Gå til innhold

Skal snart flytte, litt merkelig leiekontrakt eller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart flytte inn i en liten leilighet og har skrevet kontrakt litt utenom det vanlige. Depositum var bare en mnd. og husleie 5500,- inkl. internett og strøm. Svært billig med andre ord siden det er sentralt og i en av Norges dyreste byer. Det står ingenting om å ikke henge opp bilder i kontrakten, men skal kun ha par, tre bilder. Tre mnd. oppsigelse og tre års kontrakt. Utleier spurte ikke om referanser, men det finnes noe om meg på nettet som hen sikkert har sett. 

Det som står i kontrakten er å betale husleie til riktig tid og ikke røyke inne. Ingenting om husordensregler, men jeg er voksen nok til å vite hva som gjelder og hva som er normalt. Jeg pendler og er borte de fleste helgene og i ferier, men vil likevel gjerne henge opp par bilder og skal spørre om jeg kan skru opp en vegghylle som kan bli der når jeg flytter. Det ser nymalt ut i leiligheten, og jeg får tilgang til en liten del av hagen. 

Undrer meg litt på hvorfor standard kontrakt ikke ble brukt? 

Anonymkode: b423f...03c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke skrevet alt du nevner i min kontrakt heller. Ser ikke noe uvanlig i at disse punktene ikke står i standardkontrakten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres jo ut som en helt grei kontrakt. Høres ikke merkelig ut. Og du trenger ikke å spørre om å henge opp ting, spesielt når det ikke står noe om det. 

Anonymkode: a1b2e...1e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar. Det er lenge siden jeg har leid, og trodde standardkontrakten var annerledes. Reagerte også på kun en mnd. depositum. Er ikke tre mnd. vanlig? 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, takk for svar. Det er lenge siden jeg har leid, og trodde standardkontrakten var annerledes. Reagerte også på kun en mnd. depositum. Er ikke tre mnd. vanlig? 

ts

Har betalt alt fra en måned til tre måneder, så tror alt er «normalt»

Anonymkode: 8a2f8...70b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...