AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #1 Skrevet 17. april 2022 har datet en fyr i 2 år. Han er odelsgutt og sier han skal ta over gården når den tid kommer. Hans foreldre bor der og er ganske unge. Han vil gjerne at jeg skal flytte inn på denne gården med tid og stunder. Men han vil ikke ha barn og han vil heller ikke gifte seg. Så jeg får ikke noe som helst eierskap til denne gården... Hadde dere orket det ? det er veldig tydelig hans gård . Anonymkode: e0908...57b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #2 Skrevet 17. april 2022 Nei takk. Hilsen odelsjente Anonymkode: 2b845...72a 23 1 1
Gjest O.G. Skrevet 17. april 2022 #3 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): har datet en fyr i 2 år. Han er odelsgutt og sier han skal ta over gården når den tid kommer. Hans foreldre bor der og er ganske unge. Han vil gjerne at jeg skal flytte inn på denne gården med tid og stunder. Men han vil ikke ha barn og han vil heller ikke gifte seg. Så jeg får ikke noe som helst eierskap til denne gården... Hadde dere orket det ? det er veldig tydelig hans gård . Anonymkode: e0908...57b Hvorfor vil du ha eierskap til denne gården?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #4 Skrevet 17. april 2022 1 minutt siden, O.G. said: Hvorfor vil du ha eierskap til denne gården? Fordi ellers blir hun sittende igjen med ingen verdier eller verdistigning hvis de flytter sammen. Odel er ofte en forbannelse for partnere. Svigerforeldre er en del av pakken. De kan bli boende i kårsbolig til de dør.. Anonymkode: e54bf...8e0 21 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #5 Skrevet 17. april 2022 Det kan være ting blir lettere om dere ikke er gift, da står du ikke til ansvar for noen av utgiftene på gården. Hadde kjøpt meg en egen leilighet og leid den ut så jeg fikk eiendom og inntekt. Den største utfordringa her er vel at han ikke ønsker barn. Anonymkode: 5689b...acf 24 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #6 Skrevet 17. april 2022 Styr unna. Tenker det er oppskrift på mistrivsel. Selv uten barn blir det mange i det forholdet gitt… Anonymkode: 11902...094 4
Million Skrevet 17. april 2022 #7 Skrevet 17. april 2022 Jeg hadde tatt det tyngre at han ikke vil ha barn... det hadde vært et no-go for meg. 6
AnonymBruker 42 Skrevet 17. april 2022 #8 Skrevet 17. april 2022 🤣 Seriøst.... Får dere betalt av Egmont for å starte sånne tråder, eller gjør dere det av egn fri vilje og kjedsomhet? 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #9 Skrevet 17. april 2022 Ønsker du barn? Det er jo det aller viktigste du må spørre deg selv her. Ellers synes jeg det er en god idé så lenge du ikke betaler noe vedlikehold på gården og kanskje ikke noe leie heller. Da kan du spare egne penger og kjøpe deg en utleiebolig for din egen investering. Anonymkode: 6bc6e...4dc 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #10 Skrevet 17. april 2022 jeg er hestejente og ønsker mange hester på gården. Svigers har gjort om stallen til selskapslokale. Noe som for meg er galskap. selvfølgelig skal fjøset brukes til dyr. I tilegg driver de ikke med grasproduksjon ( mat til hestene ) men bruker jorda til annet...... jeg ønsker meg en gård slik at jeg kan bestemme ting. hvordan det skal se ut i stallen osv. da jeg er lei av å leie stallplass . men skjønner jo at på en slik gård følger svigers med og det er kanskje ikke så fristende... Anonymkode: e0908...57b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #11 Skrevet 17. april 2022 Vil ikke gifte seg og vil ikke ha barn betyr nei fra meg. Svigerforeldre som uten tvil ville kommet til å stikke nesegrevet sitt i privatlivet mitt er ikke akkurat noe som ville fristet, det heller. Anonymkode: 73ec8...bf4 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #12 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): har datet en fyr i 2 år. Han er odelsgutt og sier han skal ta over gården når den tid kommer. Hans foreldre bor der og er ganske unge. Han vil gjerne at jeg skal flytte inn på denne gården med tid og stunder. Men han vil ikke ha barn og han vil heller ikke gifte seg. Så jeg får ikke noe som helst eierskap til denne gården... Hadde dere orket det ? det er veldig tydelig hans gård . Anonymkode: e0908...57b Ha ha, nei. Sikker på at dere er sammen og ikke bare venner? Han høres sykt spes ut! Anonymkode: 9be06...c3f 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #13 Skrevet 17. april 2022 Svigers eier jo gården per nå, så at de har gjort om stallen til selskapslokale har du ikke noe med. 🤷♀️ Dersom samboeren din overtar gården er der jo han du må forhøre deg med om å gjøre selskapslokalet om til stall igjen, eller evt. bygge ny stall. Dersom du er bekymret for det økonomiske så kjøper du deg en leilighet som du leier ut. Dette vil nok lønne seg langt mer for deg enn å kjøpe deg inn i et gårdsbruk som overføres fra ledd til ledd med odelstakst. Anonymkode: 42aab...257 8 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #14 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): jeg er hestejente og ønsker mange hester på gården. Svigers har gjort om stallen til selskapslokale. Noe som for meg er galskap. selvfølgelig skal fjøset brukes til dyr. I tilegg driver de ikke med grasproduksjon ( mat til hestene ) men bruker jorda til annet...... jeg ønsker meg en gård slik at jeg kan bestemme ting. hvordan det skal se ut i stallen osv. da jeg er lei av å leie stallplass . men skjønner jo at på en slik gård følger svigers med og det er kanskje ikke så fristende... Anonymkode: e0908...57b Hva har du tenkt å bruke odelsgutten til da? Det høres ut som det er kun gården du er interessert i😂😂😂 Anonymkode: 1ab35...26a 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #15 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva har du tenkt å bruke odelsgutten til da? Det høres ut som det er kun gården du er interessert i😂😂😂 Anonymkode: 1ab35...26a brøyting, repare gjerder, gjødsle, lage høy etc Anonymkode: e0908...57b
lillevill Skrevet 17. april 2022 #16 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): har datet en fyr i 2 år. Han er odelsgutt og sier han skal ta over gården når den tid kommer. Hans foreldre bor der og er ganske unge. Han vil gjerne at jeg skal flytte inn på denne gården med tid og stunder. Men han vil ikke ha barn og han vil heller ikke gifte seg. Så jeg får ikke noe som helst eierskap til denne gården... Hadde dere orket det ? det er veldig tydelig hans gård . Anonymkode: e0908...57b Ja! Men kjøp noe som er ditt om du ikke trenger å kjøpe deg inn hos han. Så har du noe som er ditt du og. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #17 Skrevet 17. april 2022 Det høres ut som et kjedelig liv spør du meg. Hva skal du gjøre der ute på bygda? Vil det passe din livsstil overhodet? Anonymkode: afab7...987 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #18 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva har du tenkt å bruke odelsgutten til da? Det høres ut som det er kun gården du er interessert i😂😂😂 Anonymkode: 1ab35...26a Har du leita lenge etter en sånn gård ? 🤠🤓 Anonymkode: 1ab35...26a 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #19 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): brøyting, repare gjerder, gjødsle, lage høy etc Anonymkode: e0908...57b Har du leita lenge etter en sånn gård ? 🤠🤓 Anonymkode: 1ab35...26a Anonymkode: 1ab35...26a
Maestro Skrevet 17. april 2022 #20 Skrevet 17. april 2022 Jeg og eksen bodde i leiligheten under hans familie på småbruk. Aldri igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå