Gå til innhold

Utredning for barnløshet

Håpefull

Anbefalte innlegg

Hei på dere!!

Lurte på om noen av dere vet hva som skjer første gangen hos en spesialist, når man skal til utredning for barnløshet?

Mannen min og jeg har prøvd i ca.4 år nå, og skal til spesialist 4 november, og det gruer jeg meg noe helt sinnsykt til.

Er så redd for å høre at jeg aldri kan få barn!

Andre som har vært igjennom dette?

Vennlig hilsen fortsatt håpefull....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke så veldig inne i hva som er vanlig jeg, men kan jo fortelle hvordan det ble gjort i vårt tilfelle (er fortsatt under utredning)

Spes. tok en innvendig ultralyd av livmor for å kontrollere eggstokker/eggledere. Tok blodprøve på dag 22 i syklusen (skal taes mellom dag 20-24) for å sjekke om jeg hadde naturlig eggløsning. Resultatet her var dårlig for min del i den aktuelle syklusen, men utfra temp.måling så vet jeg at jeg har eggløsning men ikke i hver syklus :(

Har derfor fått hormonstimulerende midler som provoserer frem EL.

I tillegg har mannen min levert sæd til analyse - resultatet av denne var noe nedsatt. Blodprøve og ny kontrollprøve skal taes, men vi avventer og ser om vi får klaff på denne syklusen med Pergo (hormonstimulerende)

Kan være veldig forskjellig fra spes. til spes. - men tror nok de fleste sjekker med innvendig ultralyd og sædanalyse med en gang....

Lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...