AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #1 Del Skrevet 17. april 2022 Jeg er 180 høy, veier 88 kilo. Jeg startet med trening for ca 3 uker siden. Jeg trener styrke og cardio og har et godt skjema jeg følger. Men jeg trenger lit råd fra noen som kan dette her inne:) jeg vil gå ned 10 kilo men det spiller ingen rolle om det tar tid. Jeg har kuttet ut snop som jeg før spiste hvar dag. Spiser kanskje lit små godt på lørdager men ikke mer en det. er dette en ok lunsj? kylling med matfløte 15%, fullkornspasta, lit creme freiche og broccoli. er det innafor å spise lit creme freiche ? Hva med matfløte? Jeg elsker dette i sauser. Vet ikke om jeg klarer meg uten Ellers har jeg et variert kosthold spiser både fisk, kjøtt, kylling. Uten sauser og med sauser. Anonymkode: 5c7ce...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #2 Del Skrevet 17. april 2022 Det er umulig å svare på det alene. Det kommer an på hvor mye du spiser ellers og om du totalt ligger i kaloriunderskudd. Anonymkode: 22e40...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #3 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er umulig å svare på det alene. Det kommer an på hvor mye du spiser ellers og om du totalt ligger i kaloriunderskudd. Anonymkode: 22e40...9a3 Jeg er 30 og spiser mellom 1600-2000 kcal per dag tipper jeg på? idag: frukost: 2 egg, 1 grov brøskive med leverpostej og agurk på middag: pasta+ kyllingsausen og brokkoli som jeg skrev ovenfor. Spiste en tallerken. Ikveld tenker jeg kanskje noe extra, kanskje en liten aktivia yougert. idag trente jeg sykkel intervall tung økt Dette er typ det jeg spiser var dag. Iblandt spiser jeg lax med potet , grønnsaker, og lit hvitsaus. Spiser ofte 1 portion til middag. tipper på ca 1600-2000 kcal per dag Anonymkode: 5c7ce...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #4 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er umulig å svare på det alene. Det kommer an på hvor mye du spiser ellers og om du totalt ligger i kaloriunderskudd. Anonymkode: 22e40...9a3 Men er det ok å spise fett? Leste på sats at en ska unngå creme freiche og fett og bytte ut mot annet fett. Uansett kcal inntak Anonymkode: 5c7ce...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #5 Del Skrevet 17. april 2022 Min take: Hvis du spiser ordentlig mat kan du egentlig bare følge sultfølelsen. Med ordentlig mat tenker jeg mest mulig "ren" og ikke prosessert. Type entrecote stedet for pølser, frukt i stedet for juice osv. Trening pleier å gjøre folk sultne, og da er det fint å spise noe proteinrikt som bidrar til metthet og bygger muskler. Selv trives jeg best uten karbohydrater og ville derfor droppet pastaen. Anonymkode: 7cd38...6fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #6 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er umulig å svare på det alene. Det kommer an på hvor mye du spiser ellers og om du totalt ligger i kaloriunderskudd. Anonymkode: 22e40...9a3 🤔 veninna mi trener og har gått ned i vekt, men hun spiser langt mye mer en hva hun gjorde før. Og hun har gått fra feit til fit. Hun spiser mye samme mat som jeg spiser. Hun teller ikke kcal uten spiser deg mett Anonymkode: 5c7ce...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #7 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min take: Hvis du spiser ordentlig mat kan du egentlig bare følge sultfølelsen. Med ordentlig mat tenker jeg mest mulig "ren" og ikke prosessert. Type entrecote stedet for pølser, frukt i stedet for juice osv. Trening pleier å gjøre folk sultne, og da er det fint å spise noe proteinrikt som bidrar til metthet og bygger muskler. Selv trives jeg best uten karbohydrater og ville derfor droppet pastaen. Anonymkode: 7cd38...6fb Jeg spiser som regel kun kylling, lax og karbonaradeig. Drikker aldri juice, drikker kun vann og 1 lite glass pepsi Max til alt jeg spiser. Jeg spiser en del grønnsaker men svært lite frukt. Poteter og fullkornspasta kommer jeg aldri kutte ut. Jeg blir mett av det jeg men hva tenker du om creme freiche eller matfløte i sauser? Og har du noe tips på protein som ikke er fra dyreriket som kan mette når en er lit små sulten? Helst ikke proteinpulver:) Anonymkode: 5c7ce...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #8 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min take: Hvis du spiser ordentlig mat kan du egentlig bare følge sultfølelsen. Med ordentlig mat tenker jeg mest mulig "ren" og ikke prosessert. Type entrecote stedet for pølser, frukt i stedet for juice osv. Trening pleier å gjøre folk sultne, og da er det fint å spise noe proteinrikt som bidrar til metthet og bygger muskler. Selv trives jeg best uten karbohydrater og ville derfor droppet pastaen. Anonymkode: 7cd38...6fb Er det ikke karbohydrater i aktivia yougurten og brøskiva også? kom på at jeg kan jo lage en smothie med proteinpulver og noe godt i? Gjør du også det? Anonymkode: 5c7ce...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #9 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg spiser som regel kun kylling, lax og karbonaradeig. Drikker aldri juice, drikker kun vann og 1 lite glass pepsi Max til alt jeg spiser. Jeg spiser en del grønnsaker men svært lite frukt. Poteter og fullkornspasta kommer jeg aldri kutte ut. Jeg blir mett av det jeg men hva tenker du om creme freiche eller matfløte i sauser? Og har du noe tips på protein som ikke er fra dyreriket som kan mette når en er lit små sulten? Helst ikke proteinpulver:) Anonymkode: 5c7ce...76e Du kan jo kjøpe lettprodukter av matfløten og crème fraîche ? Anonymkode: 248cc...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #10 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg spiser som regel kun kylling, lax og karbonaradeig. Drikker aldri juice, drikker kun vann og 1 lite glass pepsi Max til alt jeg spiser. Jeg spiser en del grønnsaker men svært lite frukt. Poteter og fullkornspasta kommer jeg aldri kutte ut. Jeg blir mett av det jeg men hva tenker du om creme freiche eller matfløte i sauser? Og har du noe tips på protein som ikke er fra dyreriket som kan mette når en er lit små sulten? Helst ikke proteinpulver:) Anonymkode: 5c7ce...76e Cottage cheese og gresk yoghurt, er proteinrike. Anonymkode: 248cc...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #11 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan jo kjøpe lettprodukter av matfløten og crème fraîche ? Anonymkode: 248cc...492 Ja men jeg glemte det og kjøpte vanlig Ellers pleier jeg å kjøpe lett creme fraiche. Har det egt i for at sausen ska bli lit tykkere. Anonymkode: 5c7ce...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #12 Del Skrevet 17. april 2022 Mer proteiner og fett, mindre raske karbohydrater som brød og pasta. Bruk heller mlinse eller ertepasta, det inneholder mer proteiner. Anonymkode: 0273e...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #13 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Mer proteiner og fett, mindre raske karbohydrater som brød og pasta. Bruk heller mlinse eller ertepasta, det inneholder mer proteiner. Anonymkode: 0273e...52c Takk 😃har du Noen med gode forslag? Anonymkode: 5c7ce...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #14 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Mer proteiner og fett, mindre raske karbohydrater som brød og pasta. Bruk heller mlinse eller ertepasta, det inneholder mer proteiner. Anonymkode: 0273e...52c Men fullkornspasta inneholder jo 12 g protein per portion? det er jo mye ? Og fibrer ? Anonymkode: 5c7ce...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå