Gå til innhold

Dusjing i svømmehall, hva er vanlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var i svømmehallen i dag med mine to jenter (7 og 9) og hadde også med meg tantebarna mine på 9 og 12. Og jeg ble veldig overrasket over forskjellen på disse jentene. Jeg har hatt med mine mye i svømmehall, og de skifter og dusjer uten at det er noe stress at det er andre i nærheten. Men begge tantebarna mine valgte å skifte på do for å ikke vise seg nakne, det samme med dusjing, det var helt umulig å få de til å dusje uten badetøy.

12 åringen er en ting, men er det vanlig at 9 år gamle jenter er så opptatt av egen kropp osv? Jeg vet at moren deres har slitt mye med vekt, og har et dårlig syn på egen kropp. Og kjenner at jeg er litt bekymret at hun har overført sitt negative kroppsfokus til disse jentene. Men er usikker på om jeg overtenker for mye her, og at dette kanskje er vanligere enn jeg tror også hos så små jenter…

Så hva er det egentlig som er vanlig her?

Anonymkode: ce533...024

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var i svømmehallen i dag med mine to jenter (7 og 9) og hadde også med meg tantebarna mine på 9 og 12. Og jeg ble veldig overrasket over forskjellen på disse jentene. Jeg har hatt med mine mye i svømmehall, og de skifter og dusjer uten at det er noe stress at det er andre i nærheten. Men begge tantebarna mine valgte å skifte på do for å ikke vise seg nakne, det samme med dusjing, det var helt umulig å få de til å dusje uten badetøy.

12 åringen er en ting, men er det vanlig at 9 år gamle jenter er så opptatt av egen kropp osv? Jeg vet at moren deres har slitt mye med vekt, og har et dårlig syn på egen kropp. Og kjenner at jeg er litt bekymret at hun har overført sitt negative kroppsfokus til disse jentene. Men er usikker på om jeg overtenker for mye her, og at dette kanskje er vanligere enn jeg tror også hos så små jenter…

Det er veldig induviduelt! Mulig tidlig pubertet og de ikke vil være naken?? Hvorfor bryr du deg eller prøver å tvinge de naken? Ikke alle liker å være naken her å dusje. Jeg bryr meg ikke. Men syns det kan bære ubehagelig da en del tenåringer bruker tlf i garderoben..

Eller at noen har med seg stoee gutter i garderoben.. 

Anonymkode: 95bff...188

• Liker 11
Skrevet

Hva slags svømmehall er dette? Det er da påkrevd å dusje uten badetøy før besøk i bassenget??

• Liker 20
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er så kaldt vann i dusjene i de nye garderobene på Østfoldbadet så det er umulig og bruke de.

Anonymkode: 39476...a96

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er så kaldt vann i dusjene i de nye garderobene på Østfoldbadet så det er umulig og bruke de.

ÆSJ! Så ingen dusjer før de skal i bassenget? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er veldig induviduelt! Mulig tidlig pubertet og de ikke vil være naken?? Hvorfor bryr du deg eller prøver å tvinge de naken? Ikke alle liker å være naken her å dusje. Jeg bryr meg ikke. Men syns det kan bære ubehagelig da en del tenåringer bruker tlf i garderoben..

Eller at noen har med seg stoee gutter i garderoben.. 

Oi da, litt overreaksjon eller? Lite tvang med i bildet, men en oppfordring til å vaske seg ordentlig før vi gikk i svømmehallen. Jeg syns i hvert fall det på generelt grunnlag er litt ekkelt hvis ikke folk tar seg tid til å dusje før bading.

Og jeg bryr meg fordi jeg er glad i de, og tenkte om det var noe jeg burde snakke med pappaen om, slik at han kan være litt obs på det før de raser inn i en tøff pubertetstid begge to….

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet

Det har bare med vane og uvane å gjøre. De er bare ikke vant til å være nakne i garderoben. Hvis de blir med flere ganger, vil de se at alle andre gjør det, og sannsynligvis tilpasse seg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Oi da, litt overreaksjon eller? Lite tvang med i bildet, men en oppfordring til å vaske seg ordentlig før vi gikk i svømmehallen. Jeg syns i hvert fall det på generelt grunnlag er litt ekkelt hvis ikke folk tar seg tid til å dusje før bading.

Og jeg bryr meg fordi jeg er glad i de, og tenkte om det var noe jeg burde snakke med pappaen om, slik at han kan være litt obs på det før de raser inn i en tøff pubertetstid begge to….

Går fint å vaske seg med badetøy. Du tar badetøyet t side når du vasker...Ikke verre enn det! H a har du imot svigerinnen din? Finne noe å ta hun på?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Går fint å vaske seg med badetøy. Du tar badetøyet t side når du vasker...Ikke verre enn det! H a har du imot svigerinnen din? Finne noe å ta hun på?

For en solstråle du var da😊

Ja, selvfølgelig er jeg kun ute etter å finne noe å ta svigerinnen min på. Det er jo den opplagte forklaringen….

For tanken om at jeg bryr meg om tantebarna mine, og vil at de skal ha det best mulig er jo fullstendig absurd.

• Liker 14
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvorfor ikke snakke med mammaen til jentene???

Anonymkode: 39815...389

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Og da er allerede badetøyet full av bakterier. Æsj, så ekle folk er!

Anonymkode: 11890...c4e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor ikke snakke med mammaen til jentene???

Anonymkode: 39815...389

Fordi pappaen deres er broren min, og for meg er det helt klart mest naturlig å ta det opp med han. Med han vil det bli en ok samtale og diskusjon, med mammaen ikke så enkelt 😊

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Følte meg veldig naken sist jeg dusjet før bad i svømmehall, sto tydelig plakat- dusj naken, men de fire som dusjet med meg hadde bikini og tre i burkini altså tilsvarende sykkelbukse t skjorte og skaut … hun i bikini vasket under og ble ren, men må innrømme at jeg var litt nysgjerrig og synes ikke burkini dusjingen holdt mål med tanke på hygienen…vi må kanskje ha alene dusjer i svømme hallen nå når alle har blitt så puritanske, da jeg var liten var alle nakne, nesten nakne på stranda og…

Anonymkode: 0bc4b...902

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Fordi pappaen deres er broren min, og for meg er det helt klart mest naturlig å ta det opp med han. Med han vil det bli en ok samtale og diskusjon, med mammaen ikke så enkelt 😊

Nei for som sagt så lukter det "misliking av svigerinne" lang vei i alle innleggene dine over her.. Moren til jentene burde jo være de som var greiest å snakke med i forhold til kropp og pubertet? For broren din kommer vel til å snakke med hun og så må hun ta den samtalen med jentene! 

Selv om hun ikke liker å ta av seg så trenger ikke barna arve det. Men skjønner hentydningen din til at det er hennes feil. "les-sutre til bror om det tullet"..

Det er ikke lett å være ung idag. Verre enn før. Med så mye kropspress og medier overalt. 

Kanskje du kunne satt deg ned og snakket rolig og greit med de og spurt hvorfor de dusjer i badetøy. 

Ikke lag en stor sak ut av alt!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og det kan jo være svigerinnen din har opplevd ting du ikke vet om? som gjør at hun ikke liker det.. Det skal så klart ikke gå utover barna. Men som voksen er det lov å tenke litt. Ikke alle er frie!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det går seg til hvis du tar dem med i svømmehallen regelmessig. Slik unaturlig oppførsel bør avlæres før det skaper sosiale vansker for barna. 

Anonymkode: 4aa9f...9ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei for som sagt så lukter det "misliking av svigerinne" lang vei i alle innleggene dine over her.. Moren til jentene burde jo være de som var greiest å snakke med i forhold til kropp og pubertet? For broren din kommer vel til å snakke med hun og så må hun ta den samtalen med jentene! 

Selv om hun ikke liker å ta av seg så trenger ikke barna arve det. Men skjønner hentydningen din til at det er hennes feil. "les-sutre til bror om det tullet"..

Det er ikke lett å være ung idag. Verre enn før. Med så mye kropspress og medier overalt. 

Kanskje du kunne satt deg ned og snakket rolig og greit med de og spurt hvorfor de dusjer i badetøy. 

Ikke lag en stor sak ut av alt!

Du er virkelig på du😂

Nå er det sånn at pappaen uansett er den som nok ville tatt den eller de samtalene med de. Men om jeg snakker med han så er det jo opp til han og løse det, og finne ut om det er noe som bør tas tak i.

Jeg spurte ikke om råd på hvordan og hvem som skulle håndtere hva, jeg spurte om hva som var vanlig i den alderen. Og der ser jeg ikke at du bidrar med så veldig mye…?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle som er komfortable med å stå naken i en fellesdusj. Er bare å be om å få bruke hc-garderoben før bad, det gjør jeg, og etterpå går jeg i fellesen og skyller av det verste klorvannet med badetøyet på og skifter på toalettet. Så dusjer jeg skikkelig når jeg kommer hjem.

Anonymkode: 1b843...29e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det varierer stort. Noen er sjenerte og redde for å vise seg naken, andre kunne ikke brydd seg mindre. Jeg tror min datter dusjet naken i 9 års alderen, men mener det var siste året hun gjorde det.

Anonymkode: e3443...b0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
MissIndependent45 skrev (4 timer siden):

ÆSJ! Så ingen dusjer før de skal i bassenget? 

Vet ikke, hvordan skal de orke det med de grisekalde dusjene, er tortur.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...