AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #1 Skrevet 17. april 2022 Jeg, mann på 50. Gift over tjue år. Ekteskapet består av fire barn, gode jobber, hus, hytte og bolig i utlandet. Alt på stell utad. Innad har vi knapt sex, lite nærhet, lite nysgjerrighet eller spørsmål om hvordan man har det... Hadde en runde for et par år siden der jeg nesten gikk fra henne. Hun føler forakt for meg og jeg finner henne ikke like attraktiv lenger. Hun blir fort sur og sint på meg og jeg føler meg ensom i dette ekteskapet. Siste tiden har vi begynt snakke sammen om alt. Hun sier hun vil endre seg overfor meg fordi hun er så gla i meg. Det hun ikke vet er at midt i dette har jeg vært utro. Med ei jeg skulle ønske jeg kunne dele livet med. Alt er så fint med henne. Det har bare skjedd 3-4 ganger men jeg lurer på hva det bør fortelle meg. Er det vits i å gå inn i ny runde med samtaler og terapi? Skal man for enhver pris kjempe for ekteskapet når jeg allerede har brutt det og bedratt henne? Hva vil du råde meg til? Anonymkode: 8aa61...82b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #2 Skrevet 17. april 2022 Jeg vil bare si at det sikkert var fint og nært med kona di i starten også, så du har ingen garanti for at gresset er grønnere hos den nye. Kan fort gå inn i trauste rutiner og vanskeligheter der også. Når det er sagt synes jeg alle burde prioritere å være lykkelige. Blir du lykkeligere av å skilles fra familien? Anonymkode: 3f34b...4be 12 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #3 Skrevet 17. april 2022 Gå fra kona, ingen vits å fortsette. 20 år holder å prøve. Gresset er grønnere der du vanner det. Hvor vil du være? Du bør tenke på deg selv og nyte livet. Uavhengig av den nye. Dere fortsetter så lenge dere vil, men under andre omstendigheter. Anonymkode: 61b96...7f7 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #4 Skrevet 17. april 2022 Syns du skal gå. Hun fortjener bedre enn deg. Anonymkode: 171ae...094 16
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #5 Skrevet 17. april 2022 Du kommer ikke til å klare å slutte å være utro. Så det eneste riktige er å gjøre det slutt. Anonymkode: 090f0...fb5 9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #6 Skrevet 17. april 2022 Du bør ihvertfall fortelle henne at du har bedratt henne, så hun kan være med på valget om det er noe å kjempe for. Anonymkode: ee417...9f2 22
Era Vulgaris Skrevet 17. april 2022 #7 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg, mann på 50. Gift over tjue år. Ekteskapet består av fire barn, gode jobber, hus, hytte og bolig i utlandet. Alt på stell utad. Innad har vi knapt sex, lite nærhet, lite nysgjerrighet eller spørsmål om hvordan man har det... Hadde en runde for et par år siden der jeg nesten gikk fra henne. Hun føler forakt for meg og jeg finner henne ikke like attraktiv lenger. Hun blir fort sur og sint på meg og jeg føler meg ensom i dette ekteskapet. Siste tiden har vi begynt snakke sammen om alt. Hun sier hun vil endre seg overfor meg fordi hun er så gla i meg. Det hun ikke vet er at midt i dette har jeg vært utro. Med ei jeg skulle ønske jeg kunne dele livet med. Alt er så fint med henne. Det har bare skjedd 3-4 ganger men jeg lurer på hva det bør fortelle meg. Er det vits i å gå inn i ny runde med samtaler og terapi? Skal man for enhver pris kjempe for ekteskapet når jeg allerede har brutt det og bedratt henne? Hva vil du råde meg til? Anonymkode: 8aa61...82b Nå spekulerer jeg i vilden sky her, men kan det tenkes at kona di mistenker utroskap hos deg, og derfor legger hun mer innsats i å få deg til å bli hos henne plutselig? Det virker jo litt selvmotsigende at hun forakter deg, er sint og sur, men er så glad i deg. Kvinner som er mye sint, sur og foraktende mot mannen sin, er ofte lei og ønsker seg ut, så dette henger ikke helt sammen. Når det er sagt, så er det kun du som kan velge hva du ønsker framover. Vil du skille deg, så er det ditt valg. Men det er aldri særlig smart å bruke en elskerinne som påskudd for å gå. Det er ikke sikkert det blir noe ut av det forholdet, eller at det fortsetter å være så rosenrødt heller. Du skal ta valget om veien videre ut fra hva du ønsker med livet ditt, uavhengig av andre. 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #8 Skrevet 17. april 2022 3-4 ganger er ikke "bare". Hut deg ut. Anonymkode: 91429...d95 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #9 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du bør ihvertfall fortelle henne at du har bedratt henne, så hun kan være med på valget om det er noe å kjempe for. Anonymkode: ee417...9f2 Akkurat, dette er veldig vesentlig informasjon når man skal ta et valg rundt forholdets fremtid. Anonymkode: 090f0...fb5 5 2
NiceOrNothing Skrevet 17. april 2022 #10 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg, mann på 50. Gift over tjue år. Ekteskapet består av fire barn, gode jobber, hus, hytte og bolig i utlandet. Alt på stell utad. Innad har vi knapt sex, lite nærhet, lite nysgjerrighet eller spørsmål om hvordan man har det... Hadde en runde for et par år siden der jeg nesten gikk fra henne. Hun føler forakt for meg og jeg finner henne ikke like attraktiv lenger. Hun blir fort sur og sint på meg og jeg føler meg ensom i dette ekteskapet. Siste tiden har vi begynt snakke sammen om alt. Hun sier hun vil endre seg overfor meg fordi hun er så gla i meg. Det hun ikke vet er at midt i dette har jeg vært utro. Med ei jeg skulle ønske jeg kunne dele livet med. Alt er så fint med henne. Det har bare skjedd 3-4 ganger men jeg lurer på hva det bør fortelle meg. Er det vits i å gå inn i ny runde med samtaler og terapi? Skal man for enhver pris kjempe for ekteskapet når jeg allerede har brutt det og bedratt henne? Hva vil du råde meg til? Anonymkode: 8aa61...82b Hvem er du mest GLAD i lurer jeg på, kona eller den nye flammen ? Hvem ser du deg selv sammen med som gammel ? Hadde ikke fortsatt ekteskapet for enhver pris .. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #11 Skrevet 17. april 2022 Samlivsterapeutar seier at par kan jobbe seg gjennom alle følelsar. Utanom forakt. Viss ein av partane føler forakt for den andre så er løpet kjørt. Anonymkode: 08faa...89c 3 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #12 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Samlivsterapeutar seier at par kan jobbe seg gjennom alle følelsar. Utanom forakt. Viss ein av partane føler forakt for den andre så er løpet kjørt. Anonymkode: 08faa...89c Hun har sagt hun føler forakt for meg. Anonymkode: 8aa61...82b 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #13 Skrevet 17. april 2022 NiceOrNothing skrev (2 timer siden): Hvem er du mest GLAD i lurer jeg på, kona eller den nye flammen ? Hvem ser du deg selv sammen med som gammel ? Hadde ikke fortsatt ekteskapet for enhver pris .. Vet ikke. Har de sterkeste følelsene for hun andre men er på sett og vis glad i kona. Om jeg blir gammel med henne? Da skal mye endres.... Vi har ikke engang felles interesser. Anonymkode: 8aa61...82b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #14 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Akkurat, dette er veldig vesentlig informasjon når man skal ta et valg rundt forholdets fremtid. Anonymkode: 090f0...fb5 Ja jeg vet dette men det er vanskelig. Er det ikke best å ikke si noe dersom jeg velger å bli? Er det slik at det før eller siden vil komme frem likevel? Anonymkode: 8aa61...82b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #15 Skrevet 17. april 2022 Era Vulgaris skrev (2 timer siden): Nå spekulerer jeg i vilden sky her, men kan det tenkes at kona di mistenker utroskap hos deg, og derfor legger hun mer innsats i å få deg til å bli hos henne plutselig? Det virker jo litt selvmotsigende at hun forakter deg, er sint og sur, men er så glad i deg. Kvinner som er mye sint, sur og foraktende mot mannen sin, er ofte lei og ønsker seg ut, så dette henger ikke helt sammen. Når det er sagt, så er det kun du som kan velge hva du ønsker framover. Vil du skille deg, så er det ditt valg. Men det er aldri særlig smart å bruke en elskerinne som påskudd for å gå. Det er ikke sikkert det blir noe ut av det forholdet, eller at det fortsetter å være så rosenrødt heller. Du skal ta valget om veien videre ut fra hva du ønsker med livet ditt, uavhengig av andre. Tror hun er for naiv til å mistenke noe som helst. Så nei. Tror hun legger mer innsats nå fordi jeg har sagt jeg vurderer gå, orker ikke mer dritt fra henne. Da først tar hun seg sammen. Tjue år for sent. Vet jeg må ta et valg uavhengig av andre. Anonymkode: 8aa61...82b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #16 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du bør ihvertfall fortelle henne at du har bedratt henne, så hun kan være med på valget om det er noe å kjempe for. Anonymkode: ee417...9f2 Vet ikke om det er så lurt. Hun vil bare bli veldig såret. Jeg trenger ikke bruke det som grunn til å gå evt. Og hun vil spørre hvem den andre er og det blir ikke greit.... Anonymkode: 8aa61...82b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #17 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet ikke. Har de sterkeste følelsene for hun andre men er på sett og vis glad i kona. Om jeg blir gammel med henne? Da skal mye endres.... Vi har ikke engang felles interesser. Anonymkode: 8aa61...82b AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror hun er for naiv til å mistenke noe som helst. Så nei. Tror hun legger mer innsats nå fordi jeg har sagt jeg vurderer gå, orker ikke mer dritt fra henne. Da først tar hun seg sammen. Tjue år for sent. Vet jeg må ta et valg uavhengig av andre. Anonymkode: 8aa61...82b Du har allerede tatt ditt valg, så det beste er å skille seg. Hvorfor ble du sammen med henne om dere ikke har felles interesser? Anonymkode: 044dc...7e9 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #18 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har allerede tatt ditt valg, så det beste er å skille seg. Hvorfor ble du sammen med henne om dere ikke har felles interesser? Anonymkode: 044dc...7e9 Motsetninger tiltrekkes. Hvordan kan du si at jeg har tatt mitt valg? Anonymkode: 8aa61...82b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #19 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Motsetninger tiltrekkes. Hvordan kan du si at jeg har tatt mitt valg? Anonymkode: 8aa61...82b Det du skriver som jeg siterte, at du har vært utro, at hun viser forakt for deg, og du forakt for henne. Dette er et giftig ekteskap fra begges side og begge er lykkeligere som skilt. Barna/ungdommene har det mye bedre i en "delt" familie, enn en giftig en. Bare sørg for å ha et godt samarbeidsforhold når det gjelder barna deres. Anonymkode: 044dc...7e9 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #20 Skrevet 17. april 2022 Så du og kona har delt livet fra dere var rundt 25 år? Nesten hele deres voksne liv. Og har fire barn sammen. Hvilken verdi har det for deg? Tenk på at dere har jobbet dere gjennom mye, har vendet dere til hverandres vaner og unoter, hverdagen er komfortabel. Har det en verdi for deg? Du skriver at du føler deg ensom og at du savner bedre kommunikasjon fra kona. Er dette noe hun er villig til å jobbe med? Kan dere sammen legge en plan for hva dere skal gjøre når dere havner i en situasjon der hun vanligvis kjefter? Kan dere bli enige om å sette av tid til hverandre? Tid til å prate? Tid til å gjøre noe sammen? Eller ønsker dere ikke dette? Anonymkode: b4937...6aa 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå