Så man vet før man går på flyet at man kan få skulende blikk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Wow her var det mange perfekt folk og antageligvis uten barn...

Ja barn gråter på fly...de kan være redde, få vondt i ørene, trøtte, sliten..og 100 andre grunner...

Jeg har selv 2 barn og reist med de fra de var 1 år...ja de gråt..men vi gjorde alt vi kunne. Og vi fikk alltid en fin fly tur og flott ferie.

Det er slike personer som ts og andre her inne som gjør oss foreldre stresser på flyet...deres blikk og visking... For vi gjør alt for at vi ikkje skal bry dere..

Men med den holdningen dere har så tror jeg ikke gidder mer... For hadde det vært for dere skulle vi foreldre aldri flydd..helst ikke for barna var 18 år.

Akkurat som dere barneløse personer her inne er perfekte på flyet.

Anonymkode: 9f783...d32

• Liker 8
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...